koltuk ısıtması aracın yakıtını etkilermi

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

koltuk ısıtması aracın yakıtını etkilermi

İleti scania_seat_skoda » 09 Mar 2012, 23:26

aracımda yeni bir şeyin daha farkına vardım,koltuk ısıtmalarını devreye soktuğumda,aynı klima devreye girergibi motorun sesi ve çalışması değişiyor ve rolantide devir saati çok az aşşağıda duruyor.hep koltuk ısıtmalarım devrede olur genelde hatta şimdiye kadar.devreden cıkartıp uzun yolda yakıt denemesi yaptım,ve koltuk ısıtması devrede değilken arac daha az yaktı,otobandan gidiş geliş 200 km yol yapıyorum 120 ila 140 km arası kullanıyorum gidiş geliş 13 litre yakıyor her zaman,koltuk ısıtmalarım devrede tabiki,koltuk ısıtmaları kapalı aynı güzergah aynı hız limitlerinde 200 km de 11.5 litre yaktı ısıtmalar devrede değilken, bir hafta sonra aynı yolu aynı hızda tekrar gittim geldim,koltuk ısıtmalarım devrede arac gine 13 litre yaktı,koltuk ısıtmalarım devredeyken aracımın fazla yaktığına kanaat getirdim bu konuda düşünceleriniz nelerdir!
 
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti Kindred Brujah » 09 Mar 2012, 23:35

Bunu denemenin basit bir yolu var, etkileyip etkilemediğini görmek için, aracı çalıştırın, bütün herşey kapalı konumda olsun teyp ışıklar klima vs... rölantide kalın, sonra yol bilgisayarınızı anlık yakıt tüketimine getirin 0,6lt/h gibi birşey yazar tahminen, saatte kaç litre yaktığını gösterir yani araç hareket halinde olmadığı için. Sonra koltuk ısıtmalarınızı her zamanki ayarında açın ve değeri kontrol edin eğer değişme olmuyorsa etkilemiyor demektir, değişiyorsa etkiliyordur, ne kadar etkilediğini denemek içinde, bi seferde bunu sadece klima için deneyin, klima tahminen 0,3 litre/saat civarında bi artışa sebep olur, ona göre kıyas yapabilirsiniz.


scania_seat_skoda yazdı:aracımda yeni bir şeyin daha farkına vardım,koltuk ısıtmalarını devreye soktuğumda,aynı klima devreye girergibi motorun sesi ve çalışması değişiyor ve rolantide devir saati çok az aşşağıda duruyor.hep koltuk ısıtmalarım devrede olur genelde hatta şimdiye kadar.devreden cıkartıp uzun yolda yakıt denemesi yaptım,ve koltuk ısıtması devrede değilken arac daha az yaktı,otobandan gidiş geliş 200 km yol yapıyorum 120 ila 140 km arası kullanıyorum gidiş geliş 13 litre yakıyor her zaman,koltuk ısıtmalarım devrede tabiki,koltuk ısıtmaları kapalı aynı güzergah aynı hız limitlerinde 200 km de 11.5 litre yaktı ısıtmalar devrede değilken, bir hafta sonra aynı yolu aynı hızda tekrar gittim geldim,koltuk ısıtmalarım devrede arac gine 13 litre yaktı,koltuk ısıtmalarım devredeyken aracımın fazla yaktığına kanaat getirdim bu konuda düşünceleriniz nelerdir!
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti yabani » 09 Mar 2012, 23:40

Mantıken normal şartlarda bu kadar farketmemesi gerekiyor, hatta farkı farkedememeniz gerekiyor çünkü koltuk içindeki rezistanslar yüksek güç çekmez.
Öte yandan nedense hiçbirşey normalinde gerçekleşmiyor;
Arkadaşımın 3 litre 6 silindir bir accord'u var, rölantide yol bilgisayarında anlık tüketime bakıyoruz, misal 0.8Lt/saat gösteriyor. Sadece aracın radyosunu açıyoruz, öyle yüksek bir ses vs. yok fakat sadece teyp açıkken anlık tüketim 0.9 oluyor. teyp denilen şey koltuk ısıtmasının rezistansından kat be kat daha az enerji çeker. ama ne hikmetse motoru zorluyor demekki, zorladığı motorda 3 litre 6 silindir torku ve beygiri gayet iyi bir motor, netekim sizdeki beygir olarak eksik olsada bu konuda asıl önemli olan tork yönünden daha da iyi bir motor.
Yani mantıken olmaması gereken bir olay fakat sadece sizde olmuyor, ben dizayn hatası olarak düşünüyorum, fakat detaylı incelemediğim için şarj dinamosundan mı kaynaklı, yoksa şarj dinamosunun yerleşiminden mi, aracın beyninden mi bilemiyorum. Fakat olay anladığım kadarıyla genel. (bende teybi açtığımda birşey değişmiyor, bu yüzden arkadaşla onun teybininde 6 silindir olduğuna dair dalga geçiyordum, demek olay sadece honda'da değilmiş.)
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti scania_seat_skoda » 09 Mar 2012, 23:45

benim aracım rolantine ne yaktığını net göstermiyor.aracı durdurmadan göstergede ne yazdıysa 2.4 litre yada 12 litre rolantide çalışırken sabit bu değerleri gösteriyor o an ne yaktığını göstermiyor ne yazıkki hatta gaza bastığınızdada değerler değişmiyor diye hatırlıyorum ne gariptirki,tekerlekler dönmeye başlayınca anlık yakıt tüketimini göstermeye başlıyo.o yüzden ben anlattığım şekilde ölçüm yaptım.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti Kindred Brujah » 10 Mar 2012, 00:29

Bir ortalama birde anlık gösteren kısım var, ikisi arka arkaya bilgisayarda, birisi dururken -- gibi gösteriz yani sayı yazmaz, diğerinde yazar, gaza bastıkçada değişir rolantide, bilmiyorum belki belli bir yıldan sonra konmuş bir özelliktir, bizim 2007 fabiada var. bi tüm menüleri gezin olması lazım, aracı durdurmadan son gösterdiği değer o süreç içindeki ortalama değer, onun ya üstünde ya altında anlık tüketim var bizde, kullanım kılavuzu duruyorsa orda yazabilir belki

scania_seat_skoda yazdı:benim aracım rolantine ne yaktığını net göstermiyor.aracı durdurmadan göstergede ne yazdıysa 2.4 litre yada 12 litre rolantide çalışırken sabit bu değerleri gösteriyor o an ne yaktığını göstermiyor ne yazıkki hatta gaza bastığınızdada değerler değişmiyor diye hatırlıyorum ne gariptirki,tekerlekler dönmeye başlayınca anlık yakıt tüketimini göstermeye başlıyo.o yüzden ben anlattığım şekilde ölçüm yaptım.
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti scania_seat_skoda » 10 Mar 2012, 01:05

yol bilgisayarını kullanmayı biliyorum,dediğim gibi anlık tüketim aracı durdurmadan önce ekranda ne yanıyorsa rolantidede onu gösteriyor diye hatırlıyorum,şunu çok iyi biliyorumki arac rolantide çalışırken 0.6 veya 0.8 gibi değer göstermiyor,arabayı her sabah çalıştırmamda arac yürümeye başlasın soğuk motorda ortalama değerde anlık değerde 15 litre,ne 14 nede 16 hep 15 litreden başlıyor nedense ısındıkca düşüyor değerler,ben otomatik jikleden dolayı bukadar fazla gösteriyor diye düşünüyorum ya,
bu sabah iyicebi dikkat edeyim bakalım.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti AhmetH » 10 Mar 2012, 02:05

Elektrik çeken herşey fazla yaktırır

tüm elektrik donanımı + klimayı açsanız heralde 2 litre fazladan yakarsınız.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir