arabada beygir neden eksilir

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

arabada beygir neden eksilir

İleti serkan_3838 » 06 May 2012, 21:20

bugün arkadaşımın aracını sanaiiye götürdük orda 2 metal rulo bulunan bir cihaza ön tekerleklerden bağlanarak ölçüm yaptılar.2006 model 1,2 opel corsa essentia benzinli, 16 valf 45 beygir çıktı orjinalinde 80 beygir olması lazım.95000 deki aracın motoru bu kadar körelemez sanırım acaba bu beygir eksilmesinin sebebi ne olabilr.bu arada araçtaki problem rölantide dalgalanma ani gaz vermelerde yavaş yavaş ivmelenme yani çabuk toparlayamıyor kendisini
 
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 182
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg

İleti firarim19 » 06 May 2012, 21:26

ateşlme,
yakıt,
egzost,
filtreler.

tamamı elden geçmeli bence...
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti serkan_3838 » 06 May 2012, 21:28

usta yağı yeni değişmiş dedi filtrelr de değişmiştir muhtemelen.benzin ve lpgde de aynı sorun var hatta lpg de benzinden birazcık iyi ters bir durum var.ateşleme ve ekzos kaynaklı o zaman büyük igtimal
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 182
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg

İleti AhmetH » 06 May 2012, 21:45

o dediğiniz alette bozuk olabilir.

arabanın gücünü ölçmek basit bir iş görünsede değildir, güvenilir bir ölçüm için biraz özenmek lazım
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti serkan_3838 » 06 May 2012, 21:51

180 milyar dedi fabrikadaki aletle aynı diyodu hatta bütün arabalarda o alet için özel zincir yerleri var basit bir alet değildi 7000 devire kadar çıktık çakmaklıkla falan alakalı değildi yani.araba olduğu yerde sabit ön tekerler yolda gidiyormuş gibi dönüyordu
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 182
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg

İleti AhmetH » 06 May 2012, 21:55

memelekette 3-4 dinamometre vardı eskiden maşallah şimdi her ilde var heralde :)


Motor gücü ölçmek için motorun direk volandan motor dinamometresine bağlanması lazım.

böyle şasi dinamometreleri ile motor gücü belirli katsayılar ile şunla bunla hesaplanarak bulunuyor. volanda 70 hp olan aracın ön tekerde 45 hp vermesi normaldir diye düşünüyorum.
düzeltilmiş değerler mi çıktısı var mı ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti serkan_3838 » 06 May 2012, 22:13

aynen ben de şaşırdım vay be kütahyada bile böyle aletler var diye :D evet bir çıktı aldık 7-8 farklı kalem var ayrıca bir de tablo var
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 182
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg

İleti osti01 » 06 May 2012, 22:53

sonuç KW cinsinden olabilir mi
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti hakanerdogan » 06 May 2012, 23:22

Tekerden beygir ölçümleri doğru sonuç vermeeez.

Arada atlanan çok şey var. Örneğin 120 nm torku olan bir otomobil düşünün. Zannediyor musunuz ki 120 nm çok ciddi bir rakam, elime bijon anahtarı alsam, lastik bijonuna iddialıyım kolumla temiz 180 nm veririm :D

Arada şanzımandan geçiyor katlanarak artıyor sonra rotlar akslar bilmem neler bi ton mesafe, kayıp var şu var bu var. Bütün bu oranları tutacak çarpacak bölecek, krank turundan bilmem ne hop motora gidecek 45 bg diyecek :)

Geçin bu işleri. Traktör denen nane şu küçük boylar, hepi topu 45 beygir, 3 ton vur çekiyor, derler ki hacim var ama, bırakın aga :D güç birimi güç birimidir, şanzımanı kısa, tekeri büyük ondan çekiyor işte. Teker torku oran kısaldıkça coşar, iş motorda bitmiyor. Hacim sadece düşük devirde verdirir maksimum güçleri o kadar, yani makine az devir çevirir ve uzun ömürlü, dayanıklı olur. Sen gidip tekerden ölçüyorsun. Fabrika motora asılıp ölçer. Hikaye...

İnanmayın öyle şeylere, 45 beygire falan düşmemiştir. Fakat şunu da söyleyim genelde araçlarımızı 2000-2500 civarı devirlerde kullanıyoruz ya, çoğumuzunkiler o süreçte 45 bg bile vermeden gidiyor, yaklaşık 30 bg ile falan ilerliyorsunuz, kalkıyorsunuz trafikte çoğu zaman :)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir