Motora karşıdan bakarken hararet müşürünüzü tanıyabileceğinizi düşünüyorum, eğer bulamam diyorsanız genleşme kabından motora gelen su borusu ile radyatörden motora gelen kalın su borusunun takldığığı siyah plastik termostat yuvasının tam üzerindedir.
Bu müşürü tutan U şeklinde bir segman var bunu çekerek çıkarın müşür boşta kalacak böylece müşürüde çekip alın soketindende sökün.
Bunları yaparken motor çalşmıyor olsun.
Müşürüde çıkarınca yuvada yada üzerinde yada az ihtimalde olsa akan suyla yere düşmüş şekilde bir o-ring var onu alın kenara koyun kaybetmeyin.
Bundan sonra akar halde temiz suya ihtiyacınız olacak. En temizi hortumla kullanacağınız su olur.
Genleşme kabınında kapağını söküp hortumu içine sokup açın ve motoru çalıştırın.
Rölantide çalışırken motor termostatın üzerindeki müşür yuvasından bütün suyunu boşaltacaktır.
Hortumdanda hep yeni su geldiğinden motorun içi temizlenir.
Delikten temiz su gelene kadar motoru çalıştırın.
Kalorifer ayarı sıcak tarafta olsun ondada su var.
Suyun değiştiğine kani olduğunuzda motoru stop edin.
O-ring i müşürün üzerine oturtup müşürüde deliğine oturtun U kilidi de takın. bir takılma yönü yok nasıl oturtursanız öyle kalır soket ve kablosu göze güzel gelecek şekilde oturtun ama

Bu aşamadan sonra genleşme kabının üstünde kapağa yakın ince hortumu genleşme kabından çıkartın boşta kalsın.
Arabayı çalıştırın ve termostat açmasını bekleyin.
Beklerken genleşme kabının yeterince dolu olmasına dikkat edin az önce taktığınız müşürün kenarından sızıntı var mı düzgün takmışmısınız inceleyin sorun yok ve sigara içiyorsanız bir sigara yakabilirsiniz

Motor yavaş yavaş ısınıp termostat açılırken o ucu boştaki ince hortumdan su gelecektir. İşte bu gelen su kadar antifirizinizi genleşme kabına boşaltın.
Bu biraz göz kararı işidir. Sağlamcıysanız ince hortumdan gelen suyu bir boş kaba akıttırıp gelen su kadar antifriz koyabilirsiniz.
Yada. Tüm bu yazdıklarımı unutun, direksiyonu tam sağa kırın yolcu tarafındaki tekerleğin ordan erişilebilecek bir davlumbaz parçası var metalden onu sökünce el yordamıyla bulacağınız muhtemelen yağlı ve/veya pas tutmış bir su borusu dirseği var ve bunun üzerinde bir tapa. Bunu sökünce tüm sistemin suyu boşalır. İster su ekleyip iyice temizletirsiniz ister tapayı geri takıp 3 litre antifrizinizi 3 litre suyunuzu ekletip işi bitirirsiniz.
Ancak tapa muhtemelen ilk kez açılacağından zorlar hele küflüde kırılırsa rezillik. Ayrıca büyük boylu pisliklerin akabileceği bir açıklık değil bütün suyun akmasıda zaman alıcı.