Antifiriz değişimi hk.

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Antifiriz değişimi hk.

İleti fencolic » 15 Arl 2012, 22:18

Havalar iyice soğumaya başlayınca antifirizi değiştireyim dedim. Bu akşam rastgele gittiğim bir yağ servisinde yağa 80, antifirize 60 TL istediler. Arkama bakmadan çıktım..Birde yağ-antifiriz değişimi ücretsiz yazmışlar. Yağ piyasada 60, antifiriz 45 tl zaten. Ücretsiz olan ne anlamadım.

Şimdi antifirizi dışarıdan alsam, 1,5 lt. organik kırmızı antifiriz 20-25 TL civarı. %50 su ekleniyor zaten, toplam 3 lt. almıyor mu? Forumda resimli olarak anlatan bir başlık vardı çok önceden, ancak resimlerin tamamı çıkmıyor. Eğer nasıl değiştirileceğini detaylı olarak anlatan biri olursa kendim yapmak istiyorum. Millet avrupada triger zincirini kendi değiştiriyor, biz antifirizi değiştirmeyi bilmiyoruz. Kendime kızıyorum..
 

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti RapLex » 15 Arl 2012, 22:32

bi kere bende denedim ama biraz degiştirmesi zor gibi görünüyor ya içindeki suyu boşaltacak yerini göremedim ben yani ama haklısın yani normal bi 3-4 litreli antifiriz 40 tl max. mesela bazı servisler işin tadını fazla kaçırıyorlar yaklaşık evet 2 litre kadar içine giriyor ama dedigim gibi bende degiştireyim dedim ama boşaltacak yerini bulamadıgım için öyle böyle üzerine biraz ilave ettim koydum ..
Kullanıcı avatarı
RapLex
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 20 Tem 2012, 08:39
Nereden: Denizli
Arabanız: Skoda Octavia 2008 1,6 MPI A5

İleti fencolic » 15 Arl 2012, 22:45

Su radyatörün alt kısmındaki hortum sökülerek boşaltılıyor tahminimce. Orada mutlaka boşaltma apası gibi birşey vardır ama hortumu çıkarsak da olur. Benim bilmediğim dolumu radyatörden mi soğutma kabından mı yapacağız? Önce su mu antifriz mi koyacağız ve hava yapmasını nasıl önleyeceğiz? asıl riskli kısım doldurulması.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti AhmetH » 15 Arl 2012, 23:00

Motora karşıdan bakarken hararet müşürünüzü tanıyabileceğinizi düşünüyorum, eğer bulamam diyorsanız genleşme kabından motora gelen su borusu ile radyatörden motora gelen kalın su borusunun takldığığı siyah plastik termostat yuvasının tam üzerindedir.
Bu müşürü tutan U şeklinde bir segman var bunu çekerek çıkarın müşür boşta kalacak böylece müşürüde çekip alın soketindende sökün.
Bunları yaparken motor çalşmıyor olsun.
Müşürüde çıkarınca yuvada yada üzerinde yada az ihtimalde olsa akan suyla yere düşmüş şekilde bir o-ring var onu alın kenara koyun kaybetmeyin.

Bundan sonra akar halde temiz suya ihtiyacınız olacak. En temizi hortumla kullanacağınız su olur.

Genleşme kabınında kapağını söküp hortumu içine sokup açın ve motoru çalıştırın.
Rölantide çalışırken motor termostatın üzerindeki müşür yuvasından bütün suyunu boşaltacaktır.
Hortumdanda hep yeni su geldiğinden motorun içi temizlenir.
Delikten temiz su gelene kadar motoru çalıştırın.

Kalorifer ayarı sıcak tarafta olsun ondada su var.

Suyun değiştiğine kani olduğunuzda motoru stop edin.
O-ring i müşürün üzerine oturtup müşürüde deliğine oturtun U kilidi de takın. bir takılma yönü yok nasıl oturtursanız öyle kalır soket ve kablosu göze güzel gelecek şekilde oturtun ama :)

Bu aşamadan sonra genleşme kabının üstünde kapağa yakın ince hortumu genleşme kabından çıkartın boşta kalsın.
Arabayı çalıştırın ve termostat açmasını bekleyin.

Beklerken genleşme kabının yeterince dolu olmasına dikkat edin az önce taktığınız müşürün kenarından sızıntı var mı düzgün takmışmısınız inceleyin sorun yok ve sigara içiyorsanız bir sigara yakabilirsiniz :D

Motor yavaş yavaş ısınıp termostat açılırken o ucu boştaki ince hortumdan su gelecektir. İşte bu gelen su kadar antifirizinizi genleşme kabına boşaltın.
Bu biraz göz kararı işidir. Sağlamcıysanız ince hortumdan gelen suyu bir boş kaba akıttırıp gelen su kadar antifriz koyabilirsiniz.




Yada. Tüm bu yazdıklarımı unutun, direksiyonu tam sağa kırın yolcu tarafındaki tekerleğin ordan erişilebilecek bir davlumbaz parçası var metalden onu sökünce el yordamıyla bulacağınız muhtemelen yağlı ve/veya pas tutmış bir su borusu dirseği var ve bunun üzerinde bir tapa. Bunu sökünce tüm sistemin suyu boşalır. İster su ekleyip iyice temizletirsiniz ister tapayı geri takıp 3 litre antifrizinizi 3 litre suyunuzu ekletip işi bitirirsiniz.
Ancak tapa muhtemelen ilk kez açılacağından zorlar hele küflüde kırılırsa rezillik. Ayrıca büyük boylu pisliklerin akabileceği bir açıklık değil bütün suyun akmasıda zaman alıcı.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti alper33 » 15 Arl 2012, 23:04

en basit şekilde anlatacak olursak; termostatın bulundugu yerden radyatöre giden boruyu çıkar buradan zaten bir kısım su boşalacak sonra hortumu yerine tak ve genleşme kabından içeri antifirizi boşalt.
Kullanıcı avatarı
alper33
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 133
Kayıt: 02 Arl 2010, 01:14
Ad Soyad: erkan gül
Nereden: Kırklareli
Arabanız: Honda civic 2005

İleti Ömer Fatin » 15 Arl 2012, 23:45

Kendi aracınızla kendinizin ilgilenmesi çok güzel bir duygu emin olun. Ben yağımı, antifirizimi, filtrelerimi ve birçok bakımımı kendim yapıyorum. Bu iş en güzel hobilerimden biri. Hele birde takım taklavatınız varsa çokdakeyif alacağınıza emin olun.

Eğer hidrometreniz varsa (17-18TL civarı bir alet) ölçün ve ölçüme oranla ilave yapın. Veya yenilemek istiyorsanız arkadaşların tarif ettiği şekilde temizlik yaparak yenileyin.

Ama muhakkak değişim veya ilave sonrası termostat açana kadar sağutma kabının kapağını kapatmayın ve en az 1 tur suyun devir daim yapmasını bekleyin ki motor içindeki havanın çıkmış olduğundan emin olun.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti AhmetH » 15 Arl 2012, 23:58

Ömer hocam kalorifer sıcak tarafta ve dediğim gibi yaparsanız hava kalmıyor bana güvenebilirsiniz :)
Zamanında ustalar yaparken çok iyi takip etmiştim biri özel diğeride termostatımı değiştirdiğim yetkili olmak üzere 2 servis gözümün önünde bu şekilde yaptı. Hatta yetkili serviste kitap bu şekil yapın demiyor ama diye geyik yapmıştım onlarda durumu bildiklerini ama dirsekteki tapanın riskli olduğunu açarken yalama veya kırılma yapabileceğini en rahatının ve kolayının böyle olduğunu söylemişlerdi.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti fencolic » 16 Arl 2012, 11:19

Çok teşekkür ederim, oldukça açıklayıcı olmuş. Yalnız bir sorum var musluktan aldığımız çeşme suyu ne kadar tazyikte akacak? Birde termostat açması demek fanın çalışması mı?

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti Ömer Fatin » 16 Arl 2012, 11:43

fencolic yazdı:Çok teşekkür ederim, oldukça açıklayıcı olmuş. Yalnız bir sorum var musluktan aldığımız çeşme suyu ne kadar tazyikte akacak? Birde termostat açması demek fanın çalışması mı?



Musluk suyunun amacı motor ve radyatörün içinin temizliğidir. Termostat ise; motordaki soğtma sıvısı sürekli radyatör üzerinden devir daim olmaz. Termostatınız kaç derecelikse sıvı ısısı o dereceye ulaştıktan sonra termostad açılır ve ısınan sıvı termostad üzerinden dadyatöre geçer. Radyatörde yine soğuyamaz ise fan müşürü nün açma derecesinde fan müşürü fanı açar ve radyatördeki soğutma sıvısını soğutur.

örneğin benim termostatım 88c fan müşürüm ise 87c-95c. Yani 95c de fan aıyor 87c de fan kapanıyor.

Mantığı bu şekilde.. Umarım anlatabilmişimdir.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti AhmetH » 16 Arl 2012, 19:01

Termostat bir kapıdır. Motordaki suyu tek kapıyla ayrılan 2 odalı bir eve benzetebiliriz Motor odaların birindeki suyu hep ısıtır diğer odadaki suyuda radyatör soğtur. Isınan su kapı açılınca soğuk su ile karışır ılışır belli değere kadar ılıyı ca kapı gene kapanır. Bu böyle sürer gider.
Fan ise bu iki odada dolanan su fazla ısınınca devreye girip suları soğutur bu böyle sürer gider.

Termostat yani kapı bozulurda çalışmazsa odalar hep soğuk olur :) sıkışırda açılmazsa odanın biri yanar su kaynar :D


Termostat açınca genleşme kabının üzerinden söktüğünüz ince horumdan su gelcktir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 16 Arl 2012, 19:05

Musluk suyu tazikini deneyip göreceksiniz akan miktara karşılık eklemeniz lazım sisteme. Deneme yanılma işidir biraz.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti blauzahn » 10 Ekm 2013, 21:17

Kalorifer sıcakta dursun demişsiniz burada sıcak konumunda mı kalacak sadece yoksa kaloriferi sıcak konumunda mı çalıştıracağız? Çalıştıracak isek kaç numaraya getireceğiz??
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir