illa kendim boyayacam. Bi bakarsanız...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

illa kendim boyayacam. Bi bakarsanız...

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2007, 16:04

Geçen hafta birinin de çarpıp kaçması sonucu sabrım taştı.
 

bi çok yerde boya kalkık vaziyette. ama çok büyük çaplı değil. Gidip kaskodan yaptırıp, zaman+hasarsızlık kaybetmek istemiyorum.

 

yani sözün özü kapının önünde ben bu işi kendim yapmak istiyorum.

 


 

 

 

 

mesela bu gibi 3 yer var arabamda. daha uzunları da mevcut. gidip süpermarketlerden macun alıpda boyayı inceltmek anlamsız olur bana göre. zaten baya kalın hasarlı yer.

 

e şimdi bu hasarlı yerden boyanın ucu açık, hava alır ve zamanla kalkar.

 

arabayı hiç bir zaman satmayacağımız için orada başka tür bi boyanın bulunması, yada herhangi bi garipliğin olması sorunumuz yok.

 

ben kendi kafamda oluşturduğum fikrimi söyleyeyim, önce buraya bi boya uydurup, sonra vernikleyip hava almasını önlemeyi falan düşünüyorum. yani kapatmayı.

 

ama uzaktan bakıldığındada hasar olduğu belli olsun istemiyorum .

 

buraya ne sürebilirim, yapıştırabilirim, kapatabilirim vs.....  ???
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti mygokhan » 12 Eyl 2007, 17:07

kendiniz yaparsanız hoş bişey olmaz..bence oto boyacıları yaparsa onlar adam akıllı bişey yapar..maksimum 100 lira masrafla mis gibi olur..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti irfant » 12 Eyl 2007, 17:13

Bence de kendin yapma! Smile
 

Kaskoyu bozma zaten, sanayiye gidip fiyat al...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti yonetici » 12 Eyl 2007, 17:18

Arabamdaki ufak tefek taş izleri v.s. için gittim fırçalı rötuş kalemi aldım güyya suluboya yapar gibi kendim sürücem. Şişeyi iyice çalkaladım çıkardım fırçayı sürdüm hiç öyle sulu boya yapar gibi falan değil vurduğunuz yer bariz belli oluyor boyanın kıvamı üzerinde fırçayı birkaçkez gezdirmeye bile müsade etmiyor. Durum böyle olunca hemen vazgeçtim bir dahada elime boya falan almam işten anlamadan yapılacak birşey değil sizede tavsiye etmem.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2007, 17:26

 

 

bunun gibi 3 yer var. 100 liradan 300 lira. bu çok. ya böle kalacak, yada ben dayanamayıp sıvıyacam... 

 

2 tane de göçük var. bende zaten para yok... LOL  şimdi gidip babama sölesem böle böle diye, aman yok biliyom ne diyeceğini hiç çekemem...

 

hoş olup olmaması çok önemli değil aslında. orayı kapatıp hava almasını kesse yeter.

 

neyse ben teşekkür ederim.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2007, 17:29

[quote="?"]

Arabamdaki ufak tefek taş izleri v.s. için gittim fırçalı rötuş kalemi aldım güyya suluboya yapar gibi kendim sürücem. Şişeyi iyice çalkaladım çıkardım fırçayı sürdüm hiç öyle sulu boya yapar gibi falan değil vurduğunuz yer bariz belli oluyor boyanın kıvamı üzerinde fırçayı birkaçkez gezdirmeye bile müsade etmiyor. Durum böyle olunca hemen vazgeçtim bir dahada elime boya falan almam işten anlamadan yapılacak birşey değil sizede tavsiye etmem.

[/QUOTE]
 

 

uzaktan belli olmasında... aslında bi kağıdı boyası kalkık yer boyunda ortasından kesip, o bölgeye bantlayıp, o kağıt üzerinden belki olabilir.

 

ama benim arabanın renkte sakat... nerden bulacam ben bu rengi.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti BaTeRRiiSStt » 12 Eyl 2007, 17:33

Arabanın kıtapcıgı duruyorsa orda boya kodunu belirtiyor ona göre boyacılardan alabılıyorsun 100gr istersin yada ne kadar lazımsa hazırlıyorlar. 100gr boyaya 10ytl vermıstım 1 sene once.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti fabialife » 12 Eyl 2007, 17:35

parça başı yani çamurluk, kapı,kaput vs aracın her bir parçasının adam gibi boya ücreti yaklaşık 100-150 milyon civarında resimde görüldüğü gibiyse senin bahsettiğin 3 parça yeri 20-30 milyona halletmeleri lazım biz öyle çok yaptırdık. boya çatlak yada kalkık değilse zaten pasta cila ile hallederler

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti fabialife » 12 Eyl 2007, 17:39

yazmayı unuttuk eğer boyacının elinde senin boyadan yoksa sanayide boyacılar renk koduna göre bilgisayarlı makinede kararlar. biz 250 gram kardırıyorduk, artanıda rutuş boyası olarak kullanırsın.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti fabialife » 12 Eyl 2007, 17:45

yalnız resimden sonradan farkettim aracın rengi granit gri ise ben kardırırken aynı rengin 2 tonu vardı.katoloğdan tam belli olmadığı için şanşımızı deneyip açık tonu kardık, tutmayınca koyu tonunu yeniden kardık.
aracın renk kodu etiketleri garanti kitapçığının iç sayfasında ve bağajda stepnenin yanında vardır.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2007, 17:57

teşekkür ediyorum sağolun.  20-30 liraya çıkacaksa süpper olur benim için.
 

aracın rengi sahra beji. metalik ve çok parlak bi renk.

 

fikirleriniz için teşekkür ederim sağolun. bu  kafama yattı.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti irfant » 12 Eyl 2007, 18:10

Kaporta çektirme işlemi falan olmadığı için çok pahalıya gelmez.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti Felicia9841 » 12 Eyl 2007, 18:22

Benim araçtada boya problemi var arka çamurluklar, etek kısmı ve tamponlar boyanacak ne kadar tutar? Yada komple boyatsam ne tutar?
Felicia9841
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 10 Ağu 2007, 19:00

İleti fabialife » 12 Eyl 2007, 18:22

gençler biraz konunun dışına taşıyor ama; uyanık olun sanayide iş yaptırırken işi bilmediğinizi hissettirmeyin özellikle parası bir yana işin yapılış sekli ile ilgili birkaç yer gezin ve bilgi alın kafanıza yatanı yapın terddütte kaldıysanız konuyu bilenlerden yardım isteyin. sanayi esnafında çakal çoktur, işten hiç anlamadığını çakarsa fazla fiat ister yada baştan savma yaparlar. sitede bir arkadaşın arabasına klima taktırırken parasıyla rezil olduğu gibi sizde sonra paranızla rezil olursunuz. birde raçta orjinali dışında yapılan her iş,tadilat ve eklemelerin kısa yada uzun vade de birer sorun kaynağı olabileceğini unutmayın.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2007, 18:36

ben zaten lafa şöle gircem: ''ya abi ufak bir iki kalkık var şunları 2 dakkaya hallediver, çok oluyo böle ya, acemiyiz de işte, bi önceki yerden memnun kalmadım bakalım size ayağımız alışsın. 35-40 liraya olur demi???''
 

LOL

 

 

2000 model, sol tarafına yan devrilip, sürüklenmiş Opel Frontera 3.2 V6 205hp jipi ostimde 3.800 YTL ye yaptırdık 2 sene evvel.

 

bizimkiler sinek ısırığı... çok tutmaz heralde. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AV-2006 » 12 Eyl 2007, 18:58

Bencede kendin yapma,bişeye benzemez hepten moralin bozulur.Öyle duruncada insanın gözüne batar durur artık.Para olunca ustaya..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti ErTaN06 » 12 Eyl 2007, 18:59

kaportacı arkadaşlar var yardımcı oluruz
ErTaN06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 66
Kayıt: 30 Nis 2007, 20:51
Ad Soyad: Ertan TEMEL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Skoda Fabia Special

İleti fabialife » 12 Eyl 2007, 19:10

[quote="Felicia9841"]Benim araçtada boya problemi var arka çamurluklar, etek kısmı ve tamponlar boyanacak ne kadar tutar? Yada komple boyatsam ne tutar?[/QUOTE]
boya olayı çok farklı bir konu; aracın rengi, markası, modeli. boyanın akrilik yada metalik olması, kaportanın durumu, mevcut boyanın kazınıp kazınmaması ve istenilen işçilik fiatın belirlenmesinde belirleyici etken.

aracın boyasının genel durumu iyi, boya problemli ve bir kaç yıl binmeyi düşünüyorsan komple boyatabilirsin. buda sana yapılan işçiliğe göre yani (kaportada çürük olmadığını varsayarsak) mevcut boyanın kazınıp kazınmaması,  boyanın fırında atılıp atılmaması gibi etkenlere bağlı olarak değişmekle birlikte 1-1,5 milyar civarında malolur.

sadece boya problemi olan parçaları boyatmayı düşünürsen onlar dada aynı şartlar geçerli olmak üzere her parça 100-150 milyon arasında boyanır. eğer kurtarırsa aracın belden altı tabir edilen varsa kapılardaki çıtaların yoksa set denen çıkıntılarının altınıda boyatabilirsin .yalnız yeni boyanan parçalar ile eski boya arasında araca pasta cila atıldıktan sonra bile ton ve canlılık farkı olabileceğini de unutma. tamponları boyattırırken boyanın hemen kalkmaması için özel astarlar vardır onları mutlaka kullandırın yoksa birkaç ay demeden boya kabuk kabuk kalkmaya başlar.

aracını yakında satmayı düşünüyorsan hiç masraf etme en kısa ve ucuz yoldan rutuş, yama gibi şeylerle halletmeye bak.

yıllık izinlerini bile sanayideki akraba ve arkadaşlarının yanında geçiren birisi olarak 25 yıllık sanayi tecrübemle öğrendiğim birkaç şey var;

birincisi aracın orlinallliği ile fazla oynamayaksınız;

ikincisi sanayide  söylenen hiç bir iş zamanda ve fiaatta çıkmaz süprizlere hazırlıklı olacaksınız üçüncüsü ise ektradan yapılacak (aksesuar, gereksiz masraflar vs. ) aracı satarken katkı sağlamayacağını ve cebinizden boşa çıkan para olduğunu unutmayacaksınız.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir