Sıcak hava iptali ve orijinale dönüş (Resimli anlatım)

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Sıcak hava iptali ve orijinale dönüş (Resimli anlatım)

İleti fencolic » 12 Oca 2013, 19:41

1.3 MPi Felicia aracımın şimdiye kadar hep sıcak hava ile çalışıyormuş, sıcak hava termostadını sökmüşler önceden. Dün forumdaki arkadaşların deneyimlerinden faydalanarak sıcak hava girişini iptal etmiştim. Deneme sürüşünde performansın daha iyi olduğunu görmüştüm. Fakat bu sabah aracı ilk çalıştırınca rölanti çok dalgalandı motor ısınana kadar ve motor çok vuruntulu çalıştı. Bende aracı orijinal haline yani termostatlı şekline çevirmek istedim.

Sıcak hava termostadı evde duruyordu, çalışıp çalışmadığını bilmiyordum. Önce hava filtresini söktüm.


Sonra termostatı tutan yaylı mekanizmayı yıldız tornavida ile söktüm.


Mekanizma uzun süredir kullanılmadığı için tozlanmış kapağın hareket yeteneği azalmıştı. Önce yıkadım sonra balata spreyi ile temizledim ve hareketli parçalara wd40 sıktım. Kapağın hareketi kolaylaştı. Sonra termostatı yerleştirdim. Biraz zor giriyor yuvasına söyliyim


Sonra herşeyi geri takıp aracı çalıştırdım. Motor soğuk olduğundan soğuk hava girişi kapalı, sıcak hava girişi açıktı. 3-4 dk. çalıştırıp kontrol ettim hararet 70-75 filandı. Kapak kapalıydı.


Sonra hararet tam 90 derece gösterince baktım. Kapak aşağıdaki gibi açılmıştı.


Hava filtresini kapattım sonra fan açtı, muhtemelen sıcak hava girişini fan açma derecesi gelince daha fazla kapatıyor. Kısacası sıcaklığı kendi ayarlıyor. Bir süre böyle kullanacağım. İzlenimlerimi bu başlıkta paylaşırım.
 

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti MadloveR » 13 Oca 2013, 00:17

Ben söylemiştim demekten hiç hoşlanmam ama ön tarafı tamamen açık bıraktığınızda gaz ayarı tutmayacağını, rölantide dalgalanma ve düşük viteste silkeleme yapacağını daha önceki konuda yazmıştım. Önden giren havayı biraz kısıtlayıp tekrar gaz ayarı yaptırırsanız sorun çözülecektir bence ama orjinal haliyle kullanmak en iyisi bence.
Ne Kadar Çok Şey Bilirsen Bil, Bildiğin Karşındakinin Anladığıyla Sınırlıdır."Hz. MEVLANA"
MadloveR
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 723
Kayıt: 14 Arl 2011, 10:03
Ad Soyad: Ali ÖZDEMİR
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit LX 1994-Artık Yok :(

İleti forman37 » 13 Oca 2013, 00:23

benım termostad ıptal durumda ve fıltre ucuna yarım agız band cektım gaz ayarındada sımdıye kadar hıc bı sıkıntı olmadı rolentıde dahıl yakıtımda cok ıyı durumda cekısıde sorun yok olay ıscılıkte bıtıyo :) bu olay benım 3 tane skodam dada aynıydı sorun yasamadım hepsınıde kendım yaptım
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti fencolic » 13 Oca 2013, 00:30

forman37 yazdı:benım termostad ıptal durumda ve fıltre ucuna yarım agız band cektım gaz ayarındada sımdıye kadar hıc bı sıkıntı olmadı rolentıde dahıl yakıtımda cok ıyı durumda cekısıde sorun yok olay ıscılıkte bıtıyo :) bu olay benım 3 tane skodam dada aynıydı sorun yasamadım hepsınıde kendım yaptım

Sizin araba karbüratörlü değil mi? Forumda benzin ile lpg nin sıcak hava ve soğuk hava ile yanmasını anlatan bir yazı okumuştum. Sıralı sistemde araç önce benzinle çalıştığı için sıcak havanın daha iyi olduğu, sonradan lpg'ye geçince biraz daha soğuk hava gelmesinin verimli olduğu yazıyordu. Bende o yüzden termostatı taktım. Dediğim gibi bir süre denemek istiyorum. Hangisi daha sorunsuz ve daha performanslı olursa o ayarda kalacağım.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti forman37 » 13 Oca 2013, 00:37

fencolic yazdı:
forman37 yazdı:benım termostad ıptal durumda ve fıltre ucuna yarım agız band cektım gaz ayarındada sımdıye kadar hıc bı sıkıntı olmadı rolentıde dahıl yakıtımda cok ıyı durumda cekısıde sorun yok olay ıscılıkte bıtıyo :) bu olay benım 3 tane skodam dada aynıydı sorun yasamadım hepsınıde kendım yaptım

Sizin araba karbüratörlü değil mi? Forumda benzin ile lpg nin sıcak hava ve soğuk hava ile yanmasını anlatan bir yazı okumuştum. Sıralı sistemde araç önce benzinle çalıştığı için sıcak havanın daha iyi olduğu, sonradan lpg'ye geçince biraz daha soğuk hava gelmesinin verimli olduğu yazıyordu. Bende o yüzden termostatı taktım. Dediğim gibi bir süre denemek istiyorum. Hangisi daha sorunsuz ve daha performanslı olursa o ayarda kalacağım.



kullandıgım 3 aracta karburatorluydu evet .sızdekı termostad sıstemının aynısı favorıt forman dede var .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti Ömer Fatin » 13 Oca 2013, 09:57

fencolic yazdı:
forman37 yazdı:benım termostad ıptal durumda ve fıltre ucuna yarım agız band cektım gaz ayarındada sımdıye kadar hıc bı sıkıntı olmadı rolentıde dahıl yakıtımda cok ıyı durumda cekısıde sorun yok olay ıscılıkte bıtıyo :) bu olay benım 3 tane skodam dada aynıydı sorun yasamadım hepsınıde kendım yaptım

Sizin araba karbüratörlü değil mi? Forumda benzin ile lpg nin sıcak hava ve soğuk hava ile yanmasını anlatan bir yazı okumuştum. Sıralı sistemde araç önce benzinle çalıştığı için sıcak havanın daha iyi olduğu, sonradan lpg'ye geçince biraz daha soğuk hava gelmesinin verimli olduğu yazıyordu. Bende o yüzden termostatı taktım. Dediğim gibi bir süre denemek istiyorum. Hangisi daha sorunsuz ve daha performanslı olursa o ayarda kalacağım.



Siz araç ısınana kadar zaten benzinde kullanıyorsanız ki MP motor olduğu için mesajınızdan öyle anladım termostatın orjinal haliyle çalışması olabilir, ancak şunu unutmamalı ki her ne türlü yakıt olursa olsun oksijene ihtiyaç duymaktadır ve yoğun oksijen temiz ve serin havada vardır. Isınan havadaki oksijen yoğunluğu düşmektedir. Hava Termostatının iptal sebebi budur.

Eğer orjinal haliyle kullanacaksanız sık sık bakımını yapın ve termostatın çalışır durumda olduğundan emin olun. Yoksa sürekli sıcak hava girişi aracınızı boğacaktır.
1998 Skoda Felicia 1.3 GLX Combi
Benzin/LPG Tüketimi
Kullanıcı avatarı
Ömer Fatin
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 152
Kayıt: 06 Mar 2011, 15:08
Konum: Bolu
Ad Soyad: Ömer Fatin
Nereden: Bolu
Arabanız: 98 Felicia GLX Combi

İleti ozantavsan » 13 Oca 2013, 12:26

Karbüratörlü skodalarda sıcak havanın iptali fayda sağlıyor.MpI motorları bilemem ama iptal sonrası araç rolantisinde dalgalanma , gaz ayar tutmaması gibi sorunlar kesinlikle yaşanmıyor.

Aracın performansı stabil oluyor , otomatik jikle çok çabuk devreden çıkıyor.Daha önceki yıllarda bu konu ile ilgili yazılarım vardı , bulup okuyabilirsiniz.

İptal sonrası aracınız kaçak hava emmeli , gaz ayarını yeniden yaptırmalısınız.LPg sisteminiz sorunsuzsa bantla vesaire ile kapatmamanız gerek.

Aracımda ne bant mevcut ne başka birşey.Sabah marşa basınca aracım çalışır , rolanrinin 800 devre gelmesi 1 dakika sürer.Bu esnada yolda olurum.Termostat devredeyken kışın yakıtım acaip artıyordu.Şimdi yaza göre çok az bir artış var. Velhasıl aracınızda sorun yoksa , iptal sorun teşkil etmez.

Unutmayınızki bu araçlar çok soğuk bir memlekete göre üretilmiş.Çok soğuk bir iklimde termostatın devrede olması gerekir ,fayda sağlar.Doğuda yaşıyprsanız - 20 küsür derecelere düşüyorsa hava kesimlikle termostat iptal edilmemeli .Motor ısınana kadar devrede olmalı.

Ilıman , fazla soğuk olmayan şehirlerde iptal etmenin sakıncası olmaz.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 13 Oca 2013, 15:17

sıkıntı yok ben 3 yıldır termostad ıptal olarak kullanıyorum yakıtımdada artma yok çekısımdede sıkıntı yok.
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir