Boş vitese atmak tüketim avantajı sağlar mı?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Boş vitese atmak tüketim avantajı sağlar mı?

İleti hakanerdogan » 15 Şub 2008, 23:48

ya bence yol bilgisayarını öyle programlamışlar. gaz kesince yol bilgisayarı hesaplamayı bırakıyor.

yav çalışan motorun yakmaması gibi bir durumu aklım almıyor. 4 zamanlı motor nasıl yakıt tüketmeden çalışır, gürültü çıkarır...

Bence yalan.
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 15 Şub 2008, 23:51

[quote="erdinc"]hakanım ben her hafta ufak ta olsa bi 60 km git gel yapıorum,yolda tam bayır,bnmde aklıma takılmıyo değil dedikleri gibi bota inerken 0,7 de olsa yakıt tüketio ama 4 e cekince 0,0 gösterio ve araba daha kontrollü oluo,bana da yakıo gibi gelio sanki yol bilgisayarı  hilesi gibi,bu arada arabayı yeni aldığımızda daha alışamadan başıma bi iş gelmişti 1.vitesten 2ye alıp gaza hiç dokunmadığım halde araba kendinden ivmelenip öne atılmıştı dönmem gerekiodu son anda sıyırmıştım,mesela hakan bu sende oluo mu ben cok farklı arabalar kullandım ama bu olay bi tek bzmkinde başıma geldi,1den 2ye alıp ayagımı gazdan cektiğimde kendi kendine gaz verio gibi bişey[/QUOTE]

abi haklısın, bendede oluyor. motor tork düzenleyici midir nedir öle bişey var sen gaza basmasanda o kendiliğinden ayarlıyor, arabayı istop ettirmemek için kendisi gaz veriyor.

1 de bırak arabayı yavaşlar yavaşlar, anaa birden hızlanmaya başlıyor kendiliğinden. hatta ben geri geri çıkarken düz zeminde gaza bile basmadan kaldırabiliyorum.

Resmen debriyajı kontrollü bırakınca gaz pedalına dokunmadan kalkıyor. 1 dede yapabilirsin düz zeminde. bu o zamazingonun marifeti.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti erdinc » 16 Şub 2008, 00:07

ama cok tehlikeli bişey onun yüzünden az kalsın kaza yapıodum işte ;daha arabayı bilmeyen biri bi bıraksa gazı araba zomm die karsıdaki duvara girer,walla debriyaj sıyırıyomuş neymiş umrumda değil ben ufak viteslerde ayagımı kontrollü bi şekilde debriyaja basıyorum yoksa araba olmadık yerde yaban eşşeği gibi yola fırlıoLOL
erdinc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 10 Eyl 2007, 00:37

İleti nuriatasoy » 16 Şub 2008, 00:11

[quote="nuriatasoy"] Bu cut-off sistemi LPG li araçlarda da var mı? Tabi ki sıralı sistemli araç için soruyorum. [/QUOTE]
güncel
nuriatasoy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Kas 2006, 14:32

İleti erdinc » 16 Şub 2008, 00:13

sanmıyorum
erdinc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 10 Eyl 2007, 00:37

İleti hakanerdogan » 16 Şub 2008, 00:34

ya abi önemli olan her şeyden önce güvenli bi biçimde gideceğin yere varmak. burda o kadar yazıyoruz ediyoruz ama ben sabah -10 derece çalıştırdığım gibi basar giderim, hiç beklemeden stop ederim.

amacım yetişmek, arabayı mı düşünecem o hengamede işi gücü mü...

parçası falan değişir elbet. maksada hitap etmesi önemli. çokda kafa yormamak lazım. ben mi ona hizmet edecem o mu bana Big%20smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 16 Şub 2008, 01:15

cut  off   nerdeyse  tüm  yeni  araçlarda  ve  bilimum   LPG  sistemlerinde  var..
 

düşünün  gazı  kesiyorsunuz   ...

 

 

bitti...

 

çok  net ... motora   yakma  bişey  gazla  işimiz  yok  diyorsunuz..

 

 

 

 

 

karbüratör  sistemlerde  vakum  ile   

 

modern  araçlarda  TPS(gaz kelebeği konum sensörü)  ve MAP (manifold  mutlak basınç sensörü)

 

ile  aracın   gaz  kestiği   anlaşılır...

 

ecu   enjektörlere   meme  açması  için  tetik  göndermez   püskürmesi  gereken  yakıt  geri  dönüş  hattından  depoya  döner..

 

 

ancak   devir  düşüp    motor  kompresyona  binince   enjektörlere  tetik  sağlanır  ve   yakıt  püskürmesi  devam  eder..

 

 

 

Diyeceksiniz  motor   nasıl  dönüyor..

 

motor  döner..   silindirlerde  ciddi  vakum  oluşur   bizi  yavaşlatan  bu  zaten..

 

bu  esnada    karter  havalandırmadan   yağ buharı  motora  emilir 

 

ve  silindirdeki  olası pislikler  egzozdan  atılır..

 

 

 

Bu  şekilde  gaz  kesme  yeni  nesil  otomobillerde  rodajın   temel  taşlarından  biridir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ayhani » 16 Şub 2008, 01:38

[quote="AhmetH"]cut  off   nerdeyse  tüm  yeni  araçlarda  ve  bilimum   LPG  sistemlerinde  var..
 

düşünün  gazı  kesiyorsunuz   ...

 

 

bitti...

 

çok  net ... motora   yakma  bişey  gazla  işimiz  yok  diyorsunuz..

 

 

 

 

 

karbüratör  sistemlerde  vakum  ile   

 

modern  araçlarda  TPS(gaz kelebeği konum sensörü)  ve MAP (manifold  mutlak basınç sensörü)

 

ile  aracın   gaz  kestiği   anlaşılır...

 

ecu   enjektörlere   meme  açması  için  tetik  göndermez   püskürmesi  gereken  yakıt  geri  dönüş  hattından  depoya  döner..

 

 

ancak   devir  düşüp    motor  kompresyona  binince   enjektörlere  tetik  sağlanır  ve   yakıt  püskürmesi  devam  eder..

 

 

 

Diyeceksiniz  motor   nasıl  dönüyor..

 

motor  döner..   silindirlerde  ciddi  vakum  oluşur   bizi  yavaşlatan  bu  zaten..

 

bu  esnada    karter  havalandırmadan   yağ buharı  motora  emilir 

 

ve  silindirdeki  olası pislikler  egzozdan  atılır..

 

 

 

Bu  şekilde  gaz  kesme  yeni  nesil  otomobillerde  rodajın   temel  taşlarından  biridir.
[/QUOTE]
Aydınlandık bu konuda. TeşekkürlerClap
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti ilk aşk » 17 Şub 2008, 00:15

bence boşa atmamak lazım boşta bulunan motor aracı savurtur viteste araç daha  dirayetlidir .

ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti yonetici » 17 Şub 2008, 00:31

[quote="hakanerdogan"]ya hocam iyi hoşda, yakıt gitmiyorken motor durmuş gibi bişey, tekrar gaza basınca motora gaz pedalına dokunulması ile birlikte gelen ilk yakıtı buji nası ateşler ki? [/QUOTE]
 

Tüm mesajları okumadım belki cevap verilmiştir ama ben kendi meşrebimce yanıtlamaya çalışayım. Enjektörlere gelen yakıt hiçbir zaman kesilmez benzin pompası her zaman çalışır. Enjektörlerin bağlı olduğu hattın diğer ucu açıktır ve kullanılmayan yakıt buradan depoya geri döner. Bu sayede enjektörün silindir içerisine benzin akışını tamamen kesip tekrar başlatması saliseler içerisinde gerçekleşir. Bu süredede volanın momentumu motorun çalışmasını kesintisiz sürdürmesine yardımcı olur.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti elemsi » 17 Şub 2008, 12:08

araçım karbütörlü bu yüzden yolda kar vb durum yoksa ve tehlikeli bayırlar yoksa boşa atarım bununda yakıt tasarrufu yaptıgını biliyorum çünkü cut  off   sistemi benim aracımda yok motor döner ve benzini karbüröterden çeker enjeksiyonlu olsa boşa atmazdım çünkü cut off benzini kesmiyor RÖLANTİDE ÇALIŞACAK KADAR KISIYORRRR... Bu da yakıt tasarrufu sağlıyor
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 17 Şub 2008, 12:11

bu yazdıklarınız hepsi yanlış
 

karbüratör de  cut off  var  ,  injeksiyon  ise  tamamen  kesiyor.. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti demir_01 » 17 Şub 2008, 14:53

[quote="AhmetH"]bu yazdıklarınız hepsi yanlış
 

karbüratör de  cut off  var  ,  injeksiyon  ise  tamamen  kesiyor.. 
[/QUOTE]
 

 

favoda varmı bu cut off sıstemı eger oleyse ben bı daha bosa atmam
demir_01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 10 Kas 2007, 20:19

İleti 34SCU59 » 17 Şub 2008, 14:59

su işlere kafam bı basmadı gitti
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti elemsi » 18 Şub 2008, 04:20

tamamen kesiyorsa motor stop eder ???
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 18 Şub 2008, 04:24

stop edemez.

 

sanırım  motorun nasıl çalıştığı  hakkında teknik bilginiz eksik.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 18 Şub 2008, 04:38

şöyle ki ;
 

ayağınızı  gazdan çektiğinizde  boğaz kelebeği tamamen kapanır.

 

motorun hava alacağı  yer kalmaz  ve  içinde vakum oluşmaya başlar ve bu  bizi  yavaşlatır..

 

peki  bu  vakumu  ne  ile  dengeliyor ?

 

boğaz kelebeğinin altında karter havalandırma hortumu var

 

motor burdan  yağ buharı  emer. boğaz kelebeğinin zamanla kirlenmesi  bundandır..

 

ve  ekseriyetle kelebeğin üstü değil altı kirlenir   buda  karterden  gelen  yağ buharının  sonucunda olur.

 

 

rölantide  ise  gaz  kelebeği  aralıktır  belirli  bir  hava girer.  rölanti  devrinin ayarlanması  ise  "Rölanti ayarlayıcı"  ile  olur  bunun  ingilizce adı  dilimize  çevirisinden daha  anlamlıdır "Idle air control valve" IAC

 

yani  rölanti hava ayarlayıcı valf.

 

bu valf  sayesinde  motora  hava girişi  kontrol  edilir.

 

 

 

motorun  stop  etmemesi ise  o  anda  şanzımanın  motoru  çevirmesindendir, çünkü araç hareket halindedir

 

 

 

eğer  ayağınızı  gazdan  çekince  motora  yakıt  gitseydi  araç  yavaşlamayacaktı.

 

modern araçlarda rölanti hızı  denilen  kavramda vardır.

 

1.  viteste  ayağınızı  gazdan  çekince  araç  belirli bir  süratte  ilerler.

 

ancak  karbüratörlü bir  araçta  bu işlem  sarsıntılı  olur.  çünkü  rölanti  devri  elle  karbüratör  üzerinden  yapılır.. yola veya aracın yüküne göre devir düşer  ve  sarsıntı oluşur hatta  stop etmek ister. 

 

injeksiyonlu  veya  modern bir turbo dizel araçta  ise  rölanti  devri  ayarlanan devirde   kalması  için  rölanti ayarlayıcı taradından düzenlenir.

 

bu sayede  araç  devri  düşmeksizin  ilerler düştüğü  zaman  araç kendi kendine  gaz  verir.

 

böylece  rölanti hızı  korunur.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 02:49

arkadaş karbürötöre hava giriyorsa benzinle beraber çıkar bu kadar da basit ... diğer araçları bılmem ama benim arabamda cut off yok ...motor çalıyorsa benzin yakar ...az veya çok ha bu arada kusura bakmayın hiçte sarsıntılı olmuyor
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir