Boş vitese atmak tüketim avantajı sağlar mı?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Boş vitese atmak tüketim avantajı sağlar mı?

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 02:53

çıkmıyor çıkmıyor..
 

düz mantık yaklaşmayın olaya.

 

vakum diyafram sistemleri var  içeride..  vakum  oluştuğunda  yakıt  kesilir.
 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 02:57

ya karbürötör düz mantıkla çalışıyor siz karbürötörde özel bir cihaz mı sanıyorsunuz ?

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 02:57

düz boru ve hava geçerken memeden benzin çeker !!
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 03:00

skoda jikov/pierburg karbüratörün  tamamını  elimle  dağtıp toplamış  biri  olarak  o  kadar  basit  olmadığını  söyleyebilirim  size
 

günümüzdeki  injeksiyonlu  araçların   onlarca elektronik  sistemle  yapmaya  çalıştığı  komplike bir karbüratör işlevi  görmek..

 

 

düşünsenize gazı  kestiğiniz  zaman  hala  yakıt  yaksaydınız   (rölanti  kadar  bile )

 

nasıl   'motor freni'  yapacaktınız ?

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 03:00

ben karbürötörde sıfıra kadar kesemezsin benzini diyorum motor freni gazdan kestiğin içn kaynaklanır ama hiç bir zaman karbürötörden çıkan benzin sıfırlanmaz ha nasıl sıfırlanır hava geçmez sıfırlanır

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 03:03

peki  beyefendi siz bilirsiniz.. 
nasıl  biliyorsanız  öyle  devam  edin

 

ancak  forumu  yanıltmanızı  istemem söyledikleriniz  %100 doğru değil.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 03:07

beyfendi niye yanıltayım ilk yazdığımda düsünüyorum böyle oldugu kanısındayım tarzında yazdım sanki burda ansiklopedi yazıyorum ...

elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti KATARİN » 19 Şub 2008, 03:12

[quote="elemsi"]arkadaş karbürötöre hava giriyorsa benzinle beraber çıkar bu kadar da basit ... diğer araçları bılmem ama benim arabamda cut off yok ...motor çalıyorsa benzin yakar ...az veya çok ha bu arada kusura bakmayın hiçte sarsıntılı olmuyor[/QUOTE] BENCE DE KARBURATÖR LÜ ARAÇ BENZİN YAKARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR  HAVA İLE MOTOR ÇALIŞMAYACAĞINA GÖRE
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 03:13

ha bu arada karbürötörlü arabalarda cut off var demişşiniz ya benim arabamda yok onu da belirteyim sanırım benim kine takmayı unutmuşlar o yılda varmıydı o da ayrı bir soru
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti KATARİN » 19 Şub 2008, 03:15

cut off    OLAN BİR ARAÇ  DEVAMLI 100 KM BOYUNCA YOKUŞ AŞAĞI Bİ YOLDA HİÇ BENZİN HARCAMADAN YOLU KATEDEBİLİRMİ???
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 03:18

edemez mantıksızlık benzin bittiğinde hiç debraja basmadan 100 km inmesi lazım ki inmez cut off sadece kısıyor tamamen kesmiyor
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 03:23

abi şimdi şöyle ;

 

gazdan  ayağını  kaldırınca devir  yüksekse  içerde vakum  oluşur   biz  ondan  yavaşlıyoruz.

 

siz  ise  yakar  diyorsunuz  .

 

yaksaydı  yavaşlayamazdık ..

 

şu  konuda  haklısınız  ondan  %100  değil dedim

 

karbüratörlü  araçlarda  çok çok  az  damla  mertebesinde emer

zaten  bu yüzden  egzozdan  çat çat  patlama  sesleri  duyarız..

 

o kadar  az  emilirki  bu  karışım silindirde  değil  sıcak egzozda patlayarak yanar.

 

açık egzozlu  şahinciler gaz  kesince  kontağı  kapatıp  gaza  sonuna  kadar  basıyor   karbüratörden karışımı çekip   yine gaz  kesikken  kontağı  açıyor  ve  egzozu  patlatıyor..

 

kesin  dumuşsunuzdur.

 

 

yazımın  genelinde şunu  vurguladım  diyelim  4000  devirde  gaz  kestiniz..

 

4000  devirde  yaktığınız  yakıtı  yakmaya  devam  etmezsiniz..

 

oluşan vaku  karbüratörde  memeyi  kapatan  sistemi  devreye  sokar..

 

 

yani  size  boş viteste  rölantide  yakacağınızdan  daha  az  hatta  nerdeyse  hiç   yakmayacağınızdır..

 

 

aracınızda LPG varsa  deneyin.

 

 

yokuş  aşşağı  inerken   gazı  kesip    anahtarı  ortaya  alın..

 

sonra  tekrar  LPG  ye  geçin..

 

hiç  bir  fark  olmayacak ...  aynı  benzin  gibi..  

 

dediğiniz  gibi  yakıt yakması  devam  etseydi   silkelenirdik..

 

bunu  anlatmaya  çalışıyorum..

 

injeksiyonluda  tamamen    karbüratörlüde  ise %99  oranında  kesilir  yakıt..  gazdan  ayak  kalkınca

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 03:25

[quote="KATARİN"]cut off    OLAN BİR ARAÇ  DEVAMLI 100 KM BOYUNCA YOKUŞ AŞAĞI Bİ YOLDA HİÇ BENZİN HARCAMADAN YOLU KATEDEBİLİRMİ???[/QUOTE]
 

evet.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 03:25

biz de sana onu anlatıyoruz zaten lafımıza geldin benzin kesilmezzzzzzz  yüzde 1 de akar
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 03:29

siz  yazınızın  başında karbüratörde  kesmez    injeksiyonluda  ise  rölanti kadar  yakar  demediniz mi ?
 

%1   emilir  olması   sizin  dediğiniz  gibi  hiç  olmaması  ile  yakınmıdır ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 03:31

[quote="elemsi"]araçım karbütörlü bu yüzden yolda kar vb durum yoksa ve tehlikeli bayırlar yoksa boşa atarım bununda yakıt tasarrufu yaptıgını biliyorum çünkü cut  off   sistemi benim aracımda yok motor döner ve benzini karbüröterden çeker enjeksiyonlu olsa boşa atmazdım çünkü cut off benzini kesmiyor RÖLANTİDE ÇALIŞACAK KADAR KISIYORRRR... Bu da yakıt tasarrufu sağlıyor[/QUOTE]
 

dediğim budur
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti elemsi » 19 Şub 2008, 03:35

ben rölanti lafı kullanmadım bile karbürötörde tam olarak kesmiyor devir kadar benzini emiyor enjektörlü de kısıyor ama ne kadar kısar o enjektörlü kullananın sorunu tabii enjektörlü bu açıdan çok iyi verimlilik sağlar
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 06:45

enjektörlü araç  kısmıyor tamamen  kesiyor.
 

karbüratörlüde  ise   devir  kadar  emme  yok  dediğim  gibi  vakumdan sebep yakmıyor  denebilecek kadar  kesiyor.

 

bu  ikiside  cut off  işte   onu  anlatmaya  çalışıyorum  kaç sayfadır.

 

karbüratörün %99  kesmesi   sizin  için cut  off  demek  değilmidir ?

 

 

5000 devirde   giderken   gazı  kesince  hala nasıl  karbüratör  devir kadar benzini emiyor diyorunuz  anlamıyorum.

 

 

kendi adıma son kez  mesaj yazıyorum bu konuya , çünkü konu  gereksiz uzuyor

 

nerdeyse gelişmiş tüm karbüratörlerde  cut off  var.   buna  skoda  dahil.

 

yoksa  egzozlarımızdan alev atardık  her  gaz kesişimizde..

 

 

injeksiyonlu  araçlarda  ise   tamamen  kesiliyor  yakıt  akışı. 

 

 

iyi forumlar.

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir