Farlar çalıştırılınca devir neden 2 puan düşüyor?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Farlar çalıştırılınca devir neden 2 puan düşüyor?

İleti sonerx » 23 Eyl 2007, 17:14

Araç rölanti halinde Debriyaja bastım mı motor sesi değişiyor ve çok küçükte olsa devir artıyor.(yarım kadar) Ama daha ilginç olanı farları açtığımda motorun devri 200 d/d düşüyor.Farlar enerjiyi bu kadar yiyormu ki?
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 23 Eyl 2007, 21:30

sağolun çok açıklayıcı oldu..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti slamy » 23 Eyl 2007, 22:58

şarj dinamosundan olabilir. voltaj dengesi değişiyor aracın. gaza bastıkcada farların kısılıyorsa kesin ondan dır ..
slamy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 13 Eyl 2007, 10:47

İleti irfant » 23 Eyl 2007, 23:34

Rölanti devri kaç ki senin aracında 2000 devir daha düşüyor, normalde rölanti devri 900 ya da 1000 civarındadır zaten.


Bir yerde yanlışlık var...

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti hakanerdogan » 24 Eyl 2007, 00:25

dün gimsanın kapalı otoprkında farları açtım, öndeki ilerlesin diye bekliyom, ilerlemedi, direksiyonu hafif sağa sola oynat farların aydınlatışı değişiyor. (direksiyom elektro-servo olduğu için.)
 

bu genelde her arabada olur. farları aç bi duvara karşı dur, cam otomatiğine bas değişir, rezistansa bas baya değişir... ama fabiada bu çok belirgin değil. giderken zaten bişi olmuyo, anlaşılmıyo dururken oluyo.

 

dobloda dururken motor açık, farlar yanıyo. camı kaldırayım diye düğmesine bastım, neredeyse farlar sönecek LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 24 Eyl 2007, 00:28

devir belirrtiğin seviyeye düşerse aracın istop etmesi gerek...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 24 Eyl 2007, 00:29

[quote="sonerx"]Araç rölanti halinde Debriyaja bastım mı motor sesi değişiyor ve çok küçükte olsa devir artıyor.(yarım kadar) Ama daha ilginç olanı farları açtığımda motorun devri 2000 d/d düşüyor.Farlar enerjiyi bu kadar yiyormu ki?[/QUOTE]
 

 

farları açtığınızda motor devri 2000 d/d düşemez. debriyaja bastığınızda motor devri için bişi diyemeyeceğim ama evet sesi biraz değişir.

 

farlar..... ve 2000 devir kayıp... inönü stadını aydınlatmayacağız ya....

 

bi yerde yanlışlık olmalı irfan hocamın dediği gibi.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti gbasara » 24 Eyl 2007, 02:51

baskı balata motorun dönüş hareketini vites dişlileri aracılığı ile tekerleklere iletir.


vites değişimi için debriyaja bastığınızda baskı balata krank milinden ayrılır ve motor sadece kendi çalışır yani sadece krank mili döner. debriyajı bırakıp vitese taktığınızda ya da boşa aldığınızda baskı balata yeniden yapışır ve dönüş hareketini vites kutusuna aktarır.

 

sesin değişmesi dönen parçaların artması ya da eksilmesinden dolayı değişir.

 

motor krankı, motor çalıştığı sürece sürekli döner. baskı balata da dönen balataya henüz dönmemiş olan vites tarafı balatayı yapıştırır. sürtme sesini duyabilirsiniz dikkat edince.

 

soğuk havalarda vites boşta bile olsa debriyaja basarak çalıştırmak krank üzerindeki yükü azaltacağından tercih edilmelidir. yoksa marş motoru krankla beraber vites dişlilerini de çevirmek zorunda kalıyor ve çabuk tükeniyor.

 

araç çalışırken farlar enerjisini bildiğiniz gibi alternatörden (dinamo) alır. dinamo da mkanik dönüşünü krank milinden alır. dolayısıyle ortada ilave bir kaynak ihtiyacı oluşur bu da devire yansır.

 

akünün dolması için tamirhanelerde gaza yüklenildiğini görmüşsünüzdür. bu da ondan işte...
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti SKODA ATEŞİ » 24 Eyl 2007, 10:20

elektrik kaçağından olabilir elektrikçiye bi göster istersen
SKODA ATEŞİ
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Eyl 2007, 15:09

İleti sonerx » 24 Eyl 2007, 20:15

[quote="gbasara"]

baskı balata motorun dönüş hareketini vites dişlileri aracılığı ile tekerleklere iletir.


vites değişimi için debriyaja bastığınızda baskı balata krank milinden ayrılır ve motor sadece kendi çalışır yani sadece krank mili döner. debriyajı bırakıp vitese taktığınızda ya da boşa aldığınızda baskı balata yeniden yapışır ve dönüş hareketini vites kutusuna aktarır.

 

sesin değişmesi dönen parçaların artması ya da eksilmesinden dolayı değişir.

 

motor krankı, motor çalıştığı sürece sürekli döner. baskı balata da dönen balataya henüz dönmemiş olan vites tarafı balatayı yapıştırır. sürtme sesini duyabilirsiniz dikkat edince.

 

soğuk havalarda vites boşta bile olsa debriyaja basarak çalıştırmak krank üzerindeki yükü azaltacağından tercih edilmelidir. yoksa marş motoru krankla beraber vites dişlilerini de çevirmek zorunda kalıyor ve çabuk tükeniyor.

 

araç çalışırken farlar enerjisini bildiğiniz gibi alternatörden (dinamo) alır. dinamo da mkanik dönüşünü krank milinden alır. dolayısıyle ortada ilave bir kaynak ihtiyacı oluşur bu da devire yansır.

 

akünün dolması için tamirhanelerde gaza yüklenildiğini görmüşsünüzdür. bu da ondan işte...
[/QUOTE] Çok sağol gbasara

Çok güzel açıklamışsın..Devirim 900 de iken farları açınca 700 falan oluyor.700 d/d de neden araba stop etsin ki*Bazı arkadaşlar öyle yazdı da .. Ayrıca bir arkadaş gaza basınca farların ışığı düşer yazdı ama bende düşmüyor artıyor.Zaten doğrusuda bu değil mi?
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti gbasara » 24 Eyl 2007, 21:58

octavia için söyleyim, devir bir yere kadar düşer sonrasında araç kendine müdahale eder. asla stop etmez. eskinin  motor avansı diye birşey yoktur. motor tork kontrol sistemi sayesinde -problemsiz bir araçta- motor devri sürekli gözlemlenir. kışın ilk çalıştırıldığında devir kendiliğinden yükselir.
 

vites 1-2-3 farketmez hiç gaz vermesem durana kadar da beklesem araç asla stop etmiyor. kritik devire geldiğinde kendiliğinden gaz verip sabit olarak ilerliyor.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti fabiamania » 24 Eyl 2007, 23:12

ya ne 9000 devri?? arkadaşlar şu konuyu baştan bi alalımClown
fabiamania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Nis 2007, 18:17

İleti sonerx » 25 Eyl 2007, 09:08

Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti irfant » 25 Eyl 2007, 09:58

[quote="sonerx"] [quote="gbasara"]

baskı balata motorun dönüş hareketini vites dişlileri aracılığı ile tekerleklere iletir.



vites değişimi için debriyaja bastığınızda baskı balata krank milinden ayrılır ve motor sadece kendi çalışır yani sadece krank mili döner. debriyajı bırakıp vitese taktığınızda ya da boşa aldığınızda baskı balata yeniden yapışır ve dönüş hareketini vites kutusuna aktarır.


 


sesin değişmesi dönen parçaların artması ya da eksilmesinden dolayı değişir.


 


motor krankı, motor çalıştığı sürece sürekli döner. baskı balata da dönen balataya henüz dönmemiş olan vites tarafı balatayı yapıştırır. sürtme sesini duyabilirsiniz dikkat edince.


 


soğuk havalarda vites boşta bile olsa debriyaja basarak çalıştırmak krank üzerindeki yükü azaltacağından tercih edilmelidir. yoksa marş motoru krankla beraber vites dişlilerini de çevirmek zorunda kalıyor ve çabuk tükeniyor.


 


araç çalışırken farlar enerjisini bildiğiniz gibi alternatörden (dinamo) alır. dinamo da mkanik dönüşünü krank milinden alır. dolayısıyle ortada ilave bir kaynak ihtiyacı oluşur bu da devire yansır.


 


akünün dolması için tamirhanelerde gaza yüklenildiğini görmüşsünüzdür. bu da ondan işte...
[/QUOTE] Çok sağol gbasara

Çok güzel açıklamışsın..Devirim 9binde iken farları açınca 7000 falan oluyor.7000 d/d de neden araba stop etsin ki*Bazı arkadaşlar öyle yazdı da .. Ayrıca bir arkadaş gaza basınca farların ışığı düşer yazdı ama bende düşmüyor artıyor.Zaten doğrusuda bu değil mi?[/QUOTE]
 


9000 devir hiç bir Skoda'da yok. 900'mü demek istiyorsun?
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti lazianke » 25 Eyl 2007, 10:09

gbasara yukarıdaki açıklamaların için teşekkkürrler...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 25 Eyl 2007, 21:56

abi formula 1 arabası değil bu. 9000 devir ne demek yahu? 1. viteste 120 ile gidersin 9000 devir çevirebilirsen.
 

hadi 900 demek istedin diyelim, 750 ye düştüğünü varsayalım. sen 900 devirde gidiyon, farları açıyon ve devir 700 lere düşüyo. bu devirdede gidilemez ki...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sonerx » 26 Eyl 2007, 08:19

pardon 900 demek istedim tabiki.Ama bu forumda çok kişi sıfır(0)atma hataları yapıyor acele etmekten tabii ama benimkiler bayaa göze battı

Arkadaşlar ilk konuyu okumadan yorumlamayalım.Ben orada araç rölantide iken 900 den 700 oluyor dedim.

Ayrıca dün 30 km yol katettikten sonra yine bu olayı denedim bu sefer olmadı.Acaba akü tam şarj olunca yapmıyor sanırım...    
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti gbasara » 26 Eyl 2007, 18:34

araç çalışırken akü kullanılmaz ama, marş yaptıktan sonra akünün işi biter, alternatörün görevi başlar.
 

yani olay yine dinamoda biter..... büyük olasılıkla kaçak da olabilir tabi ,mümkün yani..
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir