Akü takviyede neyi yanlış yapıyoruz?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Akü takviyede neyi yanlış yapıyoruz?

İleti fencolic » 23 Ekm 2013, 18:37

Arkadaşlar az önce arkadaşım yolda kalmış, beni aradı akü takviye kablosu var mı diye..Neyse uzatmıyım gittim ve yaptıklarımızı anlatayım:

1- Hemen aracımı yanaştırdım, arabam çalışır vaziyetteyken benim akünün (+) kutbunu arkadaşın aküsünün (+) kutbuna bağladık.
2- Benim akünün (-) kutbunu arkadaşın aküsünün (-) kutbuna bağladık.
3- Arkadaş marşa bastı olmadı..Biraz bekleyip yine bastık yine olmadı..

Sonra çeki halatını takıp sanayiye götürdüm. Elektrikçi seyyar akü gibi bi makineyi bağladı tek seferde marş aldı. Sordum ustaya biz neyi yanlış yaptık diye. Sizin yapacağınız takviyeden nolur..dedi :) Adamın kafası iyi diye cevap bile vermedik basıp geldik..Para da almadı sağolsun..

Biz birşeyi hatalı mı yaptık yada kablomusdan mı kaynaklanıyor? 200A akü takviye kablosu. Yada benim akü zayıf mı geldi..Kafam karıştı bi aydınlatın size zahmet.
 

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti mustklc » 23 Ekm 2013, 19:19

herseyi doğru yapmissiniz . büyük ihtimal kablo saglam degildi. adam para da almamis sallayın gitsin :)
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti fatih usta » 23 Ekm 2013, 19:33

bir gün bu yüzden iddia ya girmiştik 15 liralık akü takviye kablosu getirmişlerdi marş çok yavaş basıyordu daha iyi kablo lazım dedim ne alakası var dediler aynı kablodan birdaha vardı ikişer kablo bağlayınca marş canavar gibi mastı .işin aslı marş çok akım çeker ince kablo çabuk ısınır ve akım tam geçmez. o kabloların dışına bakmayın içi çok ince
Kullanıcı avatarı
fatih usta
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 363
Kayıt: 16 Ekm 2011, 14:17
Ad Soyad: fatih
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 135 l

İleti fencolic » 23 Ekm 2013, 19:39

mustklc yazdı:herseyi doğru yapmissiniz . büyük ihtimal kablo saglam degildi. adam para da almamis sallayın gitsin :)
fatih usta yazdı:bir gün bu yüzden iddia ya girmiştik 15 liralık akü takviye kablosu getirmişlerdi marş çok yavaş basıyordu daha iyi kablo lazım dedim ne alakası var dediler aynı kablodan birdaha vardı ikişer kablo bağlayınca marş canavar gibi mastı .işin aslı marş çok akım çeker ince kablo çabuk ısınır ve akım tam geçmez. o kabloların dışına bakmayın içi çok ince


Kabloyu 15 liraya aldım aksesuarcılardan, daha 2.kez kullanıyorum. Zaten 1.sinde de işe yaramamıştı ancak kabloda kopukluk filan yok elektirği iletiyor. Acaba daha kalın bi kablo mu olması lazım. Bunlar zaten 2-3 dakika takılı kaldı sökerken baktım ısınmıştı.

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti kispest » 23 Ekm 2013, 19:43

"Sizin yapacağınız takviyeden nolur?" Lafa bak, herif sanki atom parçalıyor. Neyse ki para almamış bari, sağolsun.

Bir gün ben de Etimesgut Belediyesi'nin orada akü yüzünden yolda kaldım. Yabancı olduğum yer, takviye kablom da yok. Birkaç kişiden rica ettim, onlarda da kablo yoktu. Taksi durağındaki yavşak "abi biz takviye yapmıyoruz, taksimetre bozuluyor" diye abuk subuk bir yalan söyledi. Yakınlarda bir yerden elektrikçi bulup takviye ettirdim. Adamla yol boyu "insanlık ölmüş" muhabbeti yaptık, takviyenin sonunda 20 lira çaktı bize insanlığına kurban olduğum. :D
Kullanıcı avatarı
kispest
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 849
Kayıt: 20 Mar 2012, 15:42
Ad Soyad: Enes
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia (2005) 1.4 Special 101 HP

İleti fencolic » 23 Ekm 2013, 19:57

1-kaliteli takviye kablosu 2-kancalı çelik çeki halatı Bu ikisini her daim aracınızda bulundurun. 40 yılda bir lazım oluyor ama eğer para verip almazsanız tamirci geldiğinde ikisinin parası kadar kösüyor. En iyisi alıp bagaja koymak. Yoksa sanayicilerle sevişmeye devam..

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti erginbkr » 23 Ekm 2013, 21:33

geçenlerde hanım farları açık unutmuş, hoop bitelefon, kalktım gittim, ama takviye yapınca hemen marş almadı, 10 dakka falan bekledim öyle çalıştı araba, belki arkadaşında biraz beklemesi gerekiyordu...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti fencolic » 23 Ekm 2013, 21:47

Arkadaşlar sorunun cevabını işin ehli birine soup öğrendim. Fatih ustanın dediği doğru yani kablo ince olduğu için akım geçmekte zorlanıyor ve yeterli takviyeyi sağlayamıyor. Yani daha kalın kablo lazım. Ne yapmak gerek? Kablo alırken dikkat edin üzerinde 200A-400A-500A-600A gibi akım değerleri yazıyor. Ben araba için yeterli olur diye bilmeden 200A aldım ama iş görmüyor.. En az 400A filan lazım yani aklınızda bulunsun. Hatta 3 kuruş fazla verin en kalınını alın. Saygılar..

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

Kullanıcı avatarı
fencolic
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 295
Kayıt: 06 Ekm 2012, 18:02
Nereden: Düzce
Arabanız: Felicia 1.3 GLXi

İleti muallim45 » 23 Ekm 2013, 23:48

arkadaşlar +,+ ya -,- ye her nekadar doğru gibi görünsede aslında yanlış yöntemdir. doğru olan yöntemi aşağıda sizler için alıntılayıp yapıştırdım işiniz rast gitsin

1.Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın.
2.Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın.
3.(BU NOKTA ÖNEMLİ) Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna(aküden yaklaşık 30 cm uzaklıkta) tutturun. Kesinlikle Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın! Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz. Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın.
4.Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.
5.Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın.
6.Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin!Motorun 5 dakika çalışmasını sağlayın.
7.Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın.
Nobody is perfect. I'm Nobody
muallim45
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 27 Tem 2013, 01:26
Ad Soyad: Hayrettin GÜCİN
Nereden: Manisa
Arabanız: 1.2 TSI DSG YETİ

İleti djisis » 24 Ekm 2013, 07:55

muallim45 yazdı:arkadaşlar +,+ ya -,- ye her nekadar doğru gibi görünsede aslında yanlış yöntemdir. doğru olan yöntemi aşağıda sizler için alıntılayıp yapıştırdım işiniz rast gitsin

1.Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın.
2.Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın.
3.(BU NOKTA ÖNEMLİ) Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna(aküden yaklaşık 30 cm uzaklıkta) tutturun. Kesinlikle Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın! Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz. Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın.
4.Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.
5.Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın.
6.Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin!Motorun 5 dakika çalışmasını sağlayın.
7.Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın.


Kesinlikle doğru yöntem bu, elektrikğin kapalı devre dolanması gerekiyor, yani seri bağlamamız gerekiyor, kutup başlarına bağladığımızda paralel bağlandığı için sadece boş akü akım çekiyor,

Geçenlerde yoldan geçerken bir bmw'ye takviye atmıştık, vatandaşlar aküyü saklamışlar (dipte bir yerlede ulaşması baya zor) fakat sadece (+) kutup başını yukarı doğru uzatmışlar, vatandaşlarda (-) kutup başını arıyorlardı aküyü sökmeye kalmışlardı biz geldiğimizde :)
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti hetepe » 24 Ekm 2013, 08:01

Bağlantıyı doğru yapmışsınız, eğer kablonuz sağlamsa bitik akünün toparlanması için 5 dakika falan beklemeliydiniz...
Hayatım akü takviyesi yapmakla geçti, kablo bulamayınca evdeki uzatma kablosunu bile takviyeye kullanmış ve arabayı çalıştırmış biri olarak söylüyorum...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti feliş » 24 Ekm 2013, 20:54

Arkadaşlar bana bi arkadaşım söylemişti aklınızda bulunsun takviye yaparken marşa basmadan önce diğer araba biraz gaza basması gerekiyormuş yoksa arabanın beynine zarar verebiliyormuş
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti hetepe » 30 Ekm 2013, 15:25

tam tersi, takviye veren araç stop durumunda olmalı, alternatöe ve konjektörü korumak için...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir