Tork mu Güç mü?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Tork mu Güç mü?

İleti guvenxoca » 02 Ekm 2007, 21:12

Allah Rudolf Diesel'e gani gani rahmet eylesin ne diyelim....LOL
 
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti gbasara » 02 Ekm 2007, 22:11

fikrim şu,
 

dizel araçlar yüksek basınçlı kaplı sistmlerdir ve tamiri ve parçası pahalıdır. bakım aralıkları kısadır. karbon kirlenmesi fazla olduğu için motor ömrünü uzatmak açısından karbon temizliği gerekir. kışın geç ısınır ve hemen ısınamazsınız. motor sesi fazla gürültülüdür. ilk alımda benzinliye göre fiyat farkı çok yüksek, ikinci elde ise ortalama bir farkdır. üstelik ikinci elde çok km yapmış bir motor maliyet olarak şüphelidir. benzinliye göre fiyat farkını amorti etmesi için 50-70 bin km yol alınması gerekir.

 

buna karşın, sürüş keyfi ve hızlanması çok iyi. dolu koltuklarla yollarda adeta uçuyor. rampalarda aracı daha çok seviyorsunuz. motorinin benzine göre daha yoğun yanması nedeniyle tüketim azalıyor. bu da cebe yansıyor. azami hızları düşüktür. devir aralıkları kısadır.

 

benzinli motorlar daha dinamiktir. karbon kirlenmesi ve bakım aralığı daha az maliyetlidir. azami hızları yüksek ama tork değerleri düşüktür. kış aylarında çabuk ısınır. alım maliyeti dizele oranla düşüktür. dizeller gibi çabuk hızlanma ve hızlı frenleme olmadığından kullanılan parçaların servis fiyatı düşüktür. vites kutusu amortismanı azdır. düzgün bir motorda motor sesini duymak çok zordur dolayısıyle konforu yüksektir.

 

eksi yanlarının başında tabi ki benzin fiyatları geliyor. bunu da araçların ruhuna değil, devletlerin ekonomi politikalarına bağlamak gerek. keza benzin fiyatı -örneğin bulgaristandaki gibi- dizel ile aynı olsaydı seçimlerin çoğu benzinliden yana olurdu.

 

rampalarda zorlanması da moral bozucu. verdiğiniz paraya acıyorsunuz. siz bağıra bağıra tırmanırken yandan dolu bir dizel bıcırığın süzülmesi acayip bir kompleks yaratıyor. başınızı vites tarafına çeviriyorsunuz bahaneyle.

 

e bir de o süzülen bıcırığın direksiyonunda olmak var işte....

 

yine de yeni nesil tdi motorları dikkate almalı kanımca....
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti hakanerdogan » 02 Ekm 2007, 23:59

[quote="lazianke"]hakan senin şu dizeli övme uslubuna hayranım.kardeş sanki mucidi dedenmiş gibi bir sarılıyorsun ya. acayip de hoşuma gidiyor tdi ci olarak.Thumbs%20Up[/QUOTE]
 

ya fabia TDI yada cadillac. cadillac yoksa sonuna kadar TDI    LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 09:58

Uygun devir ve vitesle girersen rampaya bayıldığını görmedim ben benzinlinin. Dizel gibi 2000 devirde girersen rampaya ya da hızın düşmeye başladıktan sonra vites küçültmekle uğraşırsan rampanın ucu zor görünür.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 12:34

[quote="gbasara"]fikrim şu,
 

 

 

 

rampalarda zorlanması da moral bozucu. verdiğiniz paraya acıyorsunuz. siz bağıra bağıra tırmanırken yandan dolu bir dizel bıcırığın süzülmesi acayip bir kompleks yaratıyor. başınızı vites tarafına çeviriyorsunuz bahaneyle.

 

e bir de o süzülen bıcırığın direksiyonunda olmak var işte....

 

yine de yeni nesil tdi motorları dikkate almalı kanımca....
[/QUOTE]
 

HİÇTE ÖYLE BİR SIKINTIM OLMADI ŞİMDİYE KADAR.!
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 12:41

At sahibine göre kişnermiş    Wink
 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 03 Ekm 2007, 16:18

[quote="hakanerdogan"]...silindirin içinde sıkışan mazot ve hava sıkışma basıncının etkisi ile resmen Patlar...[/QUOTE]


 

Dizel motor havayı silindirlere alır ve uzun olan piston kolu nedeniyle 22:1 gibi bir oranda sıkıştırır. Bu kadar sıkışan hava iyice ısınır ve akabinde silindirin içine iyice dağılacak şekilde mazot püskürtülür. Bu püskirtme sırasında da iyice ısınmış olan hava, mazotun da etkisiyle, alev alır ve piston aşağıya doğru ittirilmiş olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 17:02

arkadaşlar bir torkdur, güçtür aldı başını gidiyor,
bana şunu söyleyin;

alın size 101 bg fabia ile en güçlü dizel 80 bg tdi fabia. ikiside orjinal düzde ve rampada  hangisi geçer.?
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 17:36

[quote="fabialife"]arkadaşlar bir torkdur, güçtür aldı başını gidiyor,
bana şunu söyleyin;

alın size 101 bg fabia ile en güçlü dizel 80 bg tdi fabia. ikiside orjinal düzde ve rampada  hangisi geçer.?
[/QUOTE]
 

0-100 hızlanmada benzinli

 

rampada dizel
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 03 Ekm 2007, 17:41

[quote="fabialife"]arkadaşlar bir torkdur, güçtür aldı başını gidiyor,
bana şunu söyleyin;

alın size 101 bg fabia ile en güçlü dizel 80 bg tdi fabia. ikiside orjinal düzde ve rampada  hangisi geçer.?
[/QUOTE]

 

Benzetmeler biraz garip kaçabilir ama benzinliler yarış atı gibidir, hızlı koşarlar ama yük taşımakta zorlanırlar. Dizeller ise katır gibidir yük taşırlar ama hızlı koşamazlar. Rampada da araçları aşağı doğru çeken bir kuvvete karşı konulduğu için dizelin üstünlüğü tartışılmaz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 17:46

[quote="sainz"][quote="fabialife"]arkadaşlar bir torkdur, güçtür aldı başını gidiyor,
bana şunu söyleyin;

alın size 101 bg fabia ile en güçlü dizel 80 bg tdi fabia. ikiside orjinal düzde ve rampada  hangisi geçer.?
[/QUOTE]

 

Benzetmeler biraz garip kaçabilir ama benzinliler yarış atı gibidir, hızlı koşarlar ama yük taşımakta zorlanırlar. Dizeller ise katır gibidir yük taşırlar ama hızlı koşamazlar. Rampada da araçları aşağı doğru çeken bir kuvvete karşı konulduğu için dizelin üstünlüğü tartışılmaz.
[/QUOTE]
 

Katılıyorum...

 

Dizel seri değildir ama dişli oranları, devir aralığı, kompresyon ve yakıt özelliğinden dolayı çok güçlüdür. Çok yük taşımayacaksan dizel çok da şart değildir bence. İhtiyaca göre almak en önemli kriter.

 

Ama serilik deyince benzin öndedir, dizel yakıtlı ralli ya da F1 aracı yoktur.

 

 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 17:55

[quote="irfant"][quote="fabialife"]arkadaşlar bir torkdur, güçtür aldı başını gidiyor,
bana şunu söyleyin;

alın size 101 bg fabia ile en güçlü dizel 80 bg tdi fabia. ikiside orjinal düzde ve rampada  hangisi geçer.?
[/QUOTE]
 

0-100 hızlanmada benzinli

 

rampada dizel
[/QUOTE]
 

hocam sen bir daha düşün derim.?Wink
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 18:05

Eminim!
 

101 bg 0-100 hızlanma 11.5 sn

80 bg dizel Yeni Fabia 13.2 sn

 

1.4 benzinli Yeni Fabia max torku 132 Nm

1.4 dizel Yeni Fabia max torku 195 Nm

 

1.4 dizeli doğru kullanan biri 1.4 benzinliye dik ve virajlı bir yokuş çıkarken fark atar. Atamıyorsa alırım anahtarını.. LOL
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti YNG_1968 » 03 Ekm 2007, 18:10

[quote="irfant"][quote="sainz"][quote="fabialife"]arkadaşlar bir torkdur, güçtür aldı başını gidiyor,
bana şunu söyleyin;

alın size 101 bg fabia ile en güçlü dizel 80 bg tdi fabia. ikiside orjinal düzde ve rampada  hangisi geçer.?
[/QUOTE]

 

Benzetmeler biraz garip kaçabilir ama benzinliler yarış atı gibidir, hızlı koşarlar ama yük taşımakta zorlanırlar. Dizeller ise katır gibidir yük taşırlar ama hızlı koşamazlar. Rampada da araçları aşağı doğru çeken bir kuvvete karşı konulduğu için dizelin üstünlüğü tartışılmaz.
[/QUOTE]
 

Katılıyorum...

 

Dizel seri değildir ama dişli oranları, devir aralığı, kompresyon ve yakıt özelliğinden dolayı çok güçlüdür. Çok yük taşımayacaksan dizel çok da şart değildir bence. İhtiyaca göre almak en önemli kriter.

 

Ama serilik deyince benzin öndedir, dizel yakıtlı ralli ya da F1 aracı yoktur.

 

 
[/QUOTE]
 

Le mans'a katılan Audi R10'u dizel'den saymıyorsun zannımca Smile
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 18:11

O başka...  Tongue
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 18:12

[quote="irfant"]Eminim!
 

101 bg 0-100 hızlanma 11.5 sn

80 bg dizel Yeni Fabia 13.2 sn

 

1.4 benzinli Yeni Fabia max torku 132 Nm

1.4 dizel Yeni Fabia max torku 195 Nm

 

1.4 dizeli doğru kullanan biri 1.4 benzinliye dik ve virajlı bir yokuş çıkarken fark atar. Atamıyorsa alırım anahtarını.. LOL
[/QUOTE]
 

o senin dediğin dik ve virajlı rampada ben  araba full yüklü 3. ncü viteste defalarca 150-155 yaptım, sence dizel aynı şartlarda bu sürati veya daha fazlasını yaparmı.?
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti YNG_1968 » 03 Ekm 2007, 18:17

Ya bence de Eğer rampa'da düşük vites ve fazla yakıt tüketimini göze alıyorsan çok rahat dizel ile başedebilirsin dizel 5 ile çıkar sen 3 ile.  Rampa çıkarken, hem de virajlı, yapılabilecek max. süratte sınırlıdır zaten
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 18:18

Aynı dizel motor (80 bg TDI) çok rahat 190'a çıkıyor... Niye 150'ye çıkamasın, hele rampada ve o torkla...


 

real'e soralım, 80 bg dizel roomi ile nasıl rampada gidiliyor...  Tongue
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir