Tork mu Güç mü?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Tork mu Güç mü?

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 18:20

Virajlı rampada zaten o süratte gitmek pek mümkün olmuyor...
 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 18:22

[quote="irfant"]

Aynı dizel motor (80 bg TDI) çok rahat 190'a çıkıyor... Niye 150'ye çıkamasın, hele rampada ve o torkla...


 

real'e soralım, 80 bg dizel roomi ile nasıl rampada gidiliyor...  Tongue
[/QUOTE]
 

bende merak ediyorum. aradaki 20 beygir farka rağmen?

190' a çıkıyor dediğin son süratse choiceler 205-210 'a çıkıyor.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 18:24

[quote="irfant"]Virajlı rampada zaten o süratte gitmek pek mümkün olmuyor...[/QUOTE]
 

benim denediğim yerler 1.5-2.5 km uzunluğunda ve 3 şeritli yol ve trafik çok sakin olur o yolda
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti YNG_1968 » 03 Ekm 2007, 18:25

[quote="fabialife"][quote="irfant"]

Aynı dizel motor (80 bg TDI) çok rahat 190'a çıkıyor... Niye 150'ye çıkamasın, hele rampada ve o torkla...


 

real'e soralım, 80 bg dizel roomi ile nasıl rampada gidiliyor...  Tongue
[/QUOTE]
 

bende merak ediyorum. aradaki 20 beygir farka rağmen?

190' a çıkıyor dediğin son süratse choiceler 205-210 'a çıkıyor.
[/QUOTE]
 

1.2 Fabia'da 190-195 km hızlara çıkabiliyor ama bu süratlere ne kadar sürede çıkıldığıda önemli.
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 18:27

Rampada son hızın önemi yok, tork çalışır, ama yukarıda da yazdım 0-100 hızlanmada dizelin şansı yok.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 18:33

[quote="irfant"]Rampada son hızın önemi yok, tork çalışır, ama yukarıda da yazdım 0-100 hızlanmada dizelin şansı yok.[/QUOTE]
 

peki irfan hoca sana yada 80hp tdi kullanan arkadaşları şunu sorayım; bahsettiğimiz dik ve virajlı rampada 3. viteste kaç yapar ve en yüksek sürati hangi viteste ve kaç km olur.?
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 18:40

3 ile çıkacak diye bir şart yok ki, benzinli 2 ile çıkarken dizel 3. viteste de çıkabilir 4 ile de.

 

Mesela Manisa'dan İzmire giderken Sabuncu Bel'ini çıkarken keskin virajlarda 100 ile gitme şansın bile yok. Virajda yavaşladın mı bir daha aynı hıza ulaşana kadar dizel çoktan seni geride bırakmış olacak. Yani demek istediğim çekişi çok kuvvetli dizellerin...

 

Öylesine bir örnek vereyim; hız kestiniz virajda ve dizelle kafa kafaya virajdan çıkıyorsunuz, 50'den 80 km hıza sen 20 sn'de çıkarken dizel 10 sn'de çıkıyor o hıza rampada.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 03 Ekm 2007, 18:43

[quote="fabialife"]... o senin dediğin dik ve virajlı rampada ben  araba full yüklü 3. ncü viteste defalarca 150-155 yaptım, sence dizel aynı şartlarda bu sürati veya daha fazlasını yaparmı.?[/QUOTE]

 

İyi de dizel de o dediğini 4. vites dişlisiyle gerçekleştiriyor.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 03 Ekm 2007, 18:44

Hem de belki 2000 devirde...  Smile
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti AV-2006 » 03 Ekm 2007, 19:01

fabialife siz 80 hp 195 newton metre tdı motoru rampada deneyin.Çünkü yazdıklarınız bu motoru tecrübe etmediğinizi gösteriyor.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti real81 » 03 Ekm 2007, 19:02

 dizellerin torku çok ii 2200 dewirde  başlıyor... trafik problemi yoksa 3 kişi yada 4 kişi fark etmez  istediğin rampada vites küçültmeden  çıkarsın rampayı.  ( misal buyukçekmece  deve bagırtan rampası)  benzinli ile gir bakalım  kaçla girip kaçla çıkacaksın?
real81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Mar 2006, 11:21

İleti real81 » 03 Ekm 2007, 19:05

[quote="fabialife"][quote="irfant"]

Aynı dizel motor (80 bg TDI) çok rahat 190'a çıkıyor... Niye 150'ye çıkamasın, hele rampada ve o torkla...


 

real'e soralım, 80 bg dizel roomi ile nasıl rampada gidiliyor...  Tongue
[/QUOTE]
 

bende merak ediyorum. aradaki 20 beygir farka rağmen?

190' a çıkıyor dediğin son süratse choiceler 205-210 'a çıkıyor.
[/QUOTE]
 

ben romi le 200 e çıktım 1.4 tdı 80 beygirle. bide araçların agırlıklarını karşılaştır bakalım . romi ile fabia arasında kaç kilo fark var
real81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Mar 2006, 11:21

İleti real81 » 03 Ekm 2007, 19:14

[quote="irfant"]Rampada son hızın önemi yok, tork çalışır, ama yukarıda da yazdım 0-100 hızlanmada dizelin şansı yok.[/QUOTE]
 

 

gecen bi dergide okumuştum  romi tdı hızlanmada en kötü 3. araçmış..

 

1. dacia logan mcv 1.5 dcı :17.1

2. pejo 107 1.0 : 15.9

3.romi tdı : 15.6

4.fıat albea 1.3 multijet : 15.1

5.fiat linea 1.3 multijet : 15.0

6.citroen c4 grand picasso : 14.9

7.kia picanto 1.1 ex : 14.7

8.mersedes viano 2.2 cdı : 14.7

9.mitsubishi 4*4 l200 : 14.6

10. toyota auris 1.4 mmt : 14.4

 

0-100 km hızlanma süreleri

 

kaynak : auto motor sport eylül 2007 sayısı

 
real81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Mar 2006, 11:21

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 19:29

[quote="irfant"]
3 ile çıkacak diye bir şart yok ki, benzinli 2 ile çıkarken dizel 3. viteste de çıkabilir 4 ile de.

 

Mesela Manisa'dan İzmire giderken Sabuncu Bel'ini çıkarken keskin virajlarda 100 ile gitme şansın bile yok. Virajda yavaşladın mı bir daha aynı hıza ulaşana kadar dizel çoktan seni geride bırakmış olacak. Yani demek istediğim çekişi çok kuvvetli dizellerin...

 

Öylesine bir örnek vereyim; hız kestiniz virajda ve dizelle kafa kafaya virajdan çıkıyorsunuz, 50'den 80 km hıza sen 20 sn'de çıkarken dizel 10 sn'de çıkıyor o hıza rampada.
[/QUOTE]
 

irfan hoca, niye kızıyon; sorumun cevabı bu değil

birincisi ( az km yapmama rağmen dizeli de düşünüyorum ama denemediğim için kafamda; kullandığım araçla aynı şartlardaki performansını kıyaslamak istiyorum) tekrar sana veya 80 bg tdi kullanan arkadaşlara soruyorum.? bu araç 3. viteste  2,5 km lik dik ve virajlı rampada kaç yapar; ayrıca aynı rampada en yüksek sürati kaç km ve kaçıncı viteste olur.? bunu deneyen veya deneme imkanı olan varsa somut  bir cevabı olan varsa sevinirim.

ikincisi özellikle yüksek devirde rampa çıkarken benzinli araçta ayağını gazdan çektiğin anda bitersin, düşen deviri toparlamak çok zordur onuda bilirim.

üçüncüsü dizellerin daha güçlü olduğunuda bilirim. ancak 101 bg spor şanzuman olduğu söylenen kullandığım choice ile aradaki 21 beygirlik güç ve yaklaşık 150kg ağırlık farkına rağmen 80 bg tdi aracı kendi şartlarımca kıyaslamak istiyorum. yoksa isteyen istediği rampayı istediği vitesle çıksın
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti real81 » 03 Ekm 2007, 19:38

arabamı almadan önce yaptığım konuşmalarda bi arkadaş 1.4 tdı ile 1.6 benzinlinin aynı performansı vereceğini söylemişti... eksigi yok fazlası bile var..1.4 tdı ın.

real81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Mar 2006, 11:21

İleti lazianke » 03 Ekm 2007, 19:42

[quote="fabialife"][quote="irfant"]Eminim!
 

101 bg 0-100 hızlanma 11.5 sn

80 bg dizel Yeni Fabia 13.2 sn

 

1.4 benzinli Yeni Fabia max torku 132 Nm

1.4 dizel Yeni Fabia max torku 195 Nm

 

1.4 dizeli doğru kullanan biri 1.4 benzinliye dik ve virajlı bir yokuş çıkarken fark atar. Atamıyorsa alırım anahtarını.. LOL
[/QUOTE]
 

o senin dediğin dik ve virajlı rampada ben  araba full yüklü 3. ncü viteste defalarca 150-155 yaptım, sence dizel aynı şartlarda bu sürati veya daha fazlasını yaparmı.?
[/QUOTE]
emin ol ki tdi fabia o hızı rahatlıkla yapar. ben çakkalı rampalarını 5.vites 100-110 arası ve klima açık çıktım geçen yaz başı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti fabialife » 03 Ekm 2007, 20:40

[quote="AV-2006"] fabialife[/COLOR"> siz 80 hp 195 newton metre tdı motoru rampada deneyin.Çünkü yazdıklarınız bu motoru tecrübe etmediğinizi gösteriyor.[/QUOTE;"> hemşo bende denedim demedimki zaten sen choıceyi denedinmi?
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti irfant » 04 Ekm 2007, 09:57

[quote="fabialife"][quote="irfant"]
3 ile çıkacak diye bir şart yok ki, benzinli 2 ile çıkarken dizel 3. viteste de çıkabilir 4 ile de.

 

Mesela Manisa'dan İzmire giderken Sabuncu Bel'ini çıkarken keskin virajlarda 100 ile gitme şansın bile yok. Virajda yavaşladın mı bir daha aynı hıza ulaşana kadar dizel çoktan seni geride bırakmış olacak. Yani demek istediğim çekişi çok kuvvetli dizellerin...

 

Öylesine bir örnek vereyim; hız kestiniz virajda ve dizelle kafa kafaya virajdan çıkıyorsunuz, 50'den 80 km hıza sen 20 sn'de çıkarken dizel 10 sn'de çıkıyor o hıza rampada.
[/QUOTE]
 

irfan hoca, niye kızıyon; sorumun cevabı bu değil

birincisi ( az km yapmama rağmen dizeli de düşünüyorum ama denemediğim için kafamda; kullandığım araçla aynı şartlardaki performansını kıyaslamak istiyorum) tekrar sana veya 80 bg tdi kullanan arkadaşlara soruyorum.? bu araç 3. viteste  2,5 km lik dik ve virajlı rampada kaç yapar; ayrıca aynı rampada en yüksek sürati kaç km ve kaçıncı viteste olur.? bunu deneyen veya deneme imkanı olan varsa somut  bir cevabı olan varsa sevinirim.

ikincisi özellikle yüksek devirde rampa çıkarken benzinli araçta ayağını gazdan çektiğin anda bitersin, düşen deviri toparlamak çok zordur onuda bilirim.

üçüncüsü dizellerin daha güçlü olduğunuda bilirim. ancak 101 bg spor şanzuman olduğu söylenen kullandığım choice ile aradaki 21 beygirlik güç ve yaklaşık 150kg ağırlık farkına rağmen 80 bg tdi aracı kendi şartlarımca kıyaslamak istiyorum. yoksa isteyen istediği rampayı istediği vitesle çıksın
[/QUOTE]
 

Kimseye kızmadım ki ben, estağfurullah Smile

 

Skodanın her türlü motorunu test ettim hem burada eski kasaları hem de Çek Cum.'nde Yeni Fabai ve R%oomster'ın farklı motorlarını (Octavia RS dahil). Dizel motor rampada bir başkadır. Fabia spor şanzımanı üst devirlerde canlıdır, dizeller çok düşük devirde max torkunu yakalar ve motor bağırmadan, zorlanmadan yokuş çıkar. Çoğunlukla yüklü yol alacaksan ve dağ bayır çıkıyorsan dizel seçimi mantıklı olur.

 

Senin arabanın 75 beygir olan varyantının da tork değeri aynıdır (126) hatta o 3800 devirde bu torku yakalarken sen 4400 devirde bu torku alırsın, sadece son sürat farkeder.

 

 

 

 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir