MOTOR KOMPRESYON TESTİ

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MOTOR KOMPRESYON TESTİ

İleti skodacı » 08 Ekm 2007, 23:32

Bu testte ısınmış olan motordaki bujiler teker teker sökülerek her bir buji yuvasına kompresyon test cihazı takılır. Normal, sağlıklı bir motorda yanma hareketi sırasındaki basınç 110-115 psi civarındadır. 100 psi kabul edilebilir bir değer olup 90 psi altındaki değerler yakın bir zamanda piston ringlerinin değişmesi gerektiğini (usta tabiriyle, segman atmak) gösterir. 80 psi altındaki değerler ise düşük kompresyon nedeniyle yakın bir zamanda motoru yakacağınızın işaretidir.
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti tayel » 09 Ekm 2007, 00:47

faydalı bi bilgi...Clap
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30

İleti loveskoda » 09 Ekm 2007, 02:57

Yani bu cihaz motoru, hava pompası gibi kullanarak aşınma derecesini mi gösteriyor?
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti lazianke » 09 Ekm 2007, 14:44

üstad buji yok ya dizellere nasıl yapılıyor?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti aytekin041 » 09 Ekm 2007, 19:03

[quote="lazianke"]üstad buji yok ya dizellere nasıl yapılıyor? [/QUOTE]
nedir bu dizellerden çektiğimiz..Big%20smileEmbarrassed  hocam şaka bir yana  dizelden memnunmusunuz  şimdi araba deiştirseniz dizel alırmısınız?
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti hakanerdogan » 09 Ekm 2007, 20:19

dizelde buji var hocam. ama sadece marş esnasında çakıyor.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 09 Ekm 2007, 20:51

benzinlide ateşleme,dizelde ısıtma bujisi...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti aykuttasdelen » 09 Ekm 2007, 21:30

segman atılması gerektiğini motordaki üflemeden de anlayabiliriz değil mi kabaca da olsa ?
aykuttasdelen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2007, 17:11

İleti skodacı » 09 Ekm 2007, 21:38

üç nedeni olabilir,segmanlar ve silindirler aşınmıştır,
subab kılavuzları (gaydları)aşınmıştır,yada silindir kapak çontasında bir
hasar vardır.her üç nedeninde motor sökülmeden tespit etme zordur...velhasıl motor %90 rektifiye görür...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 10 Ekm 2007, 00:22

[quote="aytekin041"][quote="lazianke"]üstad buji yok ya dizellere nasıl yapılıyor? [/QUOTE]
nedir bu dizellerden çektiğimiz..Big%20smileEmbarrassed  hocam şaka bir yana  dizelden memnunmusunuz  şimdi araba deiştirseniz dizel alırmısınız?
[/QUOTE]
ekonomiklik olarak memnunum ama hep içimde nedense bir tedirginlik var. benzinlinin sürüşü daha rahat gibi. gönlüm lpg ye kayıyor. ama hele 2 sene daha kullanayım. kararımı veririm
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti aytekin041 » 10 Ekm 2007, 02:41

LPG YE BENCE SKODA GİBİ ÇOK ÖNYARGILI BAKILIO NEDENSE
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir