3 sayfadan 1. sayfa

Yakıt tasarrufunun 10 ayrı yöntemi

İletiTarih: 12 Ekm 2007, 18:17
lazianke
Araçların yakıt faturası, hergün biraz daha kabarıyor. Uzmanlar, bazı yöntemlerle faturayı azaltabileceğimizi belirtiyorlar. Tasarruf yöntemleri bu kez Shell uzmanlarından geldi.
Kullandığımız araçların tükettiği yakıt faturası, her geçen gün biraz daha kabarıyor. Uzmanlar, bazı yöntemleri kullanarak azaltabileceğimizi belirtiyorlar. Tasarruf yöntemleri bu kez, dünya akaryakıt devi Shell uzmanlarından geldi.

Shell, yakıt tasarrufu formüllü Yeni Geliştirilmiş Shell Dizel’i oluşturmanın yanı sıra, araç sürücülerinin Shell yakıtlarından daha fazla kilometre elde edebilmeleri için FuelStretch önerileri yaratmıştır. Sürücüler bu 10 öneriyi kullanıp Shell’in yakıt tasarrufu formüllerinden yararlanarak %10 ve daha fazla tasarruf sağlamayı hedefleyebilirler.

10 ADIMDA YAKIT TASARRUFU

1. Aracı düzgün kullanın – Saldırgan araç kullanmak, emniyetli kullanmaya oranla, üçte bire kadar daha fazla yakıt harcar. Sert ve ani hızlanmalardan ve frenlerden kaçının ve direksiyon kullanımınızın da mümkün olduğu kadar düzgün olmasına özen gösterin.

2. Yüksek vites kullanın – Vites ne kadar yüksek olursa motor hızınız o kadar düşer, bu da yakıt verimliliğini arttırır. Bu yüzden, motoru zorlamadan mümkün oldukça bir üst vitese geçin.

3. Yüksek hızlardan kaçının – Ne kadar hızlı giderseniz, aracınızın karşılaşacağı rüzgar direnci o kadar artacak ve sadece hızı sabit tutmak için bile aracınız daha fazla yakıt harcayacaktır. Hız sınırının 7-8 km üstünde gitmek dahi yakıt tasarrufunu etkileyebilir.

4. Yakıt önemlidir – Tüm yakıtlar eşit yaratılmamışlardır. Motorda azami yakıt tasarrufu iyi sürüş alışkanlıkları ve yakıt tasarrufu formüllü Yeni Geliştirilmiş Shell Dizel gibi sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olarak ve motorda temizliği temin ederek yakıt verimliliğini arttıran doğru yakıtı kullanma birleşimi ile sağlanır.

5. Lastiklerinizi doğru basınçta tutun – Doğru şişirilmiş lastikler daha emniyetlidir ve daha uzun dayanır. Sadece 1 psi az şişirilmiş lastik yakıt verimliliğini azaltır. Ayrıca, az veya çok şişirilmiş lastikler patlamaya daha müsaittir.

6. Fazla yük taşımaktan kaçının – Taşıdığınız her fazla kilo önemlidir ve yakıt verimliliğini düşürür, bu nedenle bagajınızı veya arka koltuğunuzu gerekli olmayan ve sadece aracınıza ağırlık katan eşyalardan temizleyin.

7. Üst bagajı kaldırın – Eğer bagaj taşımak için kullanmıyorsanız, üst bagajınızı sökün. Araçların aerodinamik verimliliğini etkiler, sürtünme yaratarak yakıt tasarrufunu azaltırlar.

8. Gereksiz rölantiden kaçının - Rölantide çalıştırmak sizi hiçbir yere götürmez ama yine de yakıt harcar. Kuyrukta iseniz veya birini bekliyorsanız motoru kapatın.

9. Doğru yağı kullanın – Her zaman önerilen motor yağını kullanın. Üreticinin önerdiği yağı kullanmak yakıt tasarrufunu arttırabilir. Yüksek kaliteli motor yağları motorunuzun daha verimli çalışmasına yardımcı olur.

10. Hava filtrelerini kontrol edin – Hava filtreleri pisliklerin motorunuza zarar vermesini önler. Tıkanmış bir hava filtresini değiştirmek yakıt tasarrufunu artırabilir ve motorunuzu korumaya yardımcı olur.

Haber7

İletiTarih: 12 Ekm 2007, 18:32
trifaze
11. Kisa mesafeli yerlere yayan gidin (tabanway)
 

ayrani yok icmeye arabayla gider wc ye diye bir laf vardi.

 

 

İletiTarih: 12 Ekm 2007, 18:39
lazianke
"8. Gereksiz rölantiden kaçının - Rölantide çalıştırmak sizi hiçbir yere götürmez ama yine de yakıt harcar. Kuyrukta iseniz veya birini bekliyorsanız motoru kapatın."
 şu madde her tasarruf metninde geçer ama hap de merak ederim, ilk çalıştırmada çok yakıt gidiyor diye biliyorum.acaba rolantide harcadığımız kadarını kontağa basınca da harcamış olmaz mıyız?

İletiTarih: 12 Ekm 2007, 18:45
skodacı
bu madde rölantide durma sürenize göre farklı yorumlanır.kırmızı ışıkta aracı istop edip,tekrar çalıştırmak fayda yerine zarar sağlar,yakıt ekonomisi açısından... 

İletiTarih: 12 Ekm 2007, 23:01
slamy

20 sn den daha uzun bir süre rolantide kalacaksa arac kapatmakda fayda var onun altında zararınız olur


İletiTarih: 12 Ekm 2007, 23:02
skodacı

bence 2 dk nın üstünde bir bekleyişte kapatılmalıki,yakıt tasarrufu sağlanabilsin...


İletiTarih: 12 Ekm 2007, 23:14
slamy
Gecen senelerde minimum yakıtla dünya turu yapmaya çalışan bir adam vardı belki hatırlarsınız ondan duymuştum bende 20 sn olayını  

İletiTarih: 12 Ekm 2007, 23:47
skodacı
aracı çalıştırmak için,marşa bastığınız o 3-5 saniye varya,2 dk lık rölantideki çalışmaya eşdeğer,neredeyse...

İletiTarih: 12 Ekm 2007, 23:59
trifaze
90 kilometre hizda kac devirde gittiginizi soyleyebilirseniz, kac saniyede kapatmak gerektigini hesaplayabilirim

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 00:03
skodacı
aracım benzinli ise 3500 dv/dk nın,dizel ise 3000 dv/dk nın üstüne çıkmam...hadi hesapla kardeş...
 

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 00:36
trifaze
sormak istedigim 90 kilometre hizla giderken (sabit hizda) devir saati kacta olur
ben hic dikkat etmedim

maksimum kullanma deviri degil, 90 kilometrede sabitken devir saati kaci gosterir

 

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 00:39
skodacı
trifaze daha öncede dediğim gibi seninle bir iletişim kopukluğu var aramızda herhal...meramını daha anlaşılır bir dille yaparsan,sorularına cevap alabilirsin,tarafımca...

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 00:49
trifaze
valla hocam anlasilmayacak birsey yok
daha oncede oldugu gibi

 

bir arac 90 kilometre hizla giderken motor kac devir de doner

bunun neresi anlasilamiyor anlayamiyorum

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 00:53
skodacı
ne daha öncesi nede daha sonrası anlaşılmadı...bu arada kaç yaşında olduğunu öğrenebilirmiyim?

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 00:54
AV-2006
[quote="trifaze"]sormak istedigim 90 kilometre hizla giderken (sabit hizda) devir saati kacta olur
ben hic dikkat etmedim

maksimum kullanma deviri degil, 90 kilometrede sabitken devir saati kaci gosterir

 
[/QUOTE]
 

Bi ara devir saatine bakıver kardeş.Benzinli veya dizel araçta değişir devirler.

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 01:11
trifaze
hocam 29 yasindayim, amacim polemik degil , teknik
 

3000 dev\dak ve 1.4 lt benzinli motor baz alinarak hesaplanan;

2 dakika 8 saniyeden daha fazla bekleyecekseniz aracinizin kontagini kapatin.

90 km hiz\100km deki yakit tuketim fabrika verileri 5,9 lt olarak alindi.

sonucta fabrika verileri hesaplanarak verilen degerler.

 

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 01:19
skodacı
şehir içi tüketim değerini baz aldın değilmi?bu arada trifaze bu hesaplama yöntemini detaylı olarak anlatırmısın...tşkler...

İletiTarih: 13 Ekm 2007, 01:22
lazianke
[quote="trifaze"]sormak istedigim 90 kilometre hizla giderken (sabit hizda) devir saati kacta olur
 90 kilometrede sabitken devir saati kaci gosterir

 
[/QUOTE]
2000 devir oluyor 5. viteste.