Yakıt tasarrufunun 10 ayrı yöntemi

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yakıt tasarrufunun 10 ayrı yöntemi

İleti skodacı » 13 Ekm 2007, 01:25

araçtan araca ve şöförden şöföre değişir bu sorunun cevabı...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti trifaze » 13 Ekm 2007, 01:54

surucuye gore aslinda degismez, aractan araca ve yoldan yola degisir.


her aracin ayni marka ayni model ve tiplerinde bu deger aynidir. tabi motorunuzda bir problem yoksa.

 

yarin benim araci deneyecegim.

 

birde sehir disi tuketim degerini aldim. sonucta arac rolantide calisirken zorlanmadan ve sabit bir devirde calisiyor. otobanda gider gibi

yakit tuketimi sehir icinde dusuk vitesten yeteri kadar hiz alamamaktan kaynaklaniyor. yani sehir icinde 100 km yol gidene kadar egzantrik otobandakinin iki katina yakin donuyor. buda benzin sarfiyati demek.

 

 
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti lazianke » 13 Ekm 2007, 14:27

[quote="trifaze"]

surucuye gore aslinda degismez, aractan araca ve yoldan yola degisir.

[/QUOTE]
sürücüden sürücüye nasıl değişir anlamadım.aynı aracı kim kullanırsa kullansın.hangi devirde hangi hızın yapılacağı standart olmaz mı?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 13 Ekm 2007, 14:49

sürücüden sürücüye dememdeki kasıt daha çok şehir içi ile ilgili...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti trifaze » 13 Ekm 2007, 15:21

[quote="lazianke"][quote="trifaze"]

surucuye gore aslinda degismez, aractan araca ve yoldan yola degisir.

[/QUOTE]
sürücüden sürücüye nasıl değişir anlamadım.aynı aracı kim kullanırsa kullansın.hangi devirde hangi hızın yapılacağı standart olmaz mı?
[/QUOTE]
 

dogru hocam
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti muzaffer » 10 Kas 2007, 20:27

Yıldız Üniversitesi'nden Prof. Dr. Mustafa Öztürk'ün hazırladığı ‘Aracınızın yüzde 35 daha az yakıt tüketmesini ister misiniz?'


 


Aracınızın yakıt tüketimi ise aracınızdaki pek çok unsur ile doğru orantılıdır.

Yıldız Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Öztürk’ün hazırladığı ‘Aracınızın yüzde 35 daha az yakıt tüketmesini ister misiniz?’ çalışması sizin için kaynak olabilir. Bu çalışma ile verilen uyarıları kısaca açıklayalım. Klima çalıştığında 100 km’de benzin tüketimi 1-2 litre artar, araç güneşte kaldığı zaman aracı çalıştırmadan önce camları açarak aşırı ısınmış havayı dışarı atın, Trafiğin yoğun olduğu yerlerde hava klimanın devridaim sistemini çalıştırın, klima çalışırken camları kapalı tutun.

Yaz aylarında akşam-gece-sabah saatlerinde benzin satın alın. Böylece daha yoğun/daha ağır benzin almış olursunuz. Motorunuzu durdurmadan deponuzu benzinle doldurmayın. Depoyu ağzına kadar yakıtla doldurmayın. LPG veya doğalgaz temiz yakıttır.

Lastiklerin hava basınçları yeterli olmalı. Lastik hava basıncı düşük araçlarda yüzde 10’a yakın fazla yakıt tüketimi oluşur. Radial lastikler yakıt tüketimini azaltır. Lastiklerin hava basıncını aracınız soğuk iken kontrol edin.

Aracınızı 30 saniyeden fazla rölantide çalıştırmayın. Gitmeye hazır değilseniz aracınızı çalıştırmayın. Kışın hareket etmeden önce motorun ısınması için 1-2 dakika rölanti yeterlidir. Dururken ısıtmak yerine ölçülü kullanarak yolda ısıtın. Bir araç bir saat rölantide çalışırsa 1 litre ekstra benzin tüketir. İstanbul’da yola çıkan 1 milyon araç günde 0,5 saat rölantide çalışsa günde 500 bin litre ekstra yakıt tüketir. Şehiriçi bölgelerde ekonomik ve ideal taşıt hızı 45-75 km/saattir.

Gaz pedalını devamlı nazikçe kullanıp ani kalkışlardan ve duruşlardan kaçının. Olması gereken vitesten düşük viteslerde aracı kullanarak yüzde 45’e varan daha fazla yakıt tüketimine sebep olursunuz. Aracı ani olarak çalıştırıp hızlandırmak normal seyir esnasındaki değerden yüzde 60 daha fazla yakıt tüketimine sebep olur. Aracınızı düz ve sarsıntısız sürün. Düz ve sarsıntısız sürme ekonomik yakıt tüketimine sebep olur. Normal seyir esnasında aracınızın camlarını kapalı tutun.

Açık camlar,100 km/saat hızda yüzde 4 ekstra yakıt sarfiyatına yol açar. Aracınızı 90 km/saat yerine 110 km/saat hızla sürdüğünüzde yüzde 20 daha fazla benzin tüketirsiniz. Aracınızı 20 km/saat ve daha düşük hızla sürdüğünüzde yüzde 50 daha fazla benzin tüketirsiniz. Motorunuzu durdurmadan önce vitesi boşa alınız. Aksi durumda atık yakıt atılmasına sebep olursunuz. Alınan otomobilin yaşı ve 100 km’de tükettiği yakıt önemli bir bilgidir.

Kirli hava filtresi yüzde 10 daha fazla yakıt tüketimine sebep olur. Karbüratörlü araçlar enjeksiyonlulara göre yüzde 10 daha fazla yakıt tüketiyor. Kısa mesafeler için aracı sık sık kullanmak yakıt tüketimini artırır. Eski ve kirli yağ filtreleri motor verimliliğini düşürür. Yolculuk esnasında aracınızı fazla yükle yüklemeyiniz. İstiap haddinin üzerindeki her 45 kg. ek yük, yüzde 7 ekstra yakıt tüketimine neden olur.

Aracınızın egzozundan beyaz duman çıkıyor ve bu en fazla 5 saniye sürüyorsa motor iyidir. Bu uzun süre devam ediyorsa (10 sn.den fazla) motorda bir problem var demektir. Araçta bir-iki ayda bir motor yağının siyah/kahverengi, antifirizin sarı/yeşil, şanzıman yağının pembe/kırmızı, fren sıvısı ve benzinin açık renkte olup olmadığını kontrol edin. Prof. Dr. Mustafa Öztürk’ün hazırladığı ‘Aracınızın yüzde 35 daha az yakıt tüketmesini ister misiniz?’ çalışmasından derlenmiştir..

muzaffer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 01 Haz 2007, 16:04

İleti ünsal » 10 Kas 2007, 21:44

paylaşım için teşekkürler...!
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti ilk aşk » 10 Kas 2007, 23:18

sağol
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti sonerx » 10 Kas 2007, 23:42

teşekkürler.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti spepe » 21 Kas 2007, 11:10

güzel bilgiler..
Peki, 100 km'de 8 lt benzin tüketen bir araca lpg taktırılırsa tüketim ne olmalı?
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti ozkan3267 » 29 Oca 2008, 01:39

ARAÇ RÖLANTİDE NİYE daha fazla yakıt tüketir.
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti mygokhan » 29 Oca 2008, 02:22

[quote="skodacı"]bu madde rölantide durma sürenize göre farklı yorumlanır.kırmızı ışıkta aracı istop edip,tekrar çalıştırmak fayda yerine zarar sağlar,yakıt ekonomisi açısından... [/QUOTE]

ama citroen in ışıklarda stop edip gaza basınca kendiliğinden çalışan otomobil üretecekti..daha doğrusu C3 ü o şekilde piyasaya sürecekti..Böylelikle daha az yakıt tüketimi hedefleniyordu..

Bu duruma ne diyeceksiniz?
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti hakanerdogan » 29 Oca 2008, 04:17

arabamın kitapçığından aynen geçiriyorum:

Rölantinin Düşürülmesi

30-40 saniyelik motor duruşunda tasarruf edilen yakıt bile, motorun yeniden çalıştırılması için gerekli olan yakıt miktarından  daha büyüktür.

arabayı üreten yazmış abi 2 dakika bana da çok fazla geldi. araba yeniden çalışırken sonuçta arabayı yerinden kaldırmayacak ya, altı üstü bi marş, fırt yakıt püskürtecek aha çalıştı...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 29 Oca 2008, 19:47

[quote="ozkan3267"]ARAÇ RÖLANTİDE NİYE daha fazla yakıt tüketir.
[/QUOTE]



rölantide daha fazla tüketmez. araba ortalama yakıt tüketimini alınan yol ve püskürtülen yakıt üzerinden hesapladığı için, rölantide araba yol almayıp, yakıt püskürteceğinden tamaman fuzuli bir tüketim olur. faydasız tüketim olduğu için çoktur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AV-2006 » 29 Oca 2008, 19:54

Yol bilgisayarında rolanti konumunda l/h ibaresi vardır.Yani saatte tüketeceği yaktın litre cinsinden miktarı.Benim aracım da rolanti de yani l/h konumunda hep 0.4 yazar.Yani bu araç 1 saat rolantide çalışsa 0.4 lt mazot tüketir demek.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti hakanerdogan » 29 Oca 2008, 19:56

aynen öyle hocam.

ama benim motor sıcakken hep l/h 0.7 lt oluyor. karakteristik bişey heralde.

ankarada sabahları ise 1.2 lt oluyor.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AV-2006 » 29 Oca 2008, 19:59

[quote="hakanerdogan"]aynen öyle hocam.

ama benim motor sıcakken hep l/h 0.7 lt oluyor. karakteristik bişey heralde.

ankarada sabahları ise 1.2 lt oluyor.
[/QUOTE]
 

Sabah soğuklar da benim de öyle.8-10 km gidip motor ısındıktan sonra  park konumuna geldiğimde turbonun sağlığı açısından 45sn-1dk.rolantide beklerim.İşte o ara hep 0.4 l/h dır..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 29 Oca 2008, 20:07

[quote="hakanerdogan"]aynen öyle hocam.

ama benim motor sıcakken hep l/h 0.7 lt oluyor. karakteristik bişey heralde.

ankarada sabahları ise 1.2 lt oluyor.
[/QUOTE]
 

Bir de şöyle bir durum var.Rolanti de kaloriferiniz açıksa, park ,sis,far vs.. açıksa hatta ayağın fren pedalında yani fren lambaların yanıyorsa bile tüketim artar.Yani 0.5-0.6 lt olabilir.Elektrikle çalışan her aksam yakıtı artırır bilginize...

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir