amörtisörler...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

amörtisörler...

İleti ugurgeylani » 08 Ağu 2006, 21:34

iyi günler.amörtisörler hakkında şöyle bir bilgi duyudum.arka amörtisörler ön amörtisörlere göre daha uzun ömürlü imiş.bunun doğruşuk payı varmıdır.ayrıca ön amörtisörleri patlak bir aracı kullanmak ne gibi sorunlar yaşatabilir araca ve ara. sahibine?
 
ugurgeylani
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2006, 18:40

İleti yonetici » 08 Ağu 2006, 23:42

Eskime konusunda aralarında dayanıklılık açısından belirgin bir fark var mıdır bilemiycem fakat kullanımdan dolaı böyle birşey olabilir. İnsanlar genelde yollardaki engellerden ön tekerleklerini kurtaramazken arkaları büyük olasılıkla kurtarırlar. Patlak amortisör sahibine konfor açısından sıkıntı çıkarır araç içinse dengesiz ve sert salınım sonucu motor kulakçıklarının yıpranması, ön düzenin bozulması gibi dertlere yolaçabilir diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti gbasara » 09 Ağu 2006, 10:37

teknik olarak  değilim ama, ön amortisörlerdeki fren basıncı ve viraj dönüş basıncını düşünürsek arka amortisörler daha şanslı. sadece eklenen yükleri karşılıyorlar. ama sert bir virajı döndüğünüzde bir de fren yapıyorsanız o zaman ön amortisörün üzerindeki baskıyı bir düşünün. üstelik motor ağırlığını da sürekli taşıyorlar.


amortisörlerin konfor özelliğinin yanı sıra asıl güvenlik özelliği önemlidir. tüm aracın güvenle ilerlemesi için tüm sistemlerin sorunsuz olması gerekir. çok iyi durumdaki bir aracın bozuk amortisörlerle ilerlemesi tehlikelidir. çünkü duruşlar ve dönüşlerde aracın salınımı, yol tutuşu etkiler. çok yana yatan bir araçla keskin bir dönüş yapmanız zor. fizikteki moment (dönme) denen bir kavram var. araç viraj dönerken araç üzerindeki yükler aracı virajın dışına doğru salınmasına neden olur. eğer bu salınma karşı bir ekti ile karşılanmazsa araç devrilir. amortisörlerin görevi de aracın dönerken devrilmeye olan eğilimini karşılar. bozuk amortisör aracın aerodinamisini etkiler. hızlı gidişlerde rüzgara karşı direnç noktalarını değiştirir.

gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir