aracın çekişi artırılmak için neler yapılmalı

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

aracın çekişi artırılmak için neler yapılmalı

İleti aytekin041 » 28 Ekm 2007, 19:33

 evet  bu konu hakkında  belki çok konuşuldu ama  hepsini bir başlık altında toplamak istersek...Smile
 
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti skodacı » 28 Ekm 2007, 19:40

aslında soru şöyle olmalı idi...kaybolan çekiç güç geri nasıl kazanılır?

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti aytekin041 » 28 Ekm 2007, 19:50

[quote="skodacı"]

aslında soru şöyle olmalı idi...kaybolan çekiç güç geri nasıl kazanılır?

[/QUOTE]
sordum hocamEmbarrassed
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti skodacı » 28 Ekm 2007, 20:15

benim cevabım yapılacak yorumlardan sonra...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti Koray » 28 Ekm 2007, 20:22

öncelikle bakım zamanlarını aksatmamak, uygun ve orjinal yedek parça, kaliteli yakıt, (belki emin olmamayız ama en azından mümkün oldukça aynı yerden almak) aracın verm ve kapasitesinden daha fazla zorlamamak
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti skodacı » 28 Ekm 2007, 20:39

işte cevap bu...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti aytekin041 » 28 Ekm 2007, 20:58

teşekkürler  daha cevap bekliyoruz...
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti celikse » 04 Kas 2007, 01:57

gazlıysa benzine al çekiş artar
celikse
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2007, 00:59

İleti celikse » 04 Kas 2007, 01:59

ayağını korkak alıştırma yolu buldukça bas
celikse
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2007, 00:59

İleti ahmetva » 04 Kas 2007, 13:49

ben carbon clear öneririm arkadaşlar... tabii ilk defa yapılacaksa 100,000 km geçmiş araçlara yapılmıyor diye duymuştum.
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti ilk aşk » 04 Kas 2007, 14:28

ahmetva konuyu açarmısın carbon ne
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti ahmetva » 04 Kas 2007, 15:44








Karbon Birikimi Nedir ve Nasıl Oluşur?

Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depositlerinin birikmesi ile zaman içinde subap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volümetrik verimi düşer, motor güç ve tork kaybeder.


Karbon Birikimi Araçlarda Ne Gibi Problemler Yaratır?



  • Silindir kompresyonlarının düşmesi
  • Motor gücünde azalma
  • Fazla yakıt tüketimi
  • Egzoz emisyonlarında artış
  • Bozuk rölanti
  • Hızlanma kabiliyetinde azalma
  • Soğuk havada zor çalışma
  • Motorun sirkeleyerek çalışması


Karbon Temizleme Nedir ?


Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile subap yüzeylerini, piston yüzeylerini ve yanma odası çeperlerinin motordan herhangi bir parça sökülmesine gerek kalmadan temizleyen uluslararası patentli bir sistemdir.

Karbon Temizliğinin Yaraları Nelerdir ?



  1. Çok kirli motorlarda temizlik sonucu %15'e kadar sağlanan yakıt tasarrufu, ortalama olarak %3-5 civarındadır.
  2. Zararlı egzoz emilsyonlarının azalması, benzin motorlarında %40'ın üzerinde, dizel motorlarda ise %75'e ulaşan değerlerde tesbit edilmiştr. Partikül emilsyonlarında azalma %30'un üzerindedir.
  3. Motor performansı artar. Dizel ve benzinli motorlarda gücün genelde %10-bazı ölçümlerde %30 artması normal sonuçtur. Benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu, tekleme, düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.
  4. karbon temizleme işlemi düzenli olarak her 10.000 km'de bir uygulandığı zaman motorun ömrü uzar.
  5. Carbon Clean işlemi sayesinde araçların yakıt püskürtme sistemlerinin bir çok pahalı parçasını değiştirilmesine gerek kalmaz.Bu da araç bakımında önemli ölçüde tasarruf sağlar.
  6. Bakım ve işcilik masrafları ve süresi azalır.Yakıt enjeksiyon sisteminin dizel motorlarda bakımı bir günü,hatta daha fazla zamanı alabilir.Tüm motorlarda Karbon Temizleme İşlemi en fazla bir saat sürer.

http://www.yildizlarotomotiv.com.tr sitesinden alınmıştır.

ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti spepe » 23 Kas 2007, 18:16

  ben motoru komple yaptırdım. pistonlar gömlek değiştirdim çekiş en az 3 kat arttı.
spepe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Ekm 2007, 13:46

İleti irfant » 23 Kas 2007, 19:37

[quote="spepe"]  ben motoru komple yaptırdım. pistonlar gömlek değiştirdim çekiş en az 3 kat arttı. [/QUOTE]
 

3 kat derken?
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti nadirin » 23 Kas 2007, 19:46

ÖNEM DERECESİNE GÖRE YAZIYORUM
1.MOTOR ÇOK KM YAPMIŞŞA http://www.hepsiburada.com/productdetai ... =otm092090

TAVSİYE EDERİM
2.HAVA FİLTRESİNİ SIK DEĞİŞTİR
3.YAĞI MÜMKÜN OLDUĞUNCA İNCE KOY
4.MOTORU MAKİNAYA BAĞLAT VE GENEL BİR PROBLEM VARSA ORTAYA ÇIKSIN
5.İYİ BİR USTAYA BAKTIR.
nadirin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 23:39

İleti hakanerdogan » 23 Kas 2007, 22:06

[quote="irfant"][quote="spepe"]  ben motoru komple yaptırdım. pistonlar gömlek değiştirdim çekiş en az 3 kat arttı. [/QUOTE]
 

3 kat derken?
[/QUOTE]
 

 

LOL
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ilk aşk » 24 Kas 2007, 00:48

arabana iyi bak yani gözün gibi en önemlisi işten anlayan iyi bir ustan olsun eğer ustan işi bilmiyorsa boşa para kaçırırsın .hep yerinde sayarsın
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir