Onno Usta mektubumu Auıtoshow da cevapladı...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Onno Usta mektubumu Auıtoshow da cevapladı...

İleti loveskoda » 30 Ekm 2007, 21:11

Arkadaşlar, Geçen hafta Pazar günü yazdığım mektup Autoshow'un 2007/44. sayısında cevaplandı... Yazıyorum:

 

 

KASİSLER YÜRÜYEN AKSAMA ZARAR VERİR Mİ?

Skoda Fabia (eski kasa) otomobil sahibiyim. Bu otomobilin yol koşullarına dayanımı nasıl?

Türkiye yol koşulları için özel bir fabrika ayarı var mı? İki defa aracın altını kasise çok sert vurdum. Araçta karter muhafazası var. Acaba bu çarpma yürüyen aksama bir zarar vermiş midir?

                                                                       Enis BÜYÜKTAŞ

 

Cevap:

Skoda Fabia veya diğer Skoda modelleri öncelikle VW teknolojisi ile üretilmekte olup, aynı kaliteyi de sunmaktadır. Aracınız normal kullanım şartlarında her türlü yol şartlarına uyumludur ve özel bir süspansiyon ayarı veya değişikliğine de gerek yoktur.

 

Aracınızın altını vurduktan sonra su veya yağ kaçağı anladığım kadarı ile olmamış. Ancak bu darbeden sonra yetkili serviste altına baktırmanız gerekirdi.

Benim de altını görmeden bir yorumda bulunmam imkansız.

 

 

Yani Fabia'nın bozuk yol tartışması da bitmiş oldu...
 
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti skodacı » 30 Ekm 2007, 21:20

birde DEBRELİ USTA cevaplasın,bu soruyu...gerçi vakti,zamanında cevaplamıştım...
 

arkadaşlar,skoda sahiplerinin büyük çoğunluğu skoda marka araçların süspansiyonun sert olmasından yakınmakta.skodanın süspansiyonları sert tutmasındaki amacı bimiyorlar,maalesef...Süspansiyon aracın keskin hareketler sonucu yatmasını ya da yalpalamasını önlemek için sert olmalı, araç ağırlık değişimleri altında fazla yatmamalıdır.Süspansiyon sisteminin en bilindik işlevi darbeleri emerek konforlu, ya da en azından konforluya yakın bir sürüş sağlamasıdır. Darbelerin emilmesi sadece yolcuların konforu için değildir; darbeler emilmezse birsüre sonra şaside çatlaklar, kırılmalar ve deformasyon başlar.olay bundan ibaret arkadaşlar...skoda marka araçların süspansiyonun sert olması,konforu engellemekte lakin darbelerin emilmesi için bir gerekliliktir,sert süspansiyon.yoksa yukarıda belirttiğim gibi süspansiyonlar yumuşak olsa idi;konfor mükemmel ,fakat sasi yani aracımızın iskeletinde deformasyonlar oluşur idi...işte bu yüzden ben skodanın sert süspansiyonlarından şikayetçi değilim,varsın konforumu engellesin...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti loveskoda » 31 Ekm 2007, 00:51

Yorumlarınızı bekliyorum......

loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti yonetici » 31 Ekm 2007, 10:17

Sert süspansiyon yol tutuşunu arttırır fakat konforu bozar. Ayrıca skodacı nın sert süspansiyonun şaseye faydalı etkisi üzerine söylediklerine katılmıyorum. Tam tersine sert süspansiyon yumuşak süspansiyona göre daha az darbe sönümlemesi yapacağından aracın şasesini daha çok hırpalar.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 31 Ekm 2007, 21:05

? kardeşim,açıklamamda seninde belirttiğin gibi sert süspansiyonun konforu olumsuz yönde etkilediğini belirtmiştim.eğer süspansiyon yumuşak olmuş olsa idi konforunuz olumsuz yönde etkilenmeyecekti.lakin yine yukarıdaki açıklamamda belirttiğim gibi aracın sasisi ve ön takımı bu durumu konfora değil kendine yansıtmış olacaktı...buda aracın sasisinnde ve ön takımında erken deformasyona yol açacaktı.velhasıl skodanın bence gayet mantıklı bir sebep ile süspansiyon sistemini orta-sert bir kıvamda yapmasına sonuna kadar hak veriyor ve destekliyorum bir usta olarak...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti loveskoda » 01 Kas 2007, 00:22

[quote="?"]Sert süspansiyon yol tutuşunu arttırır fakat konforu bozar. Ayrıca skodacı nın sert süspansiyonun şaseye faydalı etkisi üzerine söylediklerine katılmıyorum. Tam tersine sert süspansiyon yumuşak süspansiyona göre daha az darbe sönümlemesi yapacağından aracın şasesini daha çok hırpalar.[/QUOTE]
 

Katılıyorum... Sert süspansiyon şasiyi daha fazla yorar.... Bu yüzden performanslı ve şasisi güçlendirilmiş araçlarda kullanılır....

 

ÖZELLİKLE SERT SÜSPANSİYONUN AMORTİSÖR KULE GERGİSİYLE KULLANIMININ TAVSİYE EDİLMESİ BU YÜZDENDİR.....

 

Not: Amortisör kule gergisi; iki amortisörü birbirine bağlayarak esneme ve burulmayı azalttığından, yol tutuşu arttırır...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti skodacı » 01 Kas 2007, 21:39

sert süspansiyon sasye ve ön takıma zarar vermez...sert süspansiyon sürücünün ve yolcuların konforunu bozar...bir aracın süspansiyon sisteminin sert olduğuna en büyük deliliniz konforun üst düzeyde olmamasıdır.süspansiyonun sert oluşu darbeleri direkt olarak konfora dolayısı ile size yansıtır.bunun sasiye ve ön takıma zararı olmaz.billakis yararı vardır.yararı ilgili parçaların ömrünün daha uzun olmasıdır.saygılarımla...Debreli Hasan Usta
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir