BALANS NURİDEN LASTİK BİLGİLERİ...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

BALANS NURİDEN LASTİK BİLGİLERİ...

İleti skodacı » 31 Ekm 2007, 21:29

Bilimsel ya da teknik olarak, binek ve hafif ticari araç lastikleri için
belirlenmiş minimum ya da maksimum lastik hizmet süresi bulunmamaktadır.
aşağıdaki prensiplere göre lastiklerini inceleyip,
bakımını yapmalarını ve gereğinde değiştirmelerini önermekteyim.

Lastikler neden değiştirilir
Lastikler binlerce kilometre yapmak için tasarlanıp imal edilirler.
Lastiklerin hizmetten ayrılması için şu koşullar aranmalıdır: (1) diş
derinliği 1,6 mm’ye kadar aşındığında (2) yollar lastiğe zarar verdiğinde
(3) lastik az havalı kullanıma ya da aşırı yüklemeye bağlı olarak zarar
gördüğünde (4) tüketici seçimi ya da tercihinde.

Lastiğin içerisinde kullanılan hammaddeler (kauçuk dahil), lastiğin doğru
çalışması için gerekli performans özelliklerine sahiptirler. Bu özellikler
zamana, hizmet ve depolama koşullarına göre değişir. Zaman içinde
değişikliğe uğrayan kauçuğun fiziksel yapısıdır. Bununla birlikte her bir
lastik ömrü boyunca çevre ısısı, depolama durumu, kullanım şekli gibi (yük,
hız, hava, yoldaki çukur ve kasisler, vb) faktörlerden etkilenmektedir.
Hizmet ve depolama durumu oldukça geniş çeşitliliğe sahip olduğu sürece her
bir lastiğin hizmet süresi yıl ya da ay olarak öngörülemez.

Sürücünün rolü ve sorumlulukları
diğer lastik ve araç üreticileri gibi uzun zamandan beri
lastiklerin düzenli bakımı ve değiştirilmesi kararının müşterilerde
olduğunu vurgulamaktadır. Bu yüzden lastiklerin stepne dahil düzenli
kontrolden geçirilmesi önerilmektedir. Lastiklerin her ay düzenli olarak
uygun hava basınç kontrolleri, sırt aşınması, düzenli olarak rotasyon (dört
lastiğin düzenli aşınmasını sağlamak için) balans ve rot ayarı
hizmetlerinden geçmesi önerilir. Aylık lastik kontrolü, araç lastik basıncı
izleme sistemine sahip olsa bile yapılmalıdır.

Sürücüler lastiğin çalıştığı hizmet durumunu da dikkate almalıdırlar.
Lastikler düzenli bir şekilde lastik üzerinde hasar olup olmadığına dair
göz ile kontrol edilmelidirler. Sürücüler, sürekli havası azalan lastikler,
düzensiz sırt aşınması, ses ya da titreme konularına dikkat etmeleri
konusunda teşvik edilmelidirler. Bu tür değişkenler lastiklerin daha
detaylı incelenmesi ve/veya hizmetten ayrılması gerektiği konusunda uyarı
verirler.

Lastiklerin Depolanması
Lastiklerin bakımı, düzgün depolama teknikleri gerektirmektedir. Lastikler
her zaman kuru ve serin şartlarda saklanmalıdır. Islak, petrol ya da petrol
türevi malzemelerden, aşırı sıcak, doğrudan güneş ışığı, ozon gazı yayan
elektrikli makinalardan uzak tutulmalıldırlar.

Aracın stepnesi diğer lastikler ile aynı ebattaysa rotasyona tabi
tutulmalıdır. Sürücüler mutlaka araç üreticilerinin bu konudaki uyarılarını
dikkate almalıdırlar. Stepne lastikler hizmete alınır alınmaz hemen lastik
hava kontrolleri yapılmalıdır.KAYNAK:BALANS NURİ
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti celikse » 04 Kas 2007, 01:21

nuri doğru söylemiş te kim lastik patlamadan bakıyo ki lastiğine
celikse
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2007, 00:59

İleti muzaffer » 10 Kas 2007, 01:41

205/55 R 16 91 V E-TOURING NCT5 TL Bu işaretlemeden ne anlıyorsunuz?

205=A
55 =B
R =C
16 =D
91 =E
V = F
E-TOURING NCT5 =G
TL =H



A. BALONLUK : (KESİT GENİŞLİĞİ), mm Normal basınçla şişirilmiş ve 24 saat bekletilmiş bir lastiğin, şekil ve yazılar hariç olmak üzere, yanakları arasındaki dıştan dışa uzaklığıdır.
B. SERİ : Kesit yüksekliğinin, kesit genişliğine oranının % olarak ifade edilmesidir.
C. RADIAL YAPI
D. JANT ÇAPI (inç cinsinden)
E. YÜK ENDEKSİ
F. HIZ SEMBOLÜ
G. TİCARİ DESEN ADI
H. TL (İç lastiksiz, tubeless)

 

Hız Tablosu
Hız Sembolü Hız
Q 160km/h
S 180km/h
T 190km/h
U 200km/h
H 210km/h
V 240km/h
Z 240km/h +
W 270km/h
Y 300km/h



YÜK TABLOSU
60 =250
61 =257
62 =265
63 =272
64 =280
65 =290
66 =300
67 =307
68 =315
69 =325
70 =335
71 =345
72 =355
73 =365
74 =375
75 =387
76 =400
77 =412
78 =425
79 =437
80 =450
81 =462
82 =475
83 =487
84 =500
85 =515
86 =530
87 =545
88 =560
89 =580
90 =600
91 =615
92 =630
93 =650
94 =670
95 =690
96 =710
97 =730
98 =750
99 =775
100 =800
101 =825
102 =850
103 =875
104 =900
105 =925
106 =950
107 =975
108 =1000
109 =1030
110 =1060
111 =1090
112 =1120
113 =1150
114 =1180
115 =1215
116 =1250
117 =1285
118 =1320
119 =1360
120 =1400
121 =1450
122 =1500
123 =1550
124 =1600
125 =1650
126 =1700
127 =1750
128 =1800
129 =1850
130 =1900
muzaffer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 01 Haz 2007, 16:04

İleti guvenxoca » 10 Kas 2007, 01:59

B. SERİ : Kesit yüksekliğinin, kesit genişliğine oranının % olarak ifade edilmesidir

evet yanak kavramının en net açıklaması.....
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti şimşek2334 » 17 Kas 2007, 15:00

teşekkürler
şimşek2334
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Şub 2007, 13:22

İleti aytekin041 » 17 Kas 2007, 19:03

paylaşım için teşekkürler
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti loveskoda » 17 Kas 2007, 20:25

Lastiklerin aşınma sınırını anlamanın yolu: lastik yanağındaki TWİ ile lastik yüzeyindeki sınırına bakmak...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti tayel » 17 Kas 2007, 21:14

bir de yanlış hatırlamıyorsam lastiğin üzerinde imal tarihi ay ve yıl olarak yazıyordu. alırken dikkat edin...
tayel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 14 Şub 2007, 18:30


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir