düşük devir

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

düşük devir

İleti yalçın » 17 Ağu 2006, 13:01

sayın arkadaşlar hep düşük devirde kullanmak daha
ekonomik olduğunu ve arabanın ömrünü uzattığını söyleriz
peki hiç dezavantajı veya sakıncaları yokmudur. selamlar
 
yalçın
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Tem 2006, 18:34

İleti gbasara » 17 Ağu 2006, 14:57

düşük devir sözü yanlış algılanıyor. aracın hızı ve yol durumuna bakmadan körü körüne düşük devir sevdası olmaz. ılımlı kullanım 2000-3000 devir aralığıdır. buradaki düşük devir, 3000 d/d olan vites değiştirme zamanını biraz aşağıya çekerek örneğin 2200-2500 d/d'da yapmak. ama bunu rampa yukarı hızlanma esnasında yaparsanız araç bayılır, bu torku kaldırmaz. hele ki, benzinli bir araç ise vitesi yeniden küçültmeniz gerekir ki bu da yakıt tüketimini etkiler.


düz yolda ani olmayan bir hızlanmaya geçtiğinizde aracın yük durumu ve yol eğimi de uygunsa vitesleri daha erken büyütebilirsiniz. daha az gaza basarak araç hızlanır. şunu da unutmamak gerekir ki 2000d/d altında uygun olmayan vites kullandığınızda yakıt tüketimi daha da çok artar. bu uygun olmayan vites, kendi devir aralığına gelinceye kadar da bu tüketim devam eder. ancak ondan sonra tüketim normale döner.


rampa aşağı hızlanmada vitesi üçe aldığınızda çok beklemeden dörde atabilirsiniz ve ardından da beşinci vitese yükseltebilirsiniz. amaç gaza daha az basmak. ama araçta yük fazla ise ve rampa da çıkıyorsanız zaten düşük devir sizi götürmez.


(bu yazdıklarımın teknik bir bağlayıcılığı olamaz.sürüş karakteristikleri her kullanıcıda farklıdır. söz sayın admin'de)


saygılarımla..

gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti yonetici » 17 Ağu 2006, 18:33

gbasara zaten gerekli birçok şeyi söylemiş buna ek olarak düşük devirde araç kullanımının dezavantajları dizel araçlarda enjektörlerin daha kısa sürede tıkanması ile sonuçlanıyor. Benzinli araçlardada zamanla bir performans düşmesi oluyor fakat aracı yüksek süratte 1-2 saat kullanırsanız benzinli araç kendini toparlayıp eski haline geri geliyor. Araç dizel olmadığı sürece düşük devirli kullanımdan kaynaklanan arıza çıkartma olasılığı çok düşük.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ugurgeylani » 13 Eyl 2006, 00:39

emir bey,bildiğim kadarıyla vites değiştirme aralığı 2500-3500 dv/dk arası.bu verinin ne derece doğru olduğunu öğrenebilirmiyim?
ugurgeylani
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2006, 18:40

İleti yonetici » 13 Eyl 2006, 03:29

2500-3500 devirde hıza göre vites seçimi uygun yapılırsa gayet ekonomik bir kullanım aralığı olur. Fakat 1. vitestede 2500 devir yapılır 5. vitestede. Önemli olan araç hızına göre arabayı zorlamayacak bir viteste aracı bu devir aralığında tutmak.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti lazianke » 04 Ekm 2006, 19:56

dizel fabiada 3000 devirde vites değiştirince , değiştirme tamamlanınca zaten devir 2000 e iniyor ki 2000 devrin üst viteslerde hızlanma için alt limit  olduğunu düşünüyorum.zira 2. vitesten hariç yüksek viteslerde 2000 devri düşünce araç titreme yapıyor ve toparlaması gecikiyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 06 Ekm 2006, 22:26

aracın fazla yağ yakmasının nedenlerinden biri yüksek devirde kullanımı deik.buna örnek olarak 2. viteste 3500dv/dk gidilmesini örnek verebilirmiyiz?

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 07 Ekm 2006, 00:41

Devirden dolayı yağ yakma etkisi oluşturacak bir durum yok ama 2. viteste 3500 devir motoru ve şanzımanı iyi zorlar muhtemelen bu şekilde bir süre kullanırsanız motor hararet yapar.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 07 Ekm 2006, 21:02

emir bey,yüksek devirde kullanım aracın normal yağ yakma kapasitesini nasıl aldırmaz?ayrıca motorun aşırı yağ yakmasının kullanıcıyla ilgli tek durumunun kullanıcının aracı yüksek devirde kullanması olduğunu siz söylemedinizmi?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 08 Ekm 2006, 03:12

[quote="skodacı"]emir bey,yüksek devirde kullanım aracın normal yağ yakma kapasitesini nasıl aldırmaz?ayrıca motorun aşırı yağ yakmasının kullanıcıyla ilgli tek durumunun kullanıcının aracı yüksek devirde kullanması olduğunu siz söylemedinizmi?[/QUOTE]



 

 

Söylediğimin arkasındayım ama 3500 devirin yüksek olduğunu kim söyledi ki? Benzinli bir araç için lafı bile olmayacak bu devir güncel bir dizel araç için bile normal kabul edilebilecek bir değerdir. 3500 devirde yağ yakacak bir araba yoktur. Dizel bir arabaya 4500 devir sonrası beki yağ yaktırabilirsiniz bu bile çok eski olmayan bir motor için pek olası bir durum değil.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 08 Ekm 2006, 17:49

emir bey,sizi hala anlamış değilim.yüksek devirde araç kullanımı aracın daha fazla yağ yakmasına sebebiyet vermez mi?benzinli bir araçta 2 veya 3. viteste 3500dv/dk üzerinde araç kullanımı aracın fazla yağ yakmasına sebep olmazmı?tşkler...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 09 Ekm 2006, 03:47

[quote="skodacı"]emir bey,sizi hala anlamış değilim.yüksek devirde araç kullanımı aracın daha fazla yağ yakmasına sebebiyet vermez mi?benzinli bir araçta 2 veya 3. viteste 3500dv/dk üzerinde araç kullanımı aracın fazla yağ yakmasına sebep olmazmı?tşkler...[/QUOTE]
 

Cevabım açık ve net. Hangi viteste olursa olsun benzinli ve dizel araçlarda 3500 devir yağ yakmak için yeterince yüksek değildir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti lazianke » 11 Ekm 2006, 04:10

FABİA TDİ NİN KİTAPÇIĞINDA 1.VİTESTE BİR ARAÇ BOYU KADAR SÜRÜN VE 2000 DEVİRE ULAŞTIĞINDA 2. VİTESE ATIN YAZIYOR. KİTAPÇIKTA EN EKONOMİK SÜRÜŞ İÇİN HIZ/KM ORANLARI YAZILI.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti gbasara » 11 Ekm 2006, 10:50

aracın yağ yakması ile kompres oranının bir ilgisi yok. normali zaten yağın hiç yanma alanına girmemesi. eğer yakıyorsa sorun var demektir.
 

1.vites 16.vites ne olursa olsun motor devrini 6000-7000'e çıkarmanız sağlam bir motorda problem yaratmaz. motorların bu toleransları vardır. aksi halde bütün araçlar ömürlerinde en az 10 kere motor değiştirirdi. asıl sorun motorun bu tür zorlamalr karşısında yıpranma oranıdır. yüksek kompres altında, piston contaları, silindir çeperleri aşınabilir. bu aşınma sonucu yağ, yanma alanına sızar.

dikkat ediniz ralli araçları hep yüksek devirde çalışır. F1 motorları da. ama işte o motorlar 2-3 kullanım sonrası çöpe gidiyor.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti skodacı » 17 Mar 2007, 22:37

peki arkadaşalar aracın öngörülen değerin altında yağ tüketimin kullanıcı hatasına hangi durumlarda bağlayabiliriz?diyelimki aracımız fabia 1.4 101 hp yağ değişimi bu aracın sizinde bildiğiniz gibi 15.000 km de(yada yılda)bir araçta herhangibir yağ kaçağı yok,piston ve sekmanlarda aşınmış durumda değil,ama araç 9000km sonra yağ istiyor...demek ki kullanıcıda bir sorun var...bu kullanıcı hataları neler olabilir?fikirlerinizi bekliyorum...saygılarımla...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 18 Mar 2007, 15:28

cevap yok mu skodacılar...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 18 Mar 2007, 23:34

arkadaşalar aracımızın aşırı derecede yağ tüketiminde biz kullanıcıların ne gibi hataları olabilir?bira beyin fırtınası yapalım...ne duruyorsunuz da yorumlarınızı bekliyorum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 19 Mar 2007, 20:39

hala bir fikir bildirmeyen arkadaşlara kırgınım...Wink
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir