düşük devir

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

düşük devir

İleti murat06 » 19 Mar 2007, 21:10

Yağın eksilmesinde kullanıcı hataları motor ısınmadan motoru yüksek devirde zorlamak olabilir.Motoru uzun süre yüksek devirde kullanmakta yağ kaybına neden olabilir.

 
murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti serdar5306 » 19 Mar 2007, 21:13

yüksek devirlerde kullanıldığında yağ eksiltiyor benim aracımda 1.4 101 bg yağ değişim arlığında 1 litre yağ eksiltiyor buda gayet normal ben sürekli yüksek devirlerde kullanırım aracımı test cihazınada bahlattım motorda bir koprösör kaçağı çıkmadı  tabi yüksek devirlerden kastım 5000-6000 aralığı yoksa 3000-4000 devirlerde yağ eksiltmez
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti Ufuk KAPLAN » 19 Mar 2007, 21:45

aramızda acemi insanLar yok. aracın standart kullanımı 3000 devirdir.
evet düsük devirde gidersek daha az yakıt yakarız ama bir o kadarda motoru zayıflatırız. cabuk ısındırırz aracı. buda cesit cesit arızalara yol acabilir.
mümkün oldugunda aracı devirinde kullanalım bence ;)

arkadasin biriside yüksek devirde kullanınca yag yakıyor demis.
bu her normal bir arac icin gecerli değildir.
Demekki aracın piston ve gömlekleri asinmiski yag yakiyor. (benimki gibi :) )

Ufuk KAPLAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Mar 2007, 00:59

İleti murat06 » 19 Mar 2007, 21:59

Eski tip motorlarda yağ eksiltme sorunu olduğunu biliyoruz.Ancak yeni nesil motorlarda herhengi bir parça da sorun yoksa yağ eksiltme sorunun olmaması lazım diye biliyorum.Ama yağ yakıyosa parçalarda herhangi bir sorun yoksa ilk akla motor devrinin yanlış kullanımı geldi aklıma.

murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti skodacı » 19 Mar 2007, 22:41

yani aracın aşırı derece yağ yakmasını kullanıcı hatası olarak yüksek devirlerde sadece kullanıma bağlayabiliriz.başka nedenler yok mu peki kullanıcı ile ilgili...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 19 Mar 2007, 22:45

aslında bunun benzeri bi konuyu uzunca bir süre tartışmış olduğumuzdan ötürü ben yorum yazmayı düşünmemiştim. ancak şu var. motorun devirli kullanılması yağın eksilmesine neden olabiliyor. ben arabayı 3500 devrin altına çok nadir sürerdim ve çükütay 15000 km de 1lt, çok nadirde olsa  2 litre kadar yağ eksilttiği oluyordu...
düşük devirde kullanmak ekonomik olabilir ama uzun bir dönemde göz önüne alınırsa zararlı çıkarsınız. araçların en uygun viteş değişimi için gerekli deviri zaten belli bir kullanım aşamasından sonra ister benzinli ister dizel bir araç olsun aşağı yukarı anlayabiliyoruz değilmi? burdaki herkez bunu çoktan anlamıştır bile... bu devirlerin altında viteş değiştirerek (ister dizel olsun, ister benzinli) aracın tüm yükünü motora yüklemiş olursunuz, ve motor şanzumana çok büyük kuvvetlerde baskı yapar ve siz gaza basıncada araçta titreme meydana gelir. yüksek devirde sürmek ise  bu sefer motorun yükünü hafifletsede devir yönünden zorlar. bu nedenden ötürü aracın yükünü şanzumana ve motora dengeli dağıtabilmek için aracın en verimli olduğu devirlerde kullanılması şarttır. bu uygun devirlerin altında sürülmesi ekonomiktir ama performans yönünden zayıftır ve motoru çok yorar..bu uygun devirlerin üstünde sürülmesi ekonomik değildir ama performans yönünden verimli olur. lakin bu kullanım şeklide  düşük devir kadar olmasada motoru yorar.... zevk sizin, nasıl sürmek isterseniz sürün...

ister ekonomi yapıp motorun performansından kaybedin, ister yüksek devirde sürüp tam performans bir araç kullanımıyla zevkli ama bol benzin sarfiyatı ile paranızdan olun. isterseniz uygun devirlerde kararında bir sürüş yapın... karar sizin..
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti skodacı » 19 Mar 2007, 22:48

emirkaansbp devirlimi yoksa yüksek devirlerde mi sürücü kaynaklı yağ eksiltme olayı yaşanır?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 19 Mar 2007, 22:53

yüksek devirlerde
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti emirkaansbp » 19 Mar 2007, 22:58

bu biraz anahtar vida sökmeye benziyo... eliniz vidayı sökerken anahtar üzerinde nekadar vidaya yakın olursa, vida sökerken okadar zorlanırsınız.(düşük devir). vidadan ne kadar uzak ise o kadar kolay vidayı çıkarırsınız ama yaptığınız iş artar...
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti skodacı » 19 Mar 2007, 23:03

emirkaansbp  yüksek devirden kastın benzinli motorlarda 3500dv-dk üzeri,dizellerde ise 2750 dv-dk mıdır?bu rada yağ eksiltme olayını kullanıcı kaynaklı başka(devirsiz kullanım dışında)bir unsura veya unsurlara bağlayamazmıyız?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 19 Mar 2007, 23:06

benzilide 4000-4500dv/dk nın üstü, dizel hakkında fazla bi tecrübem yok ama sanırım 3000-3500 dv/dk nın üstü olmalı... bunun dışında sürücüden kaynaklı bir yağ yakması die bişey duymadım. ancak mekanik sorunlardan olabilir.....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir