FİLTRELER...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FİLTRELER...

İleti skodacı » 03 Kas 2007, 22:12

Orijinal Filtre Ne Yapar?
Aracinizdaki motorun çalismasi için kullanilan maddelerde, yani hava, yag ve yakitta toz, kir parçaciklari ve çok sert yapida toz çekirdekleri bulunur. Bu parçaciklar motorun içine nüfuz ettigi takdirde, motorda asinmalara ve hasara sebebiyet verirler. Motorlarin hassas parçalarini kurum, karbon, kir gibi pisliklerden koruyabilmek için motor ve araç imalatçilari ile yan sanayiinin yakin isbirligi sonucu üretilen filtreler araçlara monte edilir. Söz konusu olan motorunuzun ömrü oldugu için buradaki en önemli unsur kullanilan filtrenin kalitesidir.
Filtre degisimi genelde araç üreticisinin önerilerine uygun olarak yapilir. Bunun disinda, fazla kilometre performansi ve agir sürüs kosullari nedeniyle çok fazla kir veya toz birikimi oldugundan, filtrenin daha sik araliklarla degistirilmesi uygun olur.










Hava Filtreleri...
Daha temiz yanma ve maksimum motor gücünü yakalayabilmek için sisteme gelen havanin temiz olmasi gerekir. Emilen havanin içindeki kir yalnizca motor gücünü olumsuz etkilemez, ayni zamanda motorun vaktinden önce yipranmasina da sebep olur. Buna istinaden Orijinal Filtre'nin hava filtrelerinde kullandigi özel kagit, emilen hava içerisindeki kir partiküllerini filtre eder. Bir hava filtresindeki en önemli unsur filtre kagididir. Motora gerçekten temiz hava verebilmek için, hava filtrelerinin bir dizi kalite kistasina uygun olmasi gerekir. Örnegin filtrenin kapladigi alan, kagidin inceligi, kivrimlar arasi mesafe için kagida yapilan baski, kagidin kalitesi, kivrim geometrisi, sentetik titresim dayanikligi, yüzde 99' luk bir toz aritimi saglar.




Orijinal Filtre Yağ Filtreleri...
Orijinal Filtre yağ filtreleri, tüketicilere minimum yatırımla maksimum motor gücünün teminatını vermektedir.
Motor yağlama sisteminin en önemli parçalarından biri olan yağ filtresi, motor yağının içinde bulunan dispersan katığının, motor içinde meydana gelen korozyon ve zararlı maddeleri toplayarak karter dışında biriktirdiği yerdir. Yağ filtresi içindeki elemanlar özel kağıttan oluşur ve küçük partikülleri tutucu özelliğe sahiptir. Aracın çalışma şartlarına göre genellikle en geç iki yağ değişiminde veya 10.000-15.000 kilometrede bir değiştirilmesi gerekir. Çünkü yağ filtrelerinin by-pass sistemleri vardır ve filtrenin tutuculuk kapasitesi dolduğunda yağı süzmeden motora geri gönderir. Böylelikle küçük partiküller motora girerek aşırı çizilme veya aşınmaya yol açabilir. Ucuz bir parça olan yağ filtresini yağla birlikte değiştirmek, motorun ömrü üzerinde olumlu etki yapacaktır.










Orijinal Filtre Yakıt Filtreleri...
Modern dizel motorlarin oldukça hassas püskürtme mekanigi, dizel motorlarin güvenilir çalismasini temin edecek mükemmel bir filtre teknigini zorunlu kiliyor. Iyi filtre edilmis bir yakit, motorun arizalanmadan çalismasi için en önemli katkiyi saglar. Kötü filtr

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir