antifiriz

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

antifiriz

İleti Koray » 06 Kas 2007, 21:26

aracın soğutma sisiteminde bir kaçak veya eksilme yok iken fabrika çıkışında araca koyulmuş olan antifirizin zamanla özelliğini yitirme gibi bir durumu var mı ve zamanla antifirizin donma noktası aşağıya doğru düşer mi? kısaca; gecen sene antifirizin donma noktası -25 di herhangi bir eksilme ve ekleme olmadı  hala bu değer korunuyor mu? (aynı durum fren hidroliği ve direksiyon hidroliği için de geçerli mi? yani bayatlama, bozulma, özellik yitirme durumu ) yanıtlar için şimdiden teşekkürler
 
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti lazianke » 06 Kas 2007, 21:43

fren hidroliğini 2 yılda bir değiştirmak gerekiyor. antifirizin de değişmesi lazım ama aralığını hatırlamıyorum.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti necx28 » 06 Kas 2007, 21:49

Belli bir aralığı yok, soğuklar başlamışken bir an önce ölçtürün, eğer derece aşağılara düşmüşse mutlaka antifirizi değiştirin. Bildiğim kadarıyla kaliteli antifrizlerin bile en geç 2 yılda bir değiştirilmesi gerekiyor, bilmediğiniz marka antifiriz koydurmayın aracınıza.
necx28
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Nis 2007, 00:47

İleti AV-2006 » 06 Kas 2007, 21:51

[quote="firemoon"]aracın soğutma sisiteminde bir kaçak veya eksilme yok iken fabrika çıkışında araca koyulmuş olan antifirizin zamanla özelliğini yitirme gibi bir durumu var mı ve zamanla antifirizin donma noktası aşağıya doğru düşer mi? kısaca; gecen sene antifirizin donma noktası -25 di herhangi bir eksilme ve ekleme olmadı  hala bu değer korunuyor mu? (aynı durum fren hidroliği ve direksiyon hidroliği için de geçerli mi? yani bayatlama, bozulma, özellik yitirme durumu ) yanıtlar için şimdiden teşekkürler[/QUOTE]
 

Motorun içinde donan su motor çalışınca silindir bloğunu ve radyatörü parçalayacak etkiyi yaratabilir, antifriz metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesi ile ön plana çıkan önemli bir katkıdır.
Lütfen DikkatAraç üreticilerinin tavsiyeleri dikkate alınmak kaydı ile distile su ile karıştırılması önerilir.
Donma noktasına dikkat“Ne kadar çok antifriz kullanırsam o kadar çok koruma sağlarım” düşüncesi yanlıştır. Donma noktası -12 derece olan saf antifriz, su ile karıştırıldığında donma noktası -65 dereceye kadar düşüyor. Ancak antifriz + su karışımında antifriz oranı arttıkça donma noktası bir dereceye kadar düşüyor, daha sonra tekrar yükseliyor.
Bu nedenle doğru miktarda su ile karıştırılması önemli. Su oranı yüzde 70’i aşarsa donma yüzde 30’un altına düşüyor ve hararet tehlikesi başgösterir.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için yüzde 33 ila yüzde 50 arasında antifriz kullanımı tavsiye ediliyor. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.
“Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar verilmelidir” düşüncesi de antifriz kullanımında yanlış bir bilgi. Bomometre cihazı, sadece karışımdaki etilen glikol miktarını ölçer. Formülündeki koruyucuların durumu hakkında bilgi vermez. Dolayısıyla, antifrizin soğutma sistemini koruma gücünü ölçemez.
Antifirizler farklı olabilirAntifriz değişiminin yılda bir defa yapılması gerekiyor. Ancak bu konuda en doğrusu, araç üreticisinin tavsiyesini dinlemektir.
“Bütün antifrizler birbirlerinin aynısı” olduğu görüşü de yanlış bilinenler arasında yer alıyor. Çünkü, piyasadaki antifriz ürünleri arasında büyük oranda kalite farkı vardır. OAT (organik asit teknolojisi) ile üretilen antifrizler içeriğindeki katıkların kimyasal özellikleri sayesinde hem daha uzun ömürlüdürler hem de aşınmaya karşı daha iyi koruma sağlarlar. Genel maksatlı antifrizler normalde yılda bir defa, ekleme yapılmadan değiştirilir. Gelişmiş antifrizler ise daha uzun ömürlü olduklarından 3 yıla kadar kullanılabilmektedir

 

Alıntıdır..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti skodacı » 06 Kas 2007, 21:59

her 3 yılda bir soğutma sıvısını,her 2 yılda veya 60.000 km birde fren hidroliği değişmeli...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti Koray » 07 Kas 2007, 00:20

arkadaşlar ilginizden dolayı teşekkür ederim. çok net biçimde durumu açıklamışsınız
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti elemsi » 30 Arl 2007, 21:11

valla arkadaşlar kusura bakmayın ama fren hidroliği 2 yıldadeğiştirmek kuraldır ama  bunu bende bılıyorum ama hiçte değiştirmedim bence gerek yok eksildikçe dolduruyorum  aynı şekilde antifrezede radyötörde de frende her hangi bir sorunum yok ....kontrol edip üzerine ialve etmek bence yeterli fazlası boşuna gibi geliyor..tabii yoruma acık bence gerisi fazladan masraf ..
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti skodacı » 30 Arl 2007, 22:53

motor yağı,fren hidroliği gibi sıvıların değişimi için belirttilen km ye illa ulaşmak beklenmez...zira fren hidroliği 2 yılın sonunda özelliğini büyük bir ölçüde kaybetmiş hale gelir...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 30 Arl 2007, 23:45

antifiriz skoda,wgn,audi araçlarda kullanılan G12 numaralı veya castrol  tavsiye ederim...
 

bu konuyla ilgili açıklama formda mevcut dikkatli inceleyin...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir