Yanlış yakıt almamaya dikkat.

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yanlış yakıt almamaya dikkat.

İleti skodacı » 11 Kas 2007, 00:11

Yanlış yakıt almamaya dikkat.Akaryakıt pompasının üç yakıt tabancasından yanlış olanının seçilmesi, ciddi bir problem anlamına geliyor. Peki hangi yanlışlık ne gibi problemlere sebep oluyor. Kimi zaman dikkatsizlik, kiminde de bilgisizlik nedeniyle yapılan hatalar, gerçekten can sıkıcı olabilir.


MCC Smart ile pizza dağıtan bir pizzacı düşünün. Yakıtı bittiğinde bu akıllı(!) delikanlı, benzinciden bir bidon yakıt alıyor ve bunu depo kapağı yerine hava filtresi kapağından içeriye döküyor, doğal olarak bu hata, motorun bozulmasına neden oluyor... Tamam, böylesine şanssızlıklar (!) genellikle seyrek gerçekleşiyor. Ancak depo kapağından içeriye yanlış yakıt tabancasının sokulması, daha sık rastlanan bir hata. Aslına bakılırca doğru tepkiler verilip gerekenler yapıldığı sürece bu hatanın sonuçları o kadar da ciddi olmuyor: Dizel motora benzin: Eski nesil motorlar için önemli bir problem değil. Çünkü bu tür motorlar, yüzde 30'a kadar oranlarda benzinden zarar görmüyor. Common-rail ya da pompa-meme enjeksiyonlu yeni dizellerdeyse durum tam tersi. Enjeksiyon üreticileri, çok az benzinin enjeksiyon pompasının yüzeyindeki yağlama katmanına zarar verebildiğini söyleyerek uyarıyor. Bu nedenle en küçük bir benzin karışması durumunda bile deponun hemen sökülerek tüm yakıtın boşaltılması gerekiyor. Benzinli motora motorin: Çok az miktarlar bile motoru zorluyor. Gerçekten de çalışma düzenini bozmak için yüzde 5'lik bir oran yeterli. Bu yüzden deponun sökülüp tamamen temizlenmesi tavsiye ediliyor. Kurşunsuz benzin yerine kurşunlu benzin: Böyle bir durumda en büyük zararı katalitik konvertör görecektir. Katalitik konvertörün görevini yapamaması sonucunda egzoz emisyonlarında da doğal olarak artış meydana gelir. Bununla birlikte egzoz basıncı düşeceği için motorun verimliliğinde de azalma görülür. Kurşunlu benzin yerine kurşunsuz benzin: Tam tersi durumlarda ise yani kurşunlu benzin kullanılması gereken motorlarda kurşunsuz benzin kullanılması durumunda ise sürekli olmadığı takdirde problem yaşanmaz. Fakat sürekli kullanımlarda egzoz supap yatakları zarar göreceği için motorda verim bakımından kayıplar meydana gelir. Dikkat: Hamburg'da yaşayan Yükel A. gibi davranmamak, yani yakıtı elektrik süpürgesiyle emmemek gerekiyor. Makinenin içinde oluşan bir kıvılcımın yakıtı tutuşturması, Yükel A. için trajik bir son hazırlamış. Bunun için en güvenli yol, kıvılcımlara karşı özel koruması olan 12 Volt'luk pompalar kullanmaktan geçiyor. Ancak birçok yakıt deposunun girişi, emme hortumlarının girişini engelleyecek şekilde tasarlanıyor. Bu durumdaysa bir çıkış açılması ya da deponun tamamen sökülmesi gerekiyor.Kaynak: Autoshow
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AV-2006 » 11 Kas 2007, 00:25

Ne olursa olsun söylüyorum.EURODİESEL diyee..Dikkat etmek lazım.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti lazianke » 11 Kas 2007, 01:08

Allahtan benim aldığım istasyonda her türe bir pompa var karıştırmak imkansız
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir