sekman nasıl kırılır?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sekman nasıl kırılır?

İleti ugurgeylani » 14 Eyl 2006, 21:36

piston sekmanları hangi durumlarda kırılır?kötü yakıt nedeniylrekırılır mı?ayrıca bu sekman denilen parça kırılgan bir maddeden mi imal ediliyor?şimdiden cevaplarınız için çok teşekkürler...

 
ugurgeylani
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2006, 18:40

İleti yonetici » 15 Eyl 2006, 00:24

Sekman, pistonun üzerine takılı olan silindir gömleği ile piston arasında bulunan bir contadır diyebiliriz. Metallerin birbirine sürtmesinin ne kadar berbat sonuçlar doğurabileceğini hepimiz biliyoruz. Bu üzden piston silindir gömleğine sürterek hareket etmez aradaki ince sekman sayesinde metaller birbirine sürtmemiş olur ve bu sekmanı motor sürekli yağlayarak aşınmasını en aza indirmeye çalışır. Sekman kırılgan bir parça değildir normal kullanım ve bakımla 100.000 km kadar motor içerisinde işlevini görür. İşlevini kısa sürede yitirmesinin sebepleri motorun hararet yapması, gerektiğinden uzun süre yağ değiştirmemek, çok devirli kullanım, ateşleme sistemi arızalarına zamanında müdahale etmeyerek motoru vuruntulu kullanmak, yağlama sistemi arızalarına rağmen aracı kullanmaya devam etmek.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ugurgeylani » 16 Eyl 2006, 00:31

emir bey,açıklamaların için teşekkürler.fakat şunu öğrenedim.kötü yakıt kullanmak sekmanların kırılmasına sebebiyet verir mi?yine konuyla ilintili olarak aracın 1 pistonunun  devre dışı kalarak çalışması mümkün olabilirmi?teşekkürler...
ugurgeylani
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2006, 18:40

İleti yonetici » 16 Eyl 2006, 00:46

Kötü yakıtla kullanımı ile sekman kırılması arasında doğru düzgün bir bağlantı kurmak mümkün değil. Sekmanı kırana kadar motorun başka tarafları kötü yakıttan zaten çoktan haşat olur. 1 piston devre dışı kalsa bile çoğu zaman motor çalışır fakat sarsıntılı, gürültülü, düşük performanslı olur. Bu şekilde kullanılmayada devam edilirse muhtemelen silindir gömleklerinde oval aşınma oluşturacak bir zorlanmaya neden olur.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir