devirli ve devirsiz...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

devirli ve devirsiz...

İleti ugurgeylani » 16 Eyl 2006, 01:00

emir bey,aracın devirli ve devirsiz bir şekilde kullanımını örneklerle açıklayabilirmisiniz lütfen?cahilliğimi bağışlayım lütfen ama ben 2500-3500 dv/dk arasında vites büyütüyorum.aynı şekilde de küçültüyorum.bu durumda ben aracı devirlimi kullanmış oluyorum.ayrıca aracı devirsiz kullanmanın yaşatacağı sorunların neler olabileceğini öğrenebilirmiyim?teşekkürler...
 
ugurgeylani
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2006, 18:40

İleti yonetici » 16 Eyl 2006, 11:08

Siz arabayı olması gereken aralıklarda kullanıyorsunuz. Genel olarak 2500-4000 devir arası her araca uyar. Siz aracı devirinde kullanmış oluyorsunuz. 4000 devir üzeri kullansanız devirli kullanıyorsunuz diyebilirdik. 2500 devir altında kullansanız yada aracı gaz bastığınızda hızlandıramayacak düzeyde üst vitesle kullanıyorsanız devirsiz kullanmış olursunuz. Devirsiz kullanım dizel araçlarda enjektörlerin daha çabuk tıkanmasına yolaçıyordu ama euro dizel çıktıktan sonra bu hala geçerli olmayabilir. Fakat her ne olursa olsun devirsiz kullanılan bir araç biraz daha performanssız oluyor bir miktar zorlama ile motorun tekrar canlandığı hissedilebiliyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti lazianke » 04 Ekm 2006, 19:52

emir bey ben de bu konuda  2.viteste"2000 deviri düşmemek lazım" diye bir kanı olduğu içinsize soru yöneltmiştim. deneme o ki dizel fabiada 2. viteste 1500 devire kadar düştüğünüzde gaza dokununca hemen toparlıyor ve hızlanıyor. motorda herhangi bir titreme yada düşük devirden kaynaklanan ses gelmiyor. motora bir zararı olmayacağını umuyorum.ancak düz yolda 2. vitesle giderken araba kendiliğinden 2000 devire gelme eğiliminde bunu defalarca hissettim.zaten 2000 devire gelince ataklığı 2 kat artıyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 29 Nis 2007, 23:22

devirinde:2500-3500 cc
devirli:4000 cc ve üzeri

devirsiz:2500 cc ve altı
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 29 Nis 2007, 23:37

[quote="skodacı"]devirinde:2500-3500 cc
devirli:4000 cc ve üzeri

devirsiz:2500 cc ve altı
[/QUOTE]
üstad hiç tdi sürdünüz mü ya da aracınızın markası ne bilmiyorum fakat bahsettiğiniz aralıklarda tdi fabia (3 silindirliliğin payı olsa bile) bağırıyor. 2250 devirden sonra ses iyice artıyor. 3000 den sonra ise artık baş ağrıtır bir hal alıyor. benim kananatim en uygun kullanım aralığının 2000-2500 devir arası olduğudur.(ayrıca size özel mesaj gönderemememin kaynağı ben miyim siz misiniz?)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 29 Nis 2007, 23:58

Hocam,kaynağımı belirtmeyi unutmuşum...kaynak:Yönetici
dizel araçlarda vites değiştirme aralığı benzinli araca göre daha dar bir aralıktadır.dizel motorlarda ise 1800 d/d ile 2750 d/d arası vites değiştirmek uygun aralık olarak kabul edilir.   Bununla beraber, her motorun kendi Max. Tork  ( Çekiş Gücü ) değerleri arasında vites değiştirmek hem yakıt tasarrufu yapar hem de motorun ömrünün daha uzun olmasını sağlar. Araçların, motor tork değerleri el kitaplarında yazar.bana özel mesaj gönderemeyişinizin nedeni ben değilim,hocam...Smilebu konuyu emir bey e iletelim...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 30 Nis 2007, 00:06

ömer hocam,özelden bir mail attım size,ulaştımı...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 30 Nis 2007, 00:24

ulaştı ama cevabım gene sınırlama nedeniyle engellendi gibi bir ibareyle karşılaştı
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 30 Nis 2007, 00:29

skodacı üstad, size bir sorum var. araç kitapçığında şöyle bir ifade var: aracı çalıştırdıktan sonra bir araç boyu sürdükten sonra 2000 devirde 2. vitese geçirin. her 2000 devirde vites değiştirin(ifadeyi yarın tam olarak yazarım) kafamı karıştırdı. 2.ye attıktan sonra devir zateni biraz düşer, gaza verip yeniden 2000 devri bulunca 3 e atarsak araç silkelenmeye başlar???
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 30 Nis 2007, 00:34

tdi ci arkadaşlar kullanma kitapçığınızdan bakarak tdi fabia için max torku bulabilir misiniz?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 30 Nis 2007, 00:42

195 newton metre oda 2200 devirde. Benim arabam için
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 30 Nis 2007, 01:14

[quote="hakanerdogan"]195 newton metre oda 2200 devirde. Benim arabam için[/QUOTE]
sen 80 bg için diyorsun değil mi hakan kardeş.
(bu arada gelincik nickli servis çalışanı arkadaş 2004 tdi lerin de pompa meme motorlu olduğunu ifade etmişti)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 30 Nis 2007, 01:54

valla hocam evet 80 bg için. ama 75 bg idi yanılmıyorsam sizin ki ama 70 için bilgi var elimde oda:2200 devirde 155 nm.bu arada sevindim PD motorlu oluşuna Big%20smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 30 Nis 2007, 01:55

aritmetik ortalama alırsak şayet  175 nm oluyor sizinki ama biraz bakkal hesabı gibi oldu.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 24 Şub 2008, 18:00

Lazienke; sizin aracınızın maksimum torku 80 bg'lik olan ile tamamen aynı.
 

2200 devirde tamı tamına 195 NM tork.Smile

 

 

Ha; tork değeri ve devrini değiştirmeden nasıl 5 bg arttırdılar, ben de bilmiyorum. Aynı soruyu gücü 70 hp'ye çıkarılan Yeni Fabia 1.2 için de soruyorum.Confused
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 24 Şub 2008, 19:21

he ya bende bunu anlamıyorum, 75 bg de 195, 80 bg de 195 ???

ayrıca artık fikrim değişti arkadaşlar, önceden arabayı hep 2000 devir etrafı sürerdim, sanayide bi skoda ustası çok etkiledi bizi artık 3000 civarı kullanıyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 24 Şub 2008, 19:37

[quote="hakanerdogan"]he ya bende bunu anlamıyorum, 75 bg de 195, 80 bg de 195 ???

ayrıca artık fikrim değişti arkadaşlar, önceden arabayı hep 2000 devir etrafı sürerdim, sanayide bi skoda ustası çok etkiledi bizi artık 3000 civarı kullanıyorum.
[/QUOTE]
 

 

Ben devir olayını tamamen eğime bağlı olarak uygulama taraftarıyım. Düz gidişte 1500'e kadar inilebileceğini düşünüyorum. Zira araçta herhangi bir zorlanma belirtisi olmuyor. Ancak tırmanış durumlarında kesinlikle 2000'in altında tutulmaması gerekli bana göre. Aynı yokuşta 5. vites 1500 civarı ve 4. vites 2000 civarı denemeler yaptım; 4. vites ile çıkıldığında gerçekten de 5. vitesin tüketiminin %70-80'inde oluyor tüketim.Thumbs%20Up

 

 

Üstelik ben sadece işin "tüketim" kısmını ele aldım. "Motorun selameti" diye bakarsak bana daha "fazla" gelen devirler bile önerilebilir.

 

 

Zaten bizim TDI'ların üst devirleri umduğumdan çok daha dolu çıktı... İlk dizel aracımız olduğu için "2000-3000 arası sür, üst devirler boştur" ön yargısı vardı. Ancak araç 4000 civarında bile oldukça sağlam tork veriyor. Hatta sayılarla konuşayım; aracın 2200 devirde verdiği tork 195, 3000'de verdiği tork 175, 4000'de verdiği tork 140 küsür. (Bu verileri 75 hp'lik aracın güç/tork eğrisine dayanarak sundum. Yani 80'lik ile 75'Liğin tork eğrilerinin aynı olduğunu varsaydım.)

 

 

Hem özellikle 2. ve 3. viteste inanılmaz keyifli bir hızlanması var aracın.Big%20smile Sırf keyif için bile devir yapılır bu araçta. Hele bir de yokuş yukarı ise...NukeBig%20smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 24 Şub 2008, 19:48

en pis 2 de kaçar, uzun yolda 4 te feci yokuş tırmanır. otoban dışında 5 .vites kullanmıyorum, çok uzun bi oranı var. 140-150 de yağ gibi akıyor.

1.vitese gelince takviye gibi Big%20smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir