devirli ve devirsiz...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

devirli ve devirsiz...

İleti trakyalı » 24 Şub 2008, 19:51

[quote="hakanerdogan"]he ya bende bunu anlamıyorum, 75 bg de 195, 80 bg de 195 ???

ayrıca artık fikrim değişti arkadaşlar, önceden arabayı hep 2000 devir etrafı sürerdim, sanayide bi skoda ustası çok etkiledi bizi artık 3000 civarı kullanıyorum.
[/QUOTE]
sayın hakanerdoğan arkadaşım,skoda ustası sizi hangi konuda etkiledi bu konuda bir açıklama yapmamışsın,bende genelde 3000 devrin altında kullanıyorum,bu konuyu biraz daha açarsan sevirim,şimdiden teşekkür ederim.
 
trakyalı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 13:14

İleti hakanerdogan » 24 Şub 2008, 20:01

araç dizel olduğundan ötürü motoru benzinlilere nazaran çok daha hassas. ben önceleri hep 1500-2000 d/d kullanırdım. ama bu devirlerde aracın maximum tork devrine ulaşmadığı için kullanımı sakıncalı imiş.

turbo diye bir olay var ki zaten mesele o... turbo 2000 devirin biraz üzerinde devreye giriyor. yani işlevini bu devir ve sonrasında yapmaya başlıyor. forumdada tartışılmıştı zaten.

yani ben arabayı 1500-2000 civarı sürerken turbosuz kullanıyormuşum gibi bir şey oluyor. bu motorun sağlığı açısından iyi değil. zaten küçük hacimli, bide alt devir çalışınca ister istemez motor yoruluyor.

siz zaten 3000 altı kullanıyorum demişsiniz, 3000 altında sakınca yok 2250 nin altına inmedikçe. 3000 devir üzeri zaten anlamsız olur.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti trakyalı » 24 Şub 2008, 20:12

sayın hakanerdoğan arkadaşım,açıklama için teşükker ederim,devir olayına gerçekten dikkat etmek gerekir,iyi ki bu forum var,sayesinde bilinçli sürücü oluyoruz,tekrar teşekkür ediyorum.
trakyalı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 13:14

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir