2 sayfadan 2. sayfa

İletiTarih: 24 Şub 2008, 19:51
trakyalı
[quote="hakanerdogan"]he ya bende bunu anlamıyorum, 75 bg de 195, 80 bg de 195 ???

ayrıca artık fikrim değişti arkadaşlar, önceden arabayı hep 2000 devir etrafı sürerdim, sanayide bi skoda ustası çok etkiledi bizi artık 3000 civarı kullanıyorum.
[/QUOTE]
sayın hakanerdoğan arkadaşım,skoda ustası sizi hangi konuda etkiledi bu konuda bir açıklama yapmamışsın,bende genelde 3000 devrin altında kullanıyorum,bu konuyu biraz daha açarsan sevirim,şimdiden teşekkür ederim.

İletiTarih: 24 Şub 2008, 20:01
hakanerdogan
araç dizel olduğundan ötürü motoru benzinlilere nazaran çok daha hassas. ben önceleri hep 1500-2000 d/d kullanırdım. ama bu devirlerde aracın maximum tork devrine ulaşmadığı için kullanımı sakıncalı imiş.

turbo diye bir olay var ki zaten mesele o... turbo 2000 devirin biraz üzerinde devreye giriyor. yani işlevini bu devir ve sonrasında yapmaya başlıyor. forumdada tartışılmıştı zaten.

yani ben arabayı 1500-2000 civarı sürerken turbosuz kullanıyormuşum gibi bir şey oluyor. bu motorun sağlığı açısından iyi değil. zaten küçük hacimli, bide alt devir çalışınca ister istemez motor yoruluyor.

siz zaten 3000 altı kullanıyorum demişsiniz, 3000 altında sakınca yok 2250 nin altına inmedikçe. 3000 devir üzeri zaten anlamsız olur.



İletiTarih: 24 Şub 2008, 20:12
trakyalı
sayın hakanerdoğan arkadaşım,açıklama için teşükker ederim,devir olayına gerçekten dikkat etmek gerekir,iyi ki bu forum var,sayesinde bilinçli sürücü oluyoruz,tekrar teşekkür ediyorum.