Otomobiliniz kış şartlarına hazır mı

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Otomobiliniz kış şartlarına hazır mı

İleti lazianke » 04 Arl 2007, 07:10

Uzmanlar, aracınıza kış bakımı yaptırmanız halinde bir dizi sorundan kurtulacağınızı belirtiyorlar. Üstelik, bu sayılanlar yapılırsa yakıttan ciddi tasarruflar söz konusu.


Kış mevsiminde, aracın soğuk hava şartlarında karşılaşabileceği problemlere karşı direncini artırmak için bakım yapılması büyük önem taşıyor.

Uzmanlar, kışlık bakımın yapılmamasının telafisi güç problemlere ve ekonomik kayıplara yol açtığına dikkat çekiyor. Gaziantep Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Sait Söylemez, motorun soğuk havada çalışmasının güçleştiğini belirterek, bunun bazı tedbirlerle aşılabileceğini ifade ediyor.


Söylemez, bakım masrafından kaçan birçok sürücünün cebinden, kış boyunca ortaya çıkan arızalar sebebiyle daha fazla para çıktığı uyarısında bulunuyor.

Aracın marka ve modeline göre değişmekle birlikte otomobiller için kış kontrollerinin maliyeti, 100-300 YTL arasında değişiyor. Bakımın yanı sıra kış şartlarında araçların verimli şekilde kullanılabilmesi için fren ve debriyaj balatalarının kontrol edilmesi ve lastik havalarının mevsime göre ayarlanması gerekiyor.


Masraftan kaçınarak aracın bakımının yapılmamasının birçok riski beraberinde getirdiğini vurgulayan Prof. Dr. Sait Söylemez, "Araçların kışlık bakımının maliyetinden kaçmak, güvenli sürüşü engeller ve yakıt tüketimini ve kaza riskini artırır. Her şeyden önce sabah araç çalışmayacaktır. Zorlukla çalıştırılsa bile verimli çalışmayacak ve yakıt tüketimi artacaktır." diyor.


Söylemez'in verdiği bilgiye göre, bakımsız motor düzensiz çalıştığı için yıpranma fazla olur ve aracın ömrü kısalır. Aracın diğer ekipmanları da görevlerini tam olarak yerine getiremeyeceği için kaza riski artar. Bakım masrafından kaçan araç sahipleri, 2-3 ayda bu paranın birkaç kat fazlasını tükettikleri yakıta ödemek zorunda kalır.

Kaçak yakıt aracın ömrünü kısaltıyor


Prof. Dr. Sait Söylemez, araç bakımlarının yetkili servislerde daha kapsamlı yapıldığına ve gerekli istatistiklerin buralarda daha düzenli tutulduğuna dikkat çekiyor. Söylemez, kaçak yakıt kullanımı konusunda da uyarılarda bulunuyor:


"Türkiye'de özellikle kaçak motorin kullanımı daha yaygın. Ham petrole birtakım maddelerin katılması sonucu hazırlanan kaçak motorin, dizel motorların enjektörlerini tıkıyor. Motorun pistonları zarar görüyor, parçalanıyor. Motorda telafisi güç arızalar oluşuyor. Yeni bir motor ise, 3-5 bin YTL arasında değişiyor. Sonuçta aracın ömrü kısalıyor."



Zaman

 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ilk aşk » 04 Arl 2007, 23:16

paylaşım için teşekkürler
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti aytekin041 » 04 Arl 2007, 23:53

teşekkürler hocam
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti guvenxoca » 05 Arl 2007, 00:30

paylaşım için teşekkürler hocam...
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti by wodoo » 05 Arl 2007, 00:35

paylaşım için tşk...Thumbs%20Up
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti ali » 05 Arl 2007, 02:01

ben yaptırmam arkadaş. yok kış bakımı, yok yaz bakımı, ilk bahar bakımı, sonbahar bakımı. para kazanacak yer arıyorlar. canavar gibi çalışıyor benim araba.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti AhmetH » 05 Arl 2007, 02:43

hiç  kışlık  bakım  yaptırmam   zerre  sorunum  olmadı..
 

beyefendi   eskilerde  kalmış  baya..

 

zamanı  gelince  yapılır,   gerekenler  değiştirilir  bitti gitti
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sonertevfik » 05 Arl 2007, 04:28

[quote="AhmetH"]hiç  kışlık  bakım  yaptırmam   zerre  sorunum  olmadı..
 

beyefendi   eskilerde  kalmış  baya..

 

zamanı  gelince  yapılır,   gerekenler  değiştirilir  bitti gitti
[/QUOTE]

BANA DA BU KIŞLIK BAKIM HİKAYESİ SERVİSLERİN VE PARÇACILARIN PARA TUZAĞI GİBİ GELİYOR AHMET KARDEŞİM... DEDİĞİN GİBİ ARABANIN SADECE ''ZAMANI GELDİĞİNDE''  BAKIMA İHTİYACI VARDIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. KIŞLIK BAKIM YAZLIK BAKIM DİYE ÇEŞİTLENDİRMEK ÇOK ANLAMSIZ BENCE...
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ

İleti atikker10 » 24 Arl 2007, 23:53

cok saol dayı
atikker10
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Arl 2007, 17:51

İleti lazianke » 25 Arl 2007, 00:01

Pek çok parçası sıcak çalışmak üzere tasar­lanan otomobiller ge­rekli bakım yapılmazsa kış aylarında ciddi sorunlara yol açabilirler. Son birkaç yıldır yaşamımıza giren küresel ısınma sebe­biyle kış aylarını daha hafif geçiriyoruz.


Ancak Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden bir yetkili­nin yapmış olduğu açıklama tedbiri elden bırakmamamız gerektiğini gösterdi. Yetkiliye göre Türkiye önümüzdeki kışı geçtiğimiz yılki kadar yağışsız ve sıcak geçirmeyecek. Temelde motorun çalışmasın­dan ötürü sıcak olan otomobil­ler için soğuk hava ilk çalıştır­ma esnasında büyük problem yaşatabiliyor. Hangi araca sahip olursanız olun ilave bakımlarla otomobilinizi zorlu kış şartlarına uyumlu hale getirmek gerekiyor. Tüm peri­yodik bakımlarınızı zamanında ve düzenli olarak gerçekleştirseniz de kış bakımı ihmal edilmemeli.

Gelelim hangi bakımların yapılacağına...


AKÜ


Otomobilin ilk çalışma elektri­ğini sağlayan ve tüm sistem­lerin güç kaynağı olan akü kış soğuğundan en çok etkilenen parçalardan birisi. Bunun se­bebiyse kış aylarında araçtaki elektrikli konfor ekipman­larına maksimum derecede ihtiyaç duyulması... Bu sebeple akünün voltaj ve şarj gücü­nü ölçmek gerekiyor. Bunun yanında kuru tip bakım aküler hariç eski tip akülerde akü ka­pağı açılarak saf suya ihtiyaç duyup duymadığını öğrenmek mümkün. Gerektiğinde biraz saf su ilave edilmesi gerekiyor.

AKÜ KUTUP BAŞLARI


Akülerin eksi ve artı kutup başları dış etkenlere açık olduğu için sıkça oksitlenme sorunu yaşatır. Oksitlenme, akünün kablolar vasıtasıyla enerjisini aktarmasını engel­lediği için, akü dolu olduğu halde marşa bastığınızda arabanız çalışmaz. Bu sorunu, piyasada satılan kaliteli pas çözücüler ile giderebilirsiniz.

ELEKTRİK SİSTEMİ


Kışın havadaki nem ortamı­nın artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomo­bil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin. Kaçakların gerekli onarı­mım gerçekleştirin.

ANTİFRİZ


Otomobilinizde motorun ısısının düzenlenmesini sağlayan su, radyatör aracı­lığıyla soğutulur. Bu su soğuk kış şartlarında donma tehdidi altındadır. Bu yüzden fabrika çıkışından itibaren radyatör suyunuzda mutlaka antifriz takviyesi bulunmaktadır. Eğer antifriz kullanmazsanız, saf su araç park halindeyken sıfır derecede donarak genleşir ve radyatörünüzü patlatır. Antifriz ise su ile aynı oranda kullanılır ve eksi 30 dereceye kadar donmayı engeller.

MOTOR YAĞI


Kışın zor koşullan motorunuzu sıcak yaz günlerine göre çok daha fazla zorlar. Motoru­nuzun içinde aşınma en çok motor soğukken ilk çalıştır­ma anında gerçekleşir.


Çift dereceli yağların viskozitesi (akıcılığı) yağın üzerindeki yazılarla ifade edilir (10W-35). Bu ifadeler yazın ve kışın yağın viskozitesini gösterir. Bu sebeple aracınızın kullanma kılavuzunda belirtilen yağı kullanmalısınız. Kış öncesi eğer yağ değişimine az bir kilometreniz kaldıysa zamanı gelmeden değiştirmek yararlı olacaktır.

SİLECEKLER


Yağışlı havalarda azalan görüşünüzü düzeltmek için en büyük yardımcınız hiç kuşku­suz sileceklerinizdir. Yolu iyi şekilde görebilmek, doğru ve güvenli bir sürüş yapmanızı sağlar. Silecekler sıcak yaz günlerinde sertleşir ve böylece kışa girdiğinizde sileceklerin temizlemem yeteneği büyük ölçüde azalmış olur. Bunun yanında özelliğini kaybetmiş silecekler zamanla camınızı çizerek büyük masraflara yol açabilirler. Kış bakımında sileceklerinizi mutlaka yenileri ile değiştirmeniz gerekir. Bu maliyeti çok düşük bir işlemdir ve ihmal edilmemesi gerekir.

CAM SUYU


Cam suyunuzun yaz kış dolu olmasına önem vermelisiniz. Ancak özellikle kışın cam suyunuz da donma tehlikesi altında. Bu sebeple büyük marketlerde satılan alkol içeren cam suyu katkılarım kullanmalısınız. Bu katkıların üzerinde yazdığı oranlarda suyla karıştırılmasıyla belirli sıc

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 25 Arl 2007, 00:03

paylaşım için teşekkürler hocam, ama söylemek istediğim bi kaç bişey var.
 

zaten arabalar kışa uygun üretiliyor, çekoslovak malı. antifirizi, kızdırma bujisi, ince yağı, rezistansı, sileceği her şeyi mevcut ve kış-yaz genleşmesi hesaba katılarak üretiliyor bazı parçaları.

 

şimdi ben gidipde bi ton para kış bakımına mı bayılayım... motor ısındıktan sonra gidiyor iste, yaktığı yakıt aynı...

 

(Ankara için)  hani kar kıyamet mi var? yook, kış lastiğine dahi lüzüm yok...

 

bu kış bakımı eski araçlar için ideal.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 25 Arl 2007, 00:04

sen de haklısın hakanım ama geçenlerde neredeyse cam suyu donuyordu zor kurtulduk. unuttuydum antifirizliyi koymayı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 25 Arl 2007, 00:09

benim cam suyu 15.000 bakımda koydukları aynen duruyor,(20.000 şu an)hiç lazım olmuyor ankarada.
 

görsen hocam, bu memlekette kış, yağmur, tipi boran yok. kupkuru ayaz. daha hiç kar yağmadı 2 senedir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 25 Arl 2007, 12:30

[quote="hakanerdogan"]benim cam suyu 15.000 bakımda koydukları aynen duruyor,(20.000 şu an)hiç lazım olmuyor ankarada.
 

görsen hocam, bu memlekette kış, yağmur, tipi boran yok. kupkuru ayaz. daha hiç kar yağmadı 2 senedir.
[/QUOTE]
bilirim hakanım. orada 4 senem geçti. 3 yıldır da master nedeniyle bağlantım. var inşaallah o bağlantıyı kopartırım da sadece skodacılarıyla görüşme bağlantımız kalır.Wink
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hetepe » 25 Arl 2007, 16:25

yağış yok yok diyelim de iyice nazar değdirelim belki 2 metre yağar.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir