SENSÖRLER

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SENSÖRLER

İleti skodacı » 06 Arl 2007, 20:52

Gelişmekte olan otomotiv sektörüne baktığımızda araçlarda yaygın olarak sensörlerin kullanıldığını görmekteyiz. Bu küçük ama işlevi büyük olan elektronik parça taşıtın hemen hemen her noktasından aldığı bilgileri aracın Elektronik Kontrol Ünitesine (ECU) göndererek aracı kontrol altına almakta ve sürücüye aracı kullanmakta yardımcı olmaktadır.


 


Sensörlerin, araçlarda kullanım yerleri, buna bağlı olarak çeşitleri de artmaktadır. Her otomobil firması kendine özgü geliştirmiş olduğu sensörleri araçlarında kullanarak, araçlarının performansını ve arıza teşhisini hatta güvenliğini kolayca belirlemektedir. Bu parçaların geliştirilmesi ve aracın birçok yerinde bulunması, şoförün kullandığı aracı daha iyi tanımasını, arızalanma halinde arızanın nedenini, nerde olduğunu, yakıt tüketimini ve daha birçok veriyi kolaylıkla öğrenmesini sağlamaktadır.


 


Araç üzerinde motor, vites kutusu, fren sistemi, güç aktarma organları, yakıt sistemi gibi daha bir çok noktada onlarca sensör bulunmaktadır. Bizi ilgilendiren silindir ve silindir kapağı olduğu için, bu sayımızda motor üzerindeki sensörler üzerinde duracağız.


 


MOTORLARDA BULUNAN SENSÖRLER


 


Eksantrik Mili Pozisyon (CMP) Sensörü


Eksantrik mili konum sensörü silindir kapağının emme tarafına takılmıştır. Eksantrik mili konumunu algılamak için bir zamanlama rotoru krank milinin her 2 turunda emme eksantrik milinde 3 pula sinyali üretir. Sıralı çok portlu yakıt enjeksiyon  sistemi olan motorlarda 1 nolu silindiri tanımlamak için kullanılır. Sensör silindir kapak muhafazası üzerine yerleştirilmiştir. Silindir kapağının üzerinde, kam mili kasnağına yakın bir yere yerleştirilmiştir.


 


Krank Mili Pozisyon (CKP) Sensörü


Motor devir bilgisi ve ÜÖN bilgisi verir. Y

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 06 Arl 2007, 21:03

arıza kodları ve bu arıza tespit  cihazının  bağlandığı  soket  üniversaldir.
 

arıza  kodu   arıza  tespit cihazı  olmadan  okunabilir.

 

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 06 Arl 2007, 21:21

Nasıl okunuyor?

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 06 Arl 2007, 21:41

Paperclip  alarak..
 

 

OBDII   konnektöründe   köprülenmesi  gerken  2  terminal  var.

 

ondan  sonra   araba  kendisi  söylüyor  derdini Approve

 

 

arıza  ışığını  yakıp  söndürerek   kodları  veriyor..

 

tabi  elinizde   ışık  kaç  defa  yanarsa  hangi  kod  vs.  bilginin  bulunması  lazım..

 

 

 

Mors  alfabesi  gibi   yani..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 06 Arl 2007, 21:46

yani yine cihaz yardımı ila...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 06 Arl 2007, 21:52

hayır..
 

biraz  kablo  , ataş  vs   metal  bir  parça  lazım..

 

iki  ucu  soyulmuş  bir  kablo  daha  güzle  olur  şüphesiz...

 

 

sonra  OBDII  konnektöründe  2 adet  terminal  var  bunları  biririne  bağlayınca  yani  köprü  atınca   araç  kendi  söylüyor..

 

 

 

Göstergedeki  arıza  ışığını   belirli  sıralarda  yakarak   size   hafızasında  kaydettiği  arıza  kodlarını  söylüyor..

 

 

makina  bağlamak  falan   yok..

 

tek  bilmeniz  gereken   kaç  defa  yanıp  sönmek   ne  anlama  geliyor..

 

buda  zor  bişey  değil.

 

 

buna  ingilizce  "paperclip"   diyorlar.

 

bir  elinizde  kağıt  bir  elinizde  kalem   araç  ne  diyecek  diye  bekliyorsunuz.. 

 

ne  alet  gerekli  ne  bişey..

 

tek  gereken   bizim  gibi  forumlardan  edinilecek  bilgi Smile
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 06 Arl 2007, 21:56

kardeş yanlış anlama ama,işi yokuşa sürmekten başka bir şey değil...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 06 Arl 2007, 22:03

tabiki  sizin  görüşünüz  saygı duyarım..

 

ben  mümkün olduğu kadar  otomobil ile olan  işlerimi kendim yaptığımdan

 

bilgi vereyim  istedim..

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 06 Arl 2007, 22:04

meslek ne bu arada...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 06 Arl 2007, 22:16

jeoloji mühendisliği öğrencisi.

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti irfant » 07 Arl 2007, 10:31

[quote="AhmetH"]arıza kodları ve bu arıza tespit  cihazının  bağlandığı  soket  üniversaldir.
 

[/QUOTE]

 

Hex-can mi? 

 

 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti fabialife » 07 Arl 2007, 13:18

sevgili SKODACI hocam, sensörler iyi hoş çok işe yarıyor ancak bozuldumu adamın hem cebini hemde canını yakıyor. her biri dünya para,  bu sensörlerin uzun ömürlü kullanılması için bizlerin dikkat etmesi gereken hususlar, yada soruyu tersinden sorarsak bizlerin kullanım yanlışlıklarından kaynaklanan arızalar varsa bilgi rica etsek.


teşekkürler
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 07 Arl 2007, 14:18

[quote="irfant"]
 

Hex-can mi? 

 

 
[/QUOTE]
 

 

Hayır  OBDII  portu. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 07 Arl 2007, 14:23

[quote="fabialife"]

sevgili SKODACI hocam, sensörler iyi hoş çok işe yarıyor ancak bozuldumu adamın hem cebini hemde canını yakıyor. her biri dünya para,  bu sensörlerin uzun ömürlü kullanılması için bizlerin dikkat etmesi gereken hususlar, yada soruyu tersinden sorarsak bizlerin kullanım yanlışlıklarından kaynaklanan arızalar varsa bilgi rica etsek.


teşekkürler
[/QUOTE]
 

 

Bu soruya bende  cevap vermek isterim ;

 

Emiş  yolundaki  sensörlerin sağlığı  için  Açık hava filitresi  takmayın.

 

Egzozda  ise Oksijen sondası  var

 

onun kalitesiz  yakıt vb  etkenlerden zarar  gördüğü söylenir.

bunu tecrübe etmedim.

Tartışabiliriz. çünkü  hep bu sensörü kurum  bağlamış  vs..  ondan arızalanmış  derler.

 

 

Birde  eklenecek   nokta  şu..

 

Bu  sensörlerin  motor  üzerinde  bağlantıları  gayet  izoledir.

 

fakat  yinede motoru  yıkatmak isterseniz dikkat  etmek  lazım.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodacı » 08 Arl 2007, 20:42

fabialife kardeş,eski kasa fabia sahiplerin çoğunun lambda sensörlerini fabianın kronik bir sorunu olarak belirttiklerini biliyoruz.biliyoruzda doğru bilinen yanlışı biliyoruz...çünkü lambda sensörünün ömrünü yitirmesi tek neden demiyeyimde(parçada fabrikasyon bir hatada olabilir çünkü nadirende olsa) en büyük neden standart dışı yakıttır.bilahare bazı markaların periodik bakım tablosunda lambda sensörleride yer almakta...
yina eski kasa fabia kullanıcıların bir başka kronik arıza olarak belirttiği fren müşürü ile ilgili olarak size bir atavsiye vermek istiyorum....sürücü tarafındaki kauçuk paspanızı yıkadıktan sonra mümkün olduğunca ıslak bırakmamaya gayret gösterin.ıslak bir vaziyette kalması fren müşürüne olumsuz tesir etmekte.bu açıklamamamı fren müşürünün arıza yapmasının tek nedeni olarak algılamayın.%1 lik bir etkisi bile olsa nihayetinde bir etkidir.

 

son olarak yine fabiaların direksiyon açı sensörü olarak bir şeyler söylemek istiyorum.bu parçanında ömrünü yitirmesine parçaya giren su veya sıvılardır.giren sıvılar direksiyon açı sensöründe oksitlenmeye sebep olmakta....
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti derude » 08 Arl 2007, 21:45

[quote="skodacı"]
... 

son olarak yine fabiaların direksiyon açı sensörü olarak bir şeyler söylemek istiyorum.bu parçanında ömrünü yitirmesine parçaya giren su veya sıvılardır.giren sıvılar direksiyon açı sensöründe oksitlenmeye sebep olmakta....
[/QUOTE]
 

iyi güzelde sayın abim, mevsim kış yer karadeniz, yağmuru bol nemi çok çamur da cabası Smile... gel de koru, aslında nerde olduğunu bilsek bu sensörün etrafına naylon neyim sararız da onu da bilmiyozSmile şaka bir tarafa da abicim bence bu tamamen skodanın sorunu olmalı bizim değil. eğer dediğiniz gibi oksitlenmeye bağlı bir arıza ise bu, o zaman izolasyonunu iyi yapsın kardeşim. ben aracı alırken birde servis elemanı mantığıyla iki aylık seminer alıp skodanın neresinde zaafiyet var, acaba hangi sensör nemden ıslaklıktan oksitlenir bilgisine sahip olmak durumunda değilim. ifadelerimin yanlış anlaşılmaması dileğiyle, hangi haklara sahip olduğunu belirten tüketici olarak, bunu doğal bi durummuş gibi  kabul etmemek adına, saygıyla... muhabbetle...Thumbs%20Up
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti skodacı » 08 Arl 2007, 21:55

parçanın konumu farklı bir yerde olsaydı demek isterdim ama mesleğim bu isteği uygun görmemekte...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti derude » 08 Arl 2007, 22:57

ustam nerde bu sensör tam olarak, daha önce de bir-iki kez bahsetmiştiniz . direksiyon kutusunun neresinde ve kablo falan çıkıyodur muhtemelen arkasından. arabayı kanala aldığımızda rahatça görebilirmiyiz ve ne yapılabilir sudan nemden korumak için, saygıyla...

derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir