Tıkırtılar gıcırtılar

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Tıkırtılar gıcırtılar

İleti skodacı » 09 Arl 2007, 00:49

Otomobili 20-40 kilometre hızla bir duvar boyunca sürün camları açıp dinleyin. Vurma, gıcırtı, tıkırtı var mı tespit edin. Duvardan yankılanan sesler aracın durumu hakkında ipuçları verecektir.
Tek seferde tam tur dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve akslardan gelen sesi dinleyin. Dönüş boyunca tıkırtı geliyor, düzeldiğinde kesiliyorsa aks uçlarında, burçlarında aşınma var demektir.
Düz bir hatta giderken, direksiyon sağa sola çekiyorsa rotları ayarsızdır. Eğer düzgün yolda hızlanınca otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur.
Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili, ayarlarını yaptırmadan almayın. Zira bazı bozukluklar sadece ayarlardan olmaz, ön takım parçaları ömrünü tamamlamış olabilir ki bunlar genellikle el yakar.
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ali » 09 Arl 2007, 00:52

benim ön lastiklerde gıcırtı vardı hallettik. skodacı kardeş, benim arabada 1,5 lt. dizel motor yağı, 2,5 litre benzinli araç motor yağı var. dizel olan yanlışlıkla kondu. değişrtirme gereği duymadım. öylece biniyorum. araca zararı olur mu? sen anlıyon bu işlerden.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti silverlinemania » 09 Arl 2007, 00:53

paylaşımın için saol ama buna benzer bi sorun benim favoda var ben rotları falan yeni değiştirttim rot ayarı falanda yapıldı ama araba 100 km nin üstüne çıktığında direksiyon titriyo neden olabilir acaba sonradan başıma bi iş çıkarır mı acaba ???
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti skodacı » 09 Arl 2007, 00:58

octa Kardeş,uygun motor yağı ile(yağ filtreside değiştirilerek) aracının yağ değişimini gerçekleştirmeni tavsiye ederim....
 

silverlinemania kardeş,sende lastiklerinin balans ayarını iyi bir rot-balans servisinde kontrol ettir...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AhmetH » 09 Arl 2007, 01:07

Birde şu yöntem var,  temiz asfaltta   trafik  güvenliği  sağlanmışken   stop edip  boş  vites  (veya debriyaj basık) 
gitmek

 

yürüyen  aksamla   ilgili  tüm  sıkıntılar  çıkar  meydana..  sürtme , porya rulmanı  sorunları  vs.

 

 

fakat   acemiler  için  risk oluşturuyor  tabi
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti ünsal » 09 Arl 2007, 01:24

paylaşımlarınız için teşekkürler arkadaşlar...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti derude » 09 Arl 2007, 02:01

tabi motoru stop edince kontağı çekmemek kaydıyla yoksa direksiyon kilitlenebilir mazallah.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti ilk aşk » 09 Arl 2007, 02:41

paylaşımın için teşekkürler
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti elemsi » 25 Arl 2007, 00:24

kontağı acık bırakın ...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir