Lastik havasında tehlike sinyali

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lastik havasında tehlike sinyali

İleti lazianke » 10 Arl 2007, 19:08

Michelin'in 4 bin 109 araçta yaptığı araştırma, araçların yüzde 58'inin düşük havalı lastik kullandığını ortaya çıkardı. 10 araçtan 3'ünde lastik basıncı tehlikeli sonuçlara yol açabilecek seviyede...


Lastik devi Michelin'in, eylül, ekim ve kasım aylarında, Türkiye çapında toplam altı merkezde gerçekleştirdiği 'Doğru Hava Basıncı' araştırmasından elde ettiği sonuçlar, karayolunda eksik lastik hava basıncından doğabilecek kazalara karşı alarm veriyor.


Afyon, Susurluk, İstanbul Anadolu ve Avrupa yakaları, Ankara ve İzmir'de yapılan aktivitelerde incelenen toplam 4 bin 109 araçtan yüzde 58'inin düşük havalı lastiklerle kullanıldığı, her 10 araçtan üçünde ise lastik hava basıncının tehlikeli sonuçlara yol açabilecek kadar düşük olduğu saptandı. Düşük basınçlı lastik, patlama riski, yol tutuş kabiliyetinde azalma ve ıslak zeminde kontrol kaybı gibi can güvenliğini tehdit eden sonuçlar doğurabiliyor.


Lastiklerde hava basıncının düşük olması, lastiklerde bozulmaya, patlamalara ve bunun sonucunda araç kontrolünün kaybedilmesine yol açabiliyor. Düşük basınçlı lastiğin zeminle olan temasının azalması nedeniyle, aracın ıslak zemindeki kontrolü azalıyor ve direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa neden oluyor.


Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor. Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelemesi daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Eksik hava basıncı ayrıca lastik omuzlarında fazla basınca ve bunun sonucunda yıpranmaya yol açarak, lastik ömrünü yüzde 30'a kadar azaltıyor.

Lastik soğukken hava basılmalı


Lastiklere, en az ayda bir kez olmak üzere ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticisi tavsiyesine uygun olarak hava basılması tavsiye ediliyor. Bunun için lastiklerin soğuk olması, yani düşük hızda en fazla 10 km boyunca kullanılmış ya da 2 saat içinde kullanılmamış olması gerekiyor.




Radikal

 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti ilk aşk » 10 Arl 2007, 23:46

paylaşım için teşekkürler
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti mygokhan » 11 Arl 2007, 00:55

teşekkürler uyarı için
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti irfant » 11 Arl 2007, 10:09

Her ay basınçları kontrol ederim. Kendi manometrem var, istasyonlardaki makinalar hatalı basabiliyor, daha da kötü işlere yol açabiliyor.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti lazianke » 11 Arl 2007, 13:44

ben nitrojen bastırmıştım. uzun yola çıkmadan önce hep kontrol ettiririm. şu ana kadar basınç hiç değişmedi.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir