Amortisör Çeşitleri

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Amortisör Çeşitleri

İleti skodacı » 12 Arl 2007, 22:55

Amortisör Çeşitleri

Tipik Amortisör
1- Üst bağlantı (halka)
2- Toz tüpü
3- Yağ keçesi
4- Piston mili klavuzu
5- Krom kaplı, süper finiş yapılmış piston mili
6- Çok kademeli piston valfi (açmada çalışır)
7- Hidrolik yağı
8- Çok kademeli taban valfi (kapanmada çalışır)
9- Kauçuk burç
10- Alt bağlantı (halka)

Gaz basınçlı Çift Tüplü Amortisör
1- Üst bağlantı (saplama)
2- Düşük sürtünmeli keçe sistemi
3- Teflon kaplama burçlu piston mili klavuzu
4- Krom kaplı, süper finiş yapılmış piston mili
5- Düşük basınçlı gaz
6- Yay tablası
7- Teflon segmanlı piston
8- Çok kademeli piston valf sistemi
9- Hidrolik yağ
10- Alt bağlantı
11- Çok kademeli taban valfi

Gaz basınçlı Monotüp Amortisör
1- Üst bağlantı (saplama)
2- Hidrolik yağ
3- Yağ keçesi
4- Piston mili klavuzu
5- Toz tüpü
6- Çok aşamalı valf sistemi (hem kapama hem açma)
7- Yüzer piston
8- Yüksek basınçlı nitrojen gazı
9- Kauçuk burç
10- Alt bağlantı (halka)
11- Krom kaplı süper finiş yapılmış piston mili

Keçe: Amortisörde içinde milin yukarı aşağı çalışmasına izin veren yağ keçesi çok önemlidir. Yağı amortisörün içinde tutmalı ve dıştan gelen maddelerin (su, toz,tuz) girişine engel olmalıdır.

Amortisörün Gövdesi: Gövde iki konsantrik çelik tüpten oluşur. Rezerve borusu mükemmel şekilde silindirik ve çok hassas kalibre edilmiştir. İki tüp alt kısımda (taban valfi ile) birbiriyle bağlantılıdır.

Valf Parçaları: Amortisörün piston ve taban valf gruplarının içinde yağ geçiş kanallarını açıp kapayan çok hassas ölçülendirilmiş valf pulları vardır. Bunlar paslanmaz çelikten yapılmış olup 10 milyon kere çalıştıktan sonra bile özelliklerini muhafaza ederler.

Piston Mili: Mil pistonu hareket ettirdiğinden önemli bir rolü vardır. Mekanik gerinimleri karşılamak için çok güçlü ve yüzey prüzlülüğü çok hassas olmalıdır. Mil, indiksiyonla sertleştirilmiş sonra krom kaplanmış çelikten yapılır. Yağ keçesinin aşınmasını önlemek için mil mümkün olduğu kadar prüsüz olmalıdır. Sert krom kaplama, mile paslanmaya karşı mükemmel bir koruma sağlar.

Yağ: Amortisörün temel elemanıdır. Viskosite indeksi amortisöre – 40 ile +40 C dereceler arasında sabit verimlilik verir. Aynı zamanda yağ, parçaların uzun ömürlü olmalarını sağlamak için mümkün olduğu kadar iyi yağlanmalıdır.

Piston: Basınç borusu içinde çalışan piston sinter metalden yapılır. Bu malzemenin gözenekli oluşu, pistonun yağ içindeki hareketinin sürtünmesiz ve çok düzgün olmasını sağlar. Genelde sürtünmeyi daha da azaltmak ve tam sızdırmazlık sağlamak için pistonun üzerinde metal, teflon veya naylon segman vardır.

 

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ali » 12 Arl 2007, 23:16

bizim skodalarda hangisi kullanılıyor?
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti weyis » 12 Arl 2007, 23:16

ustam birazda formanlar için bilgi ver yakıt performans vs
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti skodacı » 12 Arl 2007, 23:22

hangisi kullanılıyor sorusuna cevabım,amörtisörü görmem lazım olacak...yozgatlı kardeşimede,formanlar hakkında senden daha fazla bilgim olmadığı...çünkü ben forman,favorit ve felıcıa gibi modellerden meslek hayatım boyunca itiraf edeyim hep kaçtım...bu yüzden affedin beni...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti weyis » 12 Arl 2007, 23:30

eyvallah gardaş
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir