Fren sistemi arızaları

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Fren sistemi arızaları

İleti skodacı » 17 Arl 2007, 23:01

Taşıtın emniyetli hareketi için fren sisteminin etkili bir şekilde çalışması hayati önem taşımaktadır. Fren sisteminde yer alan bütün elemanların zaman zaman kontrol edilmesi gerekmektedir. Uzun süre çalışmadan dolayı sistemin özellikle balataları, hidrolik devrenin bazı elemanları yıpranarak çeşitli arızalara sebep olmaktadır. Bu arızaların teşhis edilmesi ve giderilmesi için genellikle rastlanan arızalarla ilgili çizelge aşağıda verilmiştir.

ÇİZELGE 1: Kampanalı Tip Frenler İçin Fren Arızaları
























Fren pedalı düşüyor



















Muhtemel sebebi Arızayı giderme
a)Fren pabuçları ve çubuk bağlantıları ayarsız olabilir Ayarlanır
b)Fren balataları aşınmıştır Balatalar değiştirilir
c)Hidrolik seviyesi düşüktür Hidrolik doldurulur, sistemin havası alınır
d)Sistemde hava vardır Sistemin havası alınır
e)Fren merkez silindiri aşınmıştır Değiştirilir
Tekerleklerden biri sürtünüyor













a)Fren pabuçları ayarsızdır Ayarlanır
b)Fren hidrolik borularından biri tıkanmıştır Boru temizlenir veya değiştirilir
c)Tekerlek silindiri arızalıdır Onarılır veya değiştirilir
d)Pabuç geri getirme yayı zayıf veya kırıktır Yay değiştirilir
Bütün frenler tutukluk yapıyor










a)Fren mekanik bağlantıları ayarsızdır Ayarlanır
b)Fren merkez silindiri arızalıdır Değiştirilir
c)Hidrolik sisteme mineral yağlar karışmıştır Hasar gören plastik parçalar değiştirilir, sisteme tavsiye edilen hidrolik konulur
Frenleme anında araç bir tarafa çekiyor






















a)Fren balataları yağlanmıştır Balatalar temizlenir veya değiştirilir
b)Balatalar fren hidroliği ile ıslanmıştır Balatalar ve tekerlek silindiri temizlenir ve onarılır veya değiştirilir
c)Fren pabuçları ayarsızdır Ayarlanır
d)Lastik havaları farklıdır Lastikler eşit olarak şişirilir
e)Fren tablası gevşektir Sıkılır
f)Tekerlek silindiri arızalı veya boru tıkalıdır Onarılır veya değiştirilir
g)Balatalar biri birinden farklıdır Değiştirilir
Fren pedalı yumuşak ve esnek







a)Sistemde hava vardır Sistemin havası alınır ve hidrolik seviyesi kontrol edilir
b)Fren pabuçları ayarsızdır Ayarlanır
Frenleme için daha büyük pedal
kuvvetine ihtiyaç duyuluyor




















a)Fren balataları ıslanmıştır Balatalar kurutulur (frenleme ile)
b)Pabuçlar ayarsızdır Ayarlanır
c)Balatalar aşırı ısınmıştır Soğuması sağlanır
d)Balatalar yanmıştır Balatalar değiştirilir
e)Kampana yüzeyi camlaşmıştır Kampana tornalanır
f)Fren servosu çalışmıyor Onarılır veya değiştirilir
Frenler çok hassas veya ani olarak tutuyor
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti trakyalı » 17 Arl 2007, 23:19

emeğine sağlık,paylaşim için teşekkürler.
trakyalı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 13:14

İleti yexplorer » 17 Arl 2007, 23:21

emeğine sağlık
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti FLEYLAK » 28 Arl 2007, 11:18

güzelClapClap
FLEYLAK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Kas 2007, 13:13


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir