Koparsa hapı yuttunuz!!!!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Koparsa hapı yuttunuz!!!!

İleti loveskoda » 19 Arl 2007, 01:57

Triger kayışına dikkat!
Küçük kontrollerle büyük masraflara yol açan 'triger kayışı' sendromundan kurtulabilirsiniz.

Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.
Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor.
Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart. İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.
Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. Hiç bir tıkırtı veya ses oluşturmadan ansızın kopabilmesi.
Triger kayışı kopacağı ana kadar sorunsuzca görevini yere getiriyor. Fakat iflası kısa sürede gerçekleşiyor ve onarılması güç hazarlar yaratıyor. Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...
Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.
Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.

Triger kayışı nasıl kontrol edilir?
Triger kayışının üretici firmanın belirlediği ölçüde gergin olması gerekiyor. Ayrıca kayışın aşınmamış olmasına da dikkat etmek gerekiyor. Kontrol için öncelikle kap
 
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti nuriatasoy » 19 Arl 2007, 12:31

fiyatları nerden aldınız bilmem ama bana çok pahalı geldi. ben albea ya 20 ytl verdim.
nuriatasoy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Kas 2006, 14:32

İleti PİCK-UP » 19 Arl 2007, 12:43

PAYLAŞIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti abdullah_ulusoy » 01 Kas 2009, 20:17

benım 2005 model dizel fabiam var. gün geldi zaman olmaması gün geldi imkansızlık derken aracımın triger kayışını değiştiremedim ve şimdi ki km ise 201500. bu da işin enteresan tarafı işte. ben bile şaşkınım nasıl bu kadar gitti ve ha la da gidiyor diye. Smile
abdullah_ulusoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 01 Kas 2009, 20:09
Ad Soyad: abdullah ulusoy
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: fabi II 1.4 tdi elegance

İleti C@GL@R » 01 Kas 2009, 20:19

[quote="abdullah_ulusoy"]benım 2005 model dizel fabiam var. gün geldi zaman olmaması gün geldi imkansızlık derken aracımın triger kayışını değiştiremedim ve şimdi ki km ise 201500. bu da işin enteresan tarafı işte. ben bile şaşkınım nasıl bu kadar gitti ve ha la da gidiyor diye. Smile[/QUOTE]

zincir olmasın sizinkinde kayış yerineSmile
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti efsanea_06 » 01 Kas 2009, 23:12

[quote="nuriatasoy"]fiyatları nerden aldınız bilmem ama bana çok pahalı geldi. ben albea ya 20 ytl verdim. [/QUOTE]
sizinki vantilatör kayışı olmasın??
efsanea_06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 20 Şub 2009, 21:25

İleti sonerx » 02 Kas 2009, 00:28

teşekkür ederim.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti elemsi » 02 Kas 2009, 01:34

[quote="efsanea_06"][quote="nuriatasoy"]fiyatları nerden aldınız bilmem ama bana çok pahalı geldi. ben albea ya 20 ytl verdim. [/QUOTE]
sizinki vantilatör kayışı olmasın??
[/QUOTE]
 

 

20 lira mümkün olmaz v kayışıdır....
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti alpino » 02 Kas 2009, 05:52

VW, FSI motorlarda triger kayışından zincire geri döndü. TSI hakkında durum ne bilmiyorum ama.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti turuncuklu » 02 Kas 2009, 11:26

  Zincir daha mantıklı. Ses yapsa bile kopma ve sizi yolda bırakma derdi yok.Zamanı gelince zaten değiştiriliyor.
turuncuklu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ağu 2007, 22:19

İleti abdullah_ulusoy » 15 Kas 2009, 13:18

hayır zincir yok bildiğimiz kauçuk dolgulu kayış var. ama hala kopmadan gidiyor
abdullah_ulusoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 01 Kas 2009, 20:09
Ad Soyad: abdullah ulusoy
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: fabi II 1.4 tdi elegance

İleti onurhan2006 » 15 Kas 2009, 15:09

[quote="abdullah_ulusoy"]benım 2005 model dizel fabiam var. gün geldi zaman olmaması gün geldi imkansızlık derken aracımın triger kayışını değiştiremedim ve şimdi ki km ise 201500. bu da işin enteresan tarafı işte. ben bile şaşkınım nasıl bu kadar gitti ve ha la da gidiyor diye. Smile[/QUOTE]

ne güzel işte koptugu yerde bırakırsınız artık arabayı Smile
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti yargic » 30 Arl 2009, 16:59

seninki zincir kardeş zincir:)
yargic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 04 Kas 2009, 23:12

İleti MEGAN » 30 Arl 2009, 21:38

Bizim araçta ( Peugeot 307 makyjlı 2007 comford 1.6 ) Triger kayışı Zincirliymiş. kopma imkanı yok tabi :D
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti quickcan » 30 Arl 2009, 21:47

5yılda değişmesi gerekli mi araç 31.500 km de


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir