ESP VE ASR SİSTEMİ DEVREDEN HANGİ DURUMLARDA...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ESP VE ASR SİSTEMİ DEVREDEN HANGİ DURUMLARDA...

İleti skodacı » 29 Arl 2007, 00:15

ESP VE ASR SADECE BELLİ İSTİSNA DURUMLARINDA EĞER KAYMA İSTENİYORSA SİSTEMİ DEVREDEN ÇIKARMAK MAKSADA UYGUN OLABİLİR..
 

BU İSTİSNA DURUMLAR ŞUNLARDIR...

 

1-KAR ZİNCİLERİYLE SÜRÜŞ SIRASINDA

 

2-DERİN KAR ÜZERİNDEKİ SÜRÜŞ SIRASINDA

 

3-ÇAMURA SAPLANAN ARACIN SERBEST BİR ŞEKİLDE SALLANMASI DURUMUNDA...

 

NOT:DAHA SONRA ESP yi VE ASR yi TEKRAR DEVREYE SOKUNUZ...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 29 Arl 2007, 00:38

şu sıralar lazım olacak bir bilgidir...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 29 Arl 2007, 01:02

Ah bide ESP ve ASR olsa bende...
 

Amcamın arabasında vardı. Max performansı almak için ESP tuşuna basıp (devreden çıkarıp), vitesi S konumuna getiriyordum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti gizlikalsın » 04 Oca 2008, 02:13

bu asr iles esp aynımı?
gizlikalsın
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Oca 2008, 20:14

İleti mygokhan » 04 Oca 2008, 02:18

asr= anti patinaj

esp= aracın stabilitesini sağlayan sistem..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti gizlikalsın » 04 Oca 2008, 02:20

peki bu asr nin virajlarda bi faydası yok değilmi
gizlikalsın
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Oca 2008, 20:14

İleti AhmetH » 04 Oca 2008, 02:47

var  virajda  patinaja  düşerseniz faydalı.
 

onun  dışında  asr  var   diye  dönemeyeceğiniz  süratte  viraj  döndürmez size.

 

 

asıl görevi patinajda  kalan  tekerleğe  fren  yapmak.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yonetici » 04 Oca 2008, 03:27

[quote="AhmetH"] 
asıl görevi patinajda  kalan  tekerleğe  fren  yapmak.
[/QUOTE]

 

Benim anladığım kadarıyla Fabia patinaj yapmayan tekerleği yavaşlatmayı tercih ediyordu. Büyük ihtimalle yola devam etmek değil güvenle durabilmek amaçlanmış.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti abarigandimuti » 04 Oca 2008, 13:07

ESP® = (ABS + ASR)²


Almanca bilenler için, sistemin üreticisi Bosch'un ilgili sayfası şu:



 

Hatta geçenlerde okuduğum bir yazıda, yeni araçların artık ikinci kuşak  sistem olan ESP Premium ile donatıldığı belirtiliyordu.

 

Şahsi fikrime gelirsek; inanılmaz faydalı bir sistem. Keşke her araçta zorunlu olarak bulunsa...
abarigandimuti
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2007, 16:11

İleti abarigandimuti » 04 Oca 2008, 13:42

Bu arada, ESP hakkında kısa bir alıntı bilgi:
 

ESP, Bosch tarafından geliştirilmiş, otomobilerde kullanılan bir sürüş destek birimidir.

 

Açılımı "Electronic Stability Program" (Elektronik Denge Programı) olan sistemi ilk defa Mercedes firması 1995 yılında CL modellerine opsiyonel olarak sunmaya başlamıştır.

 

Farklı firmalarda farklı isimlerle anılan bu sistemin mantığı genel olarak şöyledir; Bir merkezi kontrol ünitesi, direksiyon açı sensörlerinden, moment sensörlerinden, ABS fren sisteminin sensörlerinden gelen verileri değerlendirerek, aracın kayıp kaymadığını hesaplar. Buna göre gerekli tekerlere fren yaptırarak ve motor gücüne müdahale ederek aracı tekrar izine döndürmeye çalışır. Örneğin araç önden kayarsa viraj içinde kalan arka tekerlek, arkadan kayarsa viraj dışında kalan ön tekerlek bağımsız olarak frenlenir. Böylece araç tekrar doğru ize döndürülmeye çalışılır.

 

ESP Premium ile ilgili bahsettiğim haber ise şöyle (Sabah'tan):

 

Güvenlikte Devrim Yaratan ESP Gelişti

 


Yeni ESP, daha sessiz ve titreşimsiz olmasının yanı sıra hızlı ve doğru basınç uygulama özellikleriyle farklılık yaratıyor..

 


Otomobillerdeki güvenlik sistemleri teknolojiyle birlikte giderek gelişiyor. Bunun son örneği ise lüks otomobiller için dizayn edilen ESP Premium.

 

Üst seviyede konfor ve güvenlik sağlayan Bosch ESP Premium daha sessiz ve titreşimsiz olmasının yanı sıra hızlı ve doğru basınç uygulama özellikleri ile farklılık yaratıyor.

 

Bosch Fren Kontrol Sistemleri İşkolu Başkan Yardımcısı Herbert Hemming, "ESP Premium, bir yandan güvenlik ve çeviklik sağlarken aynı zamanda konfor düzeyini de yükseltiyor. Sistem, daha sessiz ve hemen hiç titreşimsiz çalışmasına rağmen çok daha hızlı fren basıncı oluşturuyor" diyor.

 

ESP Premium, Bosch tarafından imal edilmekte olan ESP ve ESP plus versiyonlarını tamamlıyor. Bu üç sistem birlikte küçük, lüks otomobiller veya hafif ticari araçlarda fren kontrol sistemlerinin değişen taleplerini karşılıyor.

 

ESP Premium'un en önemli özelliği altı pistona sahip pompa dizaynı. Bu dizayn ile, fren basıncının en yüksek ve en düşük değerleri arasındaki zaman farkı, önceki değerlere göre yüzde 90 oranında azaltılıyor. Bu azalma fren kontrolünün, sürücü tarafından neredeyse hiç hissedilmemesine rağmen çok hızlı olmasını sağlıyor. Sistem sayesinde fren basıncı geniş aralıkta ayarlanabiliyor ve sürücü sürüş durumuna daha kolay uyum sağlayabiliyor. Böylece sistem araç içindeki yolcuların konforunu da eksiksiz sağlıyor.

 

abarigandimuti
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2007, 16:11


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir