asr nedir?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

asr nedir?

İleti skodacı » 24 Oca 2008, 23:58

ASR,


Patinaj halinde, tahrik gücünü kaybeden tekerleğe kısmi fren basıncı uygulayarak tekerleklerin eşit dönmesini sağlatarak kaymayı önleten sistemdir.


 ASR, sürücüye yanal ve uzunlamasına dinamik kontrol imkanı sağlatır.


Bu sistem, özellikle çekiş yeteneğinin azaldığı kumlu, karlı, yağmurlu yol koşullarında yararlı olmaktadır.


 


Animasyon için tıklayın

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti serdar89 » 25 Oca 2008, 00:03

ASR - Patinaj önleme Sistemi:
Kaygan yol koşullarında özellikle kalkış anında otomobilin patinaj yapmasını engelleyen sistem





ya aslında bunun buttonu olması gerekmiyormu ESP yerine? patinaj bu önlüyor esp önlemiyorki hem denedim ESP kaldırınca arac daha ii kalkıyor ben anlamadım bu olayı?
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti skodacı » 25 Oca 2008, 00:07

esp ile asr yi iki kardeş gibi düşünürsen,olayı anlarsın...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti serdar89 » 25 Oca 2008, 00:09

ASR olan arabada ESP OLuyormu?
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti skodacı » 25 Oca 2008, 20:52

olabiliyor tabi...mesala superb 1.9 tdı nin elagance donanımında her iki özellikte mevcut...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti loveskoda » 25 Oca 2008, 21:56

 Patinaj Düzenleme (A.S.R.)


Bu fonksiyonlar çekiş torkunu ayarlamak ve çekiş tekerleklerinden birine veya ikisine fren kuvveti uygulamak suretiyle garanti edilir. A.S.R. sistemi ön ve arka teker hız sensörlerinden gelen devir sayıları arasındaki farktan çekiş tekerleklerindeki patinajı (kaymayı) hesaplar.


Tekerleklerden biri veya ikisi hızlanma esnasında patinaj yapma eğilimine girerse ASR sistemi tekerleklere aktarılan tork değerini azaltması için Enjeksiyon kontrol ünitesine sinyal göndererek, gaz kelebek motorunun kapatılması suretiyle motor freni uygular. Tekerlek ani bir yavaşlama esnasında kilitlenme eğilimine girerse ABS sistemi araç dengesini korumak için ECU'den motor fren torkunu ayarlamasını ister. Bu sistem vites konsolunda bulunan ASR düğmesine basılarak devreden çıkartılabilir. Buton üzerindeki lamba yanıyor ise sistem devre dışı bırakılmış demektir. ASR/MSR müdahalesi gösterge tablosundaki ikaz lambası vasıtasıyla gösterilir.


Not: ABS sistemi arızalıysa ASR sistemi devreden çıkartılır.


 


Çalışma prensibi


Aktif teker hız sensörlerinden, fren müşirinden ve A.S.R. düğmesinden gelen sinyaller ABS/ASR ünitesine iletilir. Sürekli olarak aracın aynı tarafındaki tekerleklerin hızları" karşılaştırılır (sağ ön ile sağ arkayı -sol ön ile sol arkayı) ve aralarında 2-6 km/saatin üzerinde bir hız farkı tespit edildiğinde ASR'nin gücü kesmesini sağlar. Sistem, ön ve arka akslar arasında ön tekerlekler arka tekerleklerle kıyaslandığında çok fazla yavaşlama eğilimine girdiğinde MSR fonksiyonunu çalıştırır.


ABS/ASR Ateşleme ve enjeksiyon kontrol ünitesi ile C-CAN hattı üz

loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti loveskoda » 25 Oca 2008, 21:57

Yani, ASR, motor feninden yararlanır... Bildiğimiz disk frenlerden değil...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir