.:: LPG İLE İLGİLİ EN ÇOK SORULAN SORULAR ::.

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

.:: LPG İLE İLGİLİ EN ÇOK SORULAN SORULAR ::.

İleti skodacı » 25 Oca 2008, 21:44

S 1. SIRALI SİSTEM NE DEMEK?
C 1. Benzinli ve enjektörlü olan yeni nesil otomobiller sıralı sistemdir. Yani otolar benzinli hallerinde de sıralıdır. 4 Enjektör sırayla yanma odasına yakıt püskürtür. Bu yakıt yollama işlemi çok hızlı olduğundan ve sırayla yakıt gönderildiğinden bir ECU ( Elektrik Kontrol Ünitesi ) sayesinde yapılır. Sıralı LPG sisteminde de aynı bu şekilde 4 enjektör bir ECU sayesinde araca sırayla püskürterek yakıt gönderir. Yani benzin sistemini birebir taklit eder. Fakat her sıralı sistem aynı değildir. Yazılımları ve malzeme kaliteleri farklıdır. Dolayısı ile faydaları da farklıdır.

S 2. LPG PATLARMI ? LPG PATLAMAZ İSE PATLADI,YANDI DENİLEN HABERLER NEDİR?
C 2. Lpg patlamaz. Hollanda da yapılan bir testde araç bir apartmanın üçüncü katından aşağı atılmıştır. Çarpışmadan daha şiddetli bir etki olmasına rağmen lpg li araçta herhangi bir patlama yanma olmamıştır. Lpg tankları benzinli otolarının yakıt depolarına göre daha dayanıklıdır. Yani arkadan çarpmalarda lpg deposu patlamaz. Aksine hasarın büyümesini engeller. Peki lpg li otolarda yangın çıktı bu otolar patladı haberi nedir? Her otomobilde benzinden dolayı veya lpg den dolayı yangın çıkabilir. Fakat bir otomobilin patlaması genelde benzinden olur. Doğru yapılmış bir lpg montajında deponun patlama riski kesinlikle yoktur. Lpg tankı 120 derece ısıyı gördüğünde tüm yakıtını aracın dışına tahliye eder ve patlama olmaz. Yakıt borularının lpg sızdırması halinde depodaki emniyet valfi devreye girerek yakıt gönderilmesini durdurur. Halk arasında patlama denen şey şudur. Enjektörlü otolara klasik sistem (karbüratörlü) montajı yapılmıştır. Bu son derece yanlış bir uygulamadır. Yani sıralı sistem yerine az bir bedel ödeyerek yakıtın enjektörler aracılığıyla değil bir hortumla yanma odasına gönderilmesidir. Bu tarz montajlarda manifold patlaması olur. Veya back fire denilen geri ateşlemeyle hava filitresi patlar. Bu patlama sözü hep aracın patlaması şeklinde algılanmıştır. Bir çok haber lpg li otonun patladığını söylemiştir. Fakat sonradan düzeltmeler yapılmıştır. Zaten yanan veya patlayan bir otonun hemen neden dolayı yandığı belirlenemez. Araştırmaların yapılması gerekir. Fakat yanan otoda lpg tankının olması suçlu olduğunun göstergesi olarak algılandığından aracın arkasına boş bir depo bırakıp aracı ateşe versek lpg li oto yandı diye haber olur.

S 3. LPG KOKU YAPARMI ?
C 3. Lpg kesinlikle koku yapmaz. Sadece öndeki araç lpg li ise sizin aracınıza koku verebilir. Kendi aracınızda kullanılan lpg size asla kokmaz. Koku varsa zaten bu bir uyarıdır ve kontrol edilmesi gerekir. Kaçak vardır ve önlenir. Riski yoktur.

S 4. LPG ÇEKİŞİ DÜŞÜRÜR MÜ?
C 4. Doğru yapılan bir lpg montajı çekişi asla düşürmez. Aksine aracınızın çekişi artabilir. Enjektörlerin manifolda ne kadar uzak olduğu ve programlama kalitesi çok önemlidir. Teleflex-GFI enjektörleri manifold üzerine direkt montaj yapılan tek sistemdir.

S 5. MOTORUN ÖMRÜNÜ AZALTIR MI?
C 5. Lpg motorun ömrünü azaltmaz. Doğru yapılan ve iyi programlanan bir montaj araca zarar vermez. Lpg benzine göre daha kuru bir yakıttır. Fakat bütün ilk çalışmalar benzinle olduğu için araç zarar görmez. Ayrıca kaliteli bir yakıt alınırsa yine aracın zarar görmesi engellenmiş olur. Otogaz satıcıları yazın ve kışın yakıtlarına koydukları katkılarla yakıtın kalitesini yükseltmektedir. Ancak şunu söyleyebiliriz. 500 bin km de yapılacak bir motor revüzyonu 450 bin km ye çekilebilir. Yaklaşık %10 yıpranma olabilir. Fakat %50 yakıt tasarrufu sağlayan bir sistemde neredeyse 100 milyar bir tasarruf elde edip 2-3 milyar motor masrafını 50 bin km daha erken yapmak kullanıcıyı rahatsız etmemeli diye düşünüyorum.

S 6. LPG BU KADAR GÜVENLİ VE FAYDALIYSA NEDEN SIFIR ARAÇLARDA KULLANILMIYOR?
C 6. Lpg avrupada 40 yıldır kullanılıyor. Bir çok marka, aracın orjinal çıkışında lpg kullanmaktadır. Türkiye 'de bu uygulamalar chevrolet ve fiat ile başlamıştır.

S 7. AVRUPADA VE DÜNYADA KULLANILIYOR MU?
C 7. Evet sıkça kulla
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 25 Oca 2008, 21:46

Gaz, benzine nazarla, %30-35 kadar tasarruf sağlar...lakin Gazlı sisteme çevrilen motor ömrü, %15-20 kadar kısalır....bide  aracın gücü ve torku, benzinliden daha düşük olur...velhasıl kelam SKODACI lpg tavsiye etmez...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sılver_exelance » 25 Oca 2008, 23:16

sen nedersen de usta ben lpg den şaşmam ister patlasın ister gümlesin illede lpg benzine verecek para yok bende LOL
sılver_exelance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 23:55

İleti ali » 25 Oca 2008, 23:35

[quote="sılver_exelance"]sen nedersen de usta ben lpg den şaşmam ister patlasın ister gümlesin illede lpg benzine verecek para yok bende LOL[/QUOTE]
 

seninki normal olanı herhalde. bizimkine sıralı sistem 1500 ytl istiyorlar. gel de bu kadar parayı ver. 1500 ytl. ne kadar zamanda kendini amorti eder, bir de o var. ben çok kullanmadığım için gerekli görmüyorum.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti ilk aşk » 25 Oca 2008, 23:38

teleflex-gfı sisteminini hangi marka uyguluyor veya senin önerdiğin marka hangisi skodacı
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti sılver_exelance » 25 Oca 2008, 23:47

[quote="ali"][quote="sılver_exelance"]sen nedersen de usta ben lpg den şaşmam ister patlasın ister gümlesin illede lpg benzine verecek para yok bende LOL[/QUOTE]
 

seninki normal olanı herhalde. bizimkine sıralı sistem 1500 ytl istiyorlar. gel de bu kadar parayı ver. 1500 ytl. ne kadar zamanda kendini amorti eder, bir de o var. ben çok kullanmadığım için gerekli görmüyorum.
[/QUOTE] babamın hyundaı de sıralı var eğer günde 50-100 km yol yapıyosan bence 1500 ytl gözün kapalı vereceksin hocam. 2 senedir takılı bizim arabada hesapla işte yaptığın karı 1650 ytl ye taktırmıştık  saygılar 
sılver_exelance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 23:55

İleti sonerx » 25 Oca 2008, 23:58

lpg den şaşmam...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti ali » 26 Oca 2008, 00:05

hesabımca ben yılda 7-8 bin km. ancak yapıyorum. 2 senede ancak amorti ediyor. 2 seneden sonra kara geçeceğim. o zamana kadar ne olur ne olmaz.

ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti favo29 » 26 Oca 2008, 00:09

LPG nin çekişi artırdığı doğru olsa keşke.Ama nerdeUnhappy
Paylaşım için teşekkürler Skodacı
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti HÜSEYİN » 26 Oca 2008, 00:53

LPG taktırdım rahatladım, bu zamlarla benzinle nereye kadar.
HÜSEYİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Oca 2007, 02:46

İleti Kimberlit » 26 Oca 2008, 02:03

[quote="ali"][quote="sılver_exelance"]sen nedersen de usta ben lpg den şaşmam ister patlasın ister gümlesin illede lpg benzine verecek para yok bende LOL[/QUOTE]
 

seninki normal olanı herhalde. bizimkine sıralı sistem 1500 ytl istiyorlar. gel de bu kadar parayı ver. 1500 ytl. ne kadar zamanda kendini amorti eder, bir de o var. ben çok kullanmadığım için gerekli görmüyorum.
[/QUOTE] 1500 ytl istiyorlar diyorsun tamam cookta kullanmıyor olabilirsin ama 1500 ytl yi 12 taksitte ödersin ayda 125 ytl Smile Bence taktır.Arkadaşım 1800 cc lantisine taktırdı sıralı hiçbi fark yok diyor çok memnun.
Kimberlit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Oca 2008, 01:32

İleti Kimberlit » 26 Oca 2008, 02:06

AvrupADA  LPG KULLANANA 3 YIL VERGİDEN MUAF TUTUYORLARMIŞ BİZDE DE ÜSTÜNE PARA İSTİYORLAR LPG TAKTIRDIN DİYE Angry
Kimberlit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Oca 2008, 01:32


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir