LPG HANGİ ARAÇLARA TAKILMAZ?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG HANGİ ARAÇLARA TAKILMAZ?

İleti hakanerdogan » 27 Oca 2008, 00:56

yav dizel ya dizeli seven alır, yada çok fazla km yapan alır. yoksa az km yapana dizel yaramaz. çok fark verip, çok bakım parası verip ekonomi falan yapılmaz. 
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti baha » 27 Oca 2008, 01:02

valla ben benzinli araç kullanıyorum bundan sonrada benzinli kullanacağım he zenginde değilim kullandığım arabalarda ucuz arabalar gereksiz yere binmeyince az yakıyor şu an kullandığım araç felicia 1.6 izmirde şehir içi kullanım km de 215 krş yakıyor uzun yolda 175 e düşürüyor kısa mesafe lpgnin hiç bir avantajı yok soğutma suyu belli ısıya ulaşmayınca aynı mesafede benzine göre 2 kat yakıyor    .lpg yi de tam tutturmak zor yok stop eder yok motor titrer ben almayayım alanada mani olmayayım

baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti hakanerdogan » 27 Oca 2008, 01:03

doğru diyorsun baha.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti umt_d » 27 Oca 2008, 01:06

[quote="hakanerdogan"]Dizel motora LPG uygulaması yapılıyor. Şöyle oluyor, LPG mazotla karışık püskürtülüyor. Oran %70 mazot, %30 LPG şeklinde.

Bu oran en çok verim alınan orandır. aracın beygir gücünü %5 artırıyor. Çünkü silindir içinde %70 oranda olan mazot sıkışıp patlayınca, %30 oranla beraberinde gelen ve çok daha parlayıcı olan LPG yi beraberinde patlatıyor, sonuç daha yüksek basınç, daha çok beygir...
[/QUOTE]
 

Nerede yapılıyor bu uygulama ve bir tasarruf'u var mı?
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti hakanerdogan » 27 Oca 2008, 01:09

e sonuçta %30 u lpg olursa, LPG de daha ucuz olduğu için az da olsa tasarruf sağlıyor. Ama amaç tasarruf değil, dizel zaten tasarruflu.

Avrupada yaygınlaşıyor. amaç ise emisyon oranlarını düşürmek. Hem ekstradan %5 güç artışı geliyor.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Kimberlit » 27 Oca 2008, 01:10

Ben haftada  2 kez de olsa aracı benzinle kullanıyorum( kısa mesafelerde :) ) ama benzin göstergesi ibresinin hemen aşşağıya doğru indiğini farkedebiliyorum.Kim ne derse desin BENCE lpg benzine göre daha ekonomiktir...

Kimberlit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Oca 2008, 01:32

İleti baha » 27 Oca 2008, 01:11

[quote="umt_d"][quote="hakanerdogan"]Dizel motora LPG uygulaması yapılıyor. Şöyle oluyor, LPG mazotla karışık püskürtülüyor. Oran %70 mazot, %30 LPG şeklinde.

Bu oran en çok verim alınan orandır. aracın beygir gücünü %5 artırıyor. Çünkü silindir içinde %70 oranda olan mazot sıkışıp patlayınca, %30 oranla beraberinde gelen ve çok daha parlayıcı olan LPG yi beraberinde patlatıyor, sonuç daha yüksek basınç, daha çok beygir...
[/QUOTE]
 

Nerede yapılıyor bu uygulama ve bir tasarruf'u var mı?
[/QUOTE] arkadaşlar mazot sıkıştırılıp patlamaz sıkıştırılmış hava ısınır içine püskürtülen mazot patlar öyle uygulama yok dışarıda karışıp silindire püskürtülürse tamam
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti Kimberlit » 27 Oca 2008, 01:13

İngiltere'de kraliyet ailesi de araçlarında bu sistemi kullanıyor. Biz onlardan zengin miyiz?"

Cool

Kimberlit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Oca 2008, 01:32

İleti baha » 27 Oca 2008, 01:14

[quote="Kimberlit"]

İngiltere'de kraliyet ailesi de araçlarında bu sistemi kullanıyor. Biz onlardan zengin miyiz?"

Cool

[/QUOTE] nerden biliyorsun gördünmü
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti hakanerdogan » 27 Oca 2008, 01:16

yav onu demek istedim, anlatamadıysam affola da, sonuçta mazotula karışık geliyor.

aha bakın alıntıyı yapıştırıyorum:

DİZEL ARAÇLARDA LPG DÖNÜŞÜMÜ

Bazı
elektriksel farklar olmasına rağmen Dizel araçların LPG dönüşümü
benzinli araçların LPG dönüşümüne benzer. Dizel dönüşümünde Benzin
valfi veya Emilatör kullanılmaz.(+) Kırmızı kablo karterdeki yağ basınç
sensörüne bağlıdır. Bu sensörün asıl amacı motor çalışmıyorken gaz
sistemini kesmektir. Bu güvenlik amaçlı olup tüm dizel motorlarda
bulunur. Basit anahtar yolu ile gelen 12 Volt,LPG Valfi üzerindeki
elektrovalfi açar ve LPG gazının regülatöre ulaşmasını sağlar.
Regülatör üzerindeki elektrovalf araç LPG ile çalışmadığı her durumda
kapalıdır. Pedal altı anahtarını kullanarak elektrovalf pozisyon alır
ve regülatördeki gaz miksere ulaşır. Burada hava ile karışarak
silindire ulaşır. Silindir içerisinde gaz ve hava karışımı enjekte
edilmiş dizel yakıtı ile karışır.


Dizel'e
gereken bu karışımlar az olduğundan,yakıt tasarrufu sağlanır. Bu hem
ekonomi sağlar,hemde atmosfere daha az miktarda kirli hava bırakır.
Dizel motorlarda buji olmadığından dizel yakıtına daima ihtiyaç
duyulacağı unutulmamalıdır.


Gaz
ayarı yapmak için ,gaz pedalına yavaşça dokunularak (%20 oranında) ve
LPG devreye sokulur,gaz ayar vanasını motor devir sayısı maksimuma
ulaşıncaya kadar açılır.


hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 27 Oca 2008, 01:19

[quote="baha"][quote="Kimberlit"]

İngiltere'de kraliyet ailesi de araçlarında bu sistemi kullanıyor. Biz onlardan zengin miyiz?"

Cool

[/QUOTE] nerden biliyorsun gördünmü[/QUOTE]

kraliyet ailesinin LPG li araçları (fakir olduklarından değil, havayı kirletmemek için)







hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Kimberlit » 27 Oca 2008, 01:20

[quote="baha"][quote="Kimberlit"]

İngiltere'de kraliyet ailesi de araçlarında bu sistemi kullanıyor. Biz onlardan zengin miyiz?"

Cool

[/QUOTE] nerden biliyorsun gördünmü[/QUOTE] BAHA YUKARDAKİ RESMİ GÖRDÜNMÜLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Kimberlit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Oca 2008, 01:32

İleti yonetici » 27 Oca 2008, 02:01

[quote="skodacı"][quote="Kimberlit"]vvti yani direkt yakıt püskürtme yapan benzinli motorlara  sanırım?? doğrumuGeek[/QUOTE]
 

 

tebrik ederim...tüm FSI motorlara takılamıyor...lakin italya bu durumu çözecek herhal yakında...
[/QUOTE]
 

 

Son günlerin moda cümlesi ile söze başlamak gerekirse  Velev ki VVT-I motora LPG takılamıyor bile olsa bunun motorun VVT-I özelliği ile alakası yok. Çünkü VVT-I,  Variable Valve Timing with Intelligence kısaltmasıdır. Türkçe mealide her ne kadar ingilizcesi gibi kodumu oturtan bir cümle olmasada "Zekice Yapılan Değişken Süpap Zamanlaması" demek. Toyota VVT-I derken bu teknoloji Honda'da VTEC adını alır. Ayrıca değil süpap zamanlamasını silindir geometrisini bile değiştirebilen motorlar var onlar konumuzun dışında Smile
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti OKTAVİACI » 27 Oca 2008, 13:10

FSI MOTORLARADA TAKILMIYORDU ŞİMDİ TAKILMAYA BAŞLANDIMI BİLEN VARMI

OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti skodacı » 27 Oca 2008, 18:12

italya bu konu üstünde çalışıyor...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir