Lastiğim Patladı Güyya Tamir Ettirdim

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lastiğim Patladı Güyya Tamir Ettirdim

İleti yonetici » 06 Şub 2008, 12:41

Sol arka lastiğim uzun süredir düzenli olarak hava kaçırıyordu. Son 1 haftadır iyice zıvanadan çıkıp 1-2 gün bile hava tutmaz hale gelince üşengeçliği bırakıp bir lastik markasının yetkili satıcısına tamir amacıyla gittim. Arayıp taradılar bir çivi söktüler yama yaptılar. Lastik ıslaktı adam lastiği takarken ben başka yerdende hava kaçırdığını farkettim tekrar söktüler orayıda yamadılar. Sonra sibobunda kenarlardan kaçırdığını gördüler onuda değiştirdiler. Tamirat işlemleri sırasında azıcık sıkılan bir sıvı ve üzerine yapıştırılan bir etiket bu lastiği nasıl yamıyor diye tereddüt halindeydim ama ustanın işine bulaşmadım (!) Sabah işe gitmek için dışarı çıktığımda lastikte hiç hava kalmamış tamamen janta oturmuştu sözde tamir işlemi yapmadan önce benzinliğe gidecek kadar hava kalıyordu içinde. Aslında lastiklerin tamamını değiştirmenin zamanı geldi ama nereden baksak 400YTL tutacak oda bana şuanda ağır bir yük olarak gözüküyor. Mecburen tamir ettirmem lazım diye düşündüm lastik tamircilerinede güvenim sarsıldı iş başa düştü diye düşünüp lastiği tamir edip şişirdiğini iddaa eden Macota Boom spreylerden sipariş verdim muhtemelen yarın elime geçer. Bu tip ürünlerin kulaktan kulağa yayılmış kötü bir şöhreti olmasına rağmen kendi lastiğimi tamamen feda etme pahasına da olsa kullanıp deneyimlerimi yazarım.

 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti irfant » 06 Şub 2008, 13:01

Belki tubeless lastiği iyi oturtamamışlardır, kenardan kaçırmıştır. O lastik tamir kitlerini siboptan sıkıyorsun patlak lastiğe ama tamirciye kadar gidiyorsun diye biliyorum. Bunlar balansı da bozuyor.


Eskiden vulkanize yamalar vardı (kibritle tutuştururduk). Yeni yamalardaki ilaç, yamanın yüzeyini kimyasal olarak eritiyor ama yüzeyin kupkuru olması lazım, bisiklette de kullanıyoruz onları, üstelik 45-50 hava vuruyoruz lastiklere Smile

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti yonetici » 06 Şub 2008, 13:22

Tubeless lastik şişirilirken çıkan patlama seside çıkmıştı ama oturmama ihtimali varsa lastiği şişirirken yeniden kontrol ederim. Bahsettiğiniz turuncu renkli yakılarak yapılan yamayı biliyorum çok sağlamlar neredeyse lastiğin kendi parçası gibi bütünleşiyor ama uzun zamandır kullanıldığını görmedim teknolojiye yenik düştü herhalde. Ben yamanın tutması için gerekli malzemenin az sürüldüğü kanaatindeyim lastiğin içine baktığımda pek gözle görünür miktarda sıvı sürülmemişti.


 

Lastik tamir köpük ve spreylerine benim anladığım kadarıyla delinen bölgeden başlayabilecek bir yarılmaya karşı güvenli olmadıkları için geçici çözüm gözüyle bakılıyor. Çünkü sadece kaçan havayı tıkayabilecek güçteler ama içten yapılan yama daha dayanıklı ve deliğin birkaç cm çevresinide örtüyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti OKTAVİACI » 06 Şub 2008, 14:17

emir abi senden işni neticesini bekliyoruz bakalım ne olacak inşallah sonuç pozitif olur
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti yonetici » 07 Şub 2008, 11:30

Tamir ettirmeme rağmen sönen lastiğime, irfan hocanın dediği gibi janta belki tam oturmadığından olmuştur ümidi ile benzinlikte hava basmak üzere söktüm ama galiba ortaya internette sıkça gördüğümüz komik görüntülerdeki gibi birşey çıktı Embarrassed



 

Arabayı krikoda bıraktım tekeri söktüm fabia ile benzinliğe gittim. Lastik şişirilince hava kaçıran yer ortaya çıktı ümidimi kesip geri döndüm tabanı ince, çapı küçük ve Max 80km/s Unhappy olan stepneyi taktım. Bu akşam lastik şişirici ve tamir edici köpükle deniyeceğim.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti irfant » 07 Şub 2008, 11:39

Geçmiş olsun!
 

 

Lastik değiştirirken küçük bir tavsiyem var arkadaşlara. Patlayan lastiğin jantını söktükten sonra bu jantı aksın altına doğru sürün, sağlam jantı takana kadar orada kalsın. Zira bazen lastik sökükken araç krikodan kayıyor, hem araç diskin üzerine oturmamış olur, hem de el-ayağı arabanın altına kıstırmamış olursunu (Allah korusun). Sağlam jantın bijonlarını elle sıktıktan sonra krikoyu indirmeden önce patlak lastiğin olduğu jantı alttan alabilirsiniz artık...

 

 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti PİCK-UP » 07 Şub 2008, 13:07

geçmiş olsun...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti yonetici » 09 Şub 2008, 00:08

Bu gün Macota Boom lastik tamir köpüğünü kullandım. Lastikte yaklaşık 10-15 Psi hava varken tüm tüpü siboptan bastım. Güzelce şişti fakat hava kaçan yerden hala fısır fısır ses geliyordu. Biraz bekleyince oradan dışarıya hafif bir köpük sızıntısı oldu daha sonra ses kesildi. yaklaşık 15-20 dakika patlak yer alta gelecek şekilde lastiği beklettim sonra götürdüm arabaya taktım çok kısa bir tur atıp park ettim sabaha kadar sönecekmi merak ediyorum. Elime bulaşan köpük açıkçası bana çok güven vermedi ellerinizi oğuşturunca sanki baliye benzer elastik bir maddeye dönüşüyor. Ama lastiğin içinde basınç altında oksijenle birleşince çok daha kuvvetli bir hale geliyorda olabilir.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 09 Şub 2008, 00:15

valla abi köpüğe spreye güven olmaz. diyorum ben o lastik artık emekliye ayrılacak gibi. allah muhafaza yolda birden iniverirse falan...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yonetici » 09 Şub 2008, 00:28

O lastiğin değil emekliliği defin zamanı bile geçti ama parasızlığın gözü körolsun LOL 2003'ün 21. haftasında üretilmiş biz 2008'deyiz. Diş derinliği halen 3mm sınırını aşmamış ama yinede durumu iç açıcı değil. ABS çok sık devreye giriyor artık lastiğin yola tutunacak hali yok. Kafamda GoodYear Eagle Vector falan almak var ama aşağı yukarı 1 yıl içinde arabayı satacağımı düşünüyorum en az 400YTL lastiğe yatırmak iktisadi bir çözüm olarak görünmüyor. Sava (GoodYear) yada Marshal (Kumho) gibi ucuz Regal (Vestel), Profilo (Bosch)  misali bir lastik alıcam gibime geliyor. En kötü ihtimalle bile yeni lastik benim 5 yaşındaki lastiklerden iyidir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ali » 09 Şub 2008, 00:33

onunla uğraşacağına durumu düzeltene kadar çıkma lastik alabilirsin. benim 2001 octide 91 model lastikler vardı aldığımda.

ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti trakyalı » 09 Şub 2008, 00:50

sayın ? geçmiş olsun,arabanı satmayı  düşünüyorsan yazdığın ucuz lastiklerden almak daha mantıklı,bu arada sayın irfant hacamın uyarısı çok yerinde ve dikkate alınması gereken bir konu,kendisine teşekkür ediyorum.
trakyalı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 13:14

İleti sonerx » 09 Şub 2008, 00:54

Yaa arkadaşlar ben bişiy anlamadım.Bende de bir civi girme olayı vardı.ustanın cırağı jantı çıkarmadı(niye çıkartacak onuda anlamadım sizin konuşmalarınızdan) su dolu havuza soktu kaçak yerdeki çiviyi bir aletle (cımbız gibi) çıkardı ve hemen yerine (katma)iplik şeklinde bişiy tıkadı ve bastı havayı.2 aydır zımba gibi Maaşallah.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti yonetici » 09 Şub 2008, 01:00

[quote="ali"]

onunla uğraşacağına durumu düzeltene kadar çıkma lastik alabilirsin. benim 2001 octide 91 model lastikler vardı aldığımda.

[/QUOTE]
 

 

Parasızlık falan biraz işin şakası ben 250-300 YTL ye işi halletmek varken 400YTL nin üzerinde bir parayı harcamaya değermi ona karar veremediğimden lastik almadım. Sonuçta oradan arttıracağım parayı sosyal, kültürel yaşantıma harcıyacağım ve bu bana arabanın lastiğinin bilmemne markanın bilmemne modeli olmasından daha fazla keyif verecek. Can ve mal güvenliğimi hiçe sayarak lastik parasını tamamen zevk-i sefaya harcamakta olmaz aradaki makul dengeyi sağlayacak bir lastik arayışındayım fazlada sürmez 1 ay içerisinde bulurum heralde.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti yonetici » 09 Şub 2008, 01:06

[quote="sonerx"]Yaa arkadaşlar ben bişiy anlamadım.Bende de bir civi girme olayı vardı.ustanın cırağı jantı çıkarmadı(niye çıkartacak onuda anlamadım sizin konuşmalarınızdan) su dolu havuza soktu kaçak yerdeki çiviyi bir aletle (cımbız gibi) çıkardı ve hemen yerine (katma)iplik şeklinde bişiy tıkadı ve bastı havayı.2 aydır zımba gibi Maaşallah.[/QUOTE]
 

Her ne kadar günümüzde pek sağlam bir yol olarak kabul görmesede sizin lastiğinizin tamirinde fitil yerleştirme yöntemi kullanılmış. Enteresan bir durum yok kitapta onunda yeri var Smile
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti sonerx » 09 Şub 2008, 01:11

KÖPÜK FİTİLDEN İYİ Mİ OLUYOR Kİ ONU PEK ANLAMADIM.Başka kaç yol var bilgi verirmisiniz sayın yöneticim..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti yonetici » 09 Şub 2008, 01:25

[quote="sonerx"]KÖPÜK FİTİLDEN İYİ Mİ OLUYOR Kİ ONU PEK ANLAMADIM.Başka kaç yol var bilgi verirmisiniz sayın yöneticim..[/QUOTE]

 

 

Bildiğim yöntem sayısı 4

 

1) Vulkanizasyon: Genelde turuncu renkli bir malzeme ya yakılarak yada ilaçlandıktan sonra sıcak presle lastiğin patlak kısmına içten yapıştırılır. Bence en sağlam yöntem bu fakat pres falan gerektiğinden herkeste bulunmaz.

 

2) Lastiğin patlak kısmına içeriden sürülen bir kimyasalın üzerine özel kauçuk bir etiketin yapıştırılması. Lastiğin iç yüzeyinde kalıptan kaynaklanan bazı izler varsa ve yapışmayı sağlayan kimyasal tepkimeyi başlatacak madde az konulursa tutmama ihtimali var ki benim başıma gelen durumda budur.

 

3) Lastiğin patlayan yerinin dışarıdan burgu ile biraz genişletilip sivri ve ucu delik bir şişe takılan fitilin içeri sokulup şişin geri çekilirken fitilin deliği tıkaması yöntemi. Uygularken minik bir deliğe çok daha geniş bir aleti sokmayı gerektirdiğinden bana çok düzgün bir yol gibi gelmiyor.

 

4) Lastiği şişiren ve yamayan köpük kullanımı. Bu yöntem çok eskiye dayanmıyor denemekteyim ilk etapta sorunu çözmüş gözüküyor ama dayanıklılığı hakkında fikrim yok.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 09 Şub 2008, 01:35

abi istersen senin lastik ayarlarında, benzer yıpranmışlıkta tek adet çıkma lastik alabilirsin komik fiyatlara. sen askere gidene kadar da tutar. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir