Pump Duse(Pompa Meme) Ne Demek?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Pump Duse(Pompa Meme) Ne Demek?

İleti lazianke » 07 Şub 2008, 15:37

bildiğimizz gibi skoda fabia tdi ler tdi pd (pompa meme) motora sahip. tdi ile tdi pd nin farkı nedir? motor sistemlerinin neyi değişiktir. hatta pd olup olmaması aracın yağ seçimini etkiilemektedir. demek ki tdi den tdi pd nin bir farkı var? acaba nedir? bilen arkadaşlerımız lütfen paylaşssın.
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti umt_d » 07 Şub 2008, 15:47

TDI demek zaten pd demek yani ikisi ayrı degil diye biliyorum ben yani tdi motorlar pompa meme'li motorlardır
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti AV-2006 » 07 Şub 2008, 15:49

Ben de bütün TDI ler zaten pompa meme diye biliyorum.(Yani PD)
 


  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti irfant » 07 Şub 2008, 15:51

PD enjeksiyon sisteminin adı...
 

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti lazianke » 07 Şub 2008, 16:11

öyle olsa idi kitapçıkta yağla ilgili bölümde pd motorları hariç diye bir ifade kullanılmazdı. eğer farklı değilse o zaman şu sonuç da çıkar. pd tdi demekse zaten 10/40 yağ kullanılabilir. hatta 10/40 değil 505 00 onaylı bir sürü yağ kullanılır.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AV-2006 » 07 Şub 2008, 16:18

[quote="lazianke"]öyle olsa idi kitapçıkta yağla ilgili bölümde pd motorları hariç diye bir ifade kullanılmazdı. eğer farklı değilse o zaman şu sonuç da çıkar. pd tdi demekse zaten 10/40 yağ kullanılabilir. hatta 10/40 değil 505 00 onaylı bir sürü yağ kullanılır.[/QUOTE]
 

Hocam  ben anlayamadım.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti lazianke » 07 Şub 2008, 16:53

AV-2006 hocam lütfen kitapçığğınızın motor yağı ile ilgili kısmına bir göz atın lütfen.
ne demek istediğimi anlarsınız.

bence, tdi teknolojileri içinde pd farklı bir teknoloji anlamı çıkıyor oradan.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AhmetH » 07 Şub 2008, 18:38

common rail  TDi  lar  var  mesela  Touareg de  kullandılar  R5 TDi common rail bir motor..
 

 

soruya  gelince birim  enjektör  kendi  başına  hem  pompa hem enjektör görevi gören bir ünite.

 

kam direk  bunada basıyor    2050 bar  pik basıncı  var..

 

gayet  verimli bence  lakin  ses  yapıyor..

 

 

vw  de  verim  olayını   bir  kenara  bırakıp  sırf bu  ses  yüzünden   TDi   larında  common raile  geçecek  diye  duymuştum biyerden..

nitekim R5 TDi  bence  nabız  yoklama  motoru

 

 

özetle  sistemin  geleceği  binek  tarz  araçlar  için  parlak  değil..

 

 

yağ  farkıda  verimli  yanmadan  geliyor  benim  tahminim..

 

zira  5   kez  püskürtüyor  bu  enjektör 2 ön 1 ana 2 art püskürtme.

 

homojen  yanma  demek  daha  az artık  demek   ..  adamlarda  madem  yağımız daha  uzun  süre  temiz  kalabilece  daha  farklı  yağlar  kullanabilirz  demişlerdir..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti lazianke » 10 Haz 2008, 16:10

 TDI PD; yani, turbo dizel pompa meme motorlarda (Pompa Duse:PD) enjektörler ayrıca pompa görevi de görüyorlarsa araçta yakıt pompası yok mu yani?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 12 Haz 2008, 16:08

yakıt pompası olması lazım arka koltuğun altında görülüyor. epey pahalı olduğunu duymuştum.

Pompa Meme enjektör teknolojisinin adıdır, bütün TDI lar da PD değildir.

PD ler daha yüksek basınçlı çalışıyor. daha çok gürültü çıkarıyor ve daha verimliler. diğer yumuşak ve vuruntusuz çalışan common rail araçlara nazaran daha çok güç üretirler.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 12 Haz 2008, 17:18

[quote="hakanerdogan"]yakıt pompası olması lazım arka koltuğun altında görülüyor. epey pahalı olduğunu duymuştum.

[/QUOTE]
doğru ya kontağı açınca "çıkşşşş" gibi bir ses çıkıyor o pompadan gelse gerekti...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti derude » 12 Haz 2008, 20:00

...arka koltuğun altında bahsedilen alet, yakıt otomatiğidir. Görevi depodaki yakıtı motora ulaştırmak.


Yakıt pompası ise dizellerde vardır sadece, yakıtı basınçlı hale getiren sistemdir. Dolaysıyla enjektörler yakıtı yüksek basınçla atomize şekilde püskürtürler.

 

İlave olarak eski nesil araçlarda çok basit olarak mazot pompası görülebilir. Mazot otomatiğinden çok daha  büyük ve dört ayrı enjektörlere giden borular vardır.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti sainz » 12 Haz 2008, 20:32

[quote="derude"]...İlave olarak eski nesil araçlarda çok basit olarak mazot pompası görülebilir. Mazot otomatiğinden çok daha  büyük ve dört ayrı enjektörlere giden borular vardır.[/QUOTE]

 

Bir nevî distribütör gibi.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 12 Haz 2008, 21:17

[quote="derude"]

...arka koltuğun altında bahsedilen alet, yakıt otomatiğidir. Görevi depodaki yakıtı motora ulaştırmak.


Yakıt pompası ise dizellerde vardır sadece, yakıtı basınçlı hale getiren sistemdir. Dolaysıyla enjektörler yakıtı yüksek basınçla atomize şekilde püskürtürler.

 

İlave olarak eski nesil araçlarda çok basit olarak mazot pompası görülebilir. Mazot otomatiğinden çok daha  büyük ve dört ayrı enjektörlere giden borular vardır.
[/QUOTE]
pompa duse de enjektörlerin aynı zamanda pompa görevi yapması ifadesi var ( hatta unit enjektor:birleşmiş enjektör) yani şimdi eski dizellerde var ama bizim pd lerde var mı yok mu tam anlamadım...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 12 Haz 2008, 21:22

soruyu tam olarak alabilirmiyim?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 12 Haz 2008, 21:24

[quote="skodacı"]soruyu tam olarak alabilirmiyim?[/QUOTE]
hele şükür üstad gelmiş...

soru: pd motorlarda yakıt pompası var mı? yoksa enjektörler yakıt pompasıyla birleşmiş mi?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 12 Haz 2008, 21:32

yakıt pompasız olurmu hiç?tüm tdı ler pd motor tur...enjektörün görevi ayrı yakıt pompasının ayrı...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 13 Haz 2008, 01:39

[quote="skodacı"]yakıt pompasız olurmu hiç?tüm tdı ler pd motor tur...enjektörün görevi ayrı yakıt pompasının ayrı...[/QUOTE]
tüm tdi ler pd motorsa

kılavuzda, yağla ilgili kısımda, dizeller için, 505 00 ibaresinin üzerinde * işareti var. alttaki açıklamada da * için pd motorları hariç ifadesi var. o zaman niçin dizel için iki ayrı ifade yer almıştır ki?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir