Pump Duse(Pompa Meme) Ne Demek?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Pump Duse(Pompa Meme) Ne Demek?

İleti SEAHAWK » 24 Haz 2008, 23:38

[quote="skodacı"]yakıt pompasız olurmu hiç?tüm tdı ler pd motor tur...enjektörün görevi ayrı yakıt pompasının ayrı...[/QUOTE]
 

Ustam; günümüzde de bizim Cordoba, Ibiza, Fabia vb. gibi araçların yurt dışında kullanılan 1.9 TDI 90 hp'lerin PD olmadığını biliyorum ben. Hatta aynı motor VW Bora ve Skoda Octavia Tour TDI'da da kullanıldı/kullanılıyor sanırım.QuestionConfused

 

 

Düzenleme: Sanırım bahsettiğim motor Cordoba'da günümüzde kullanılmıyormuş. Ancak Fabia hakkında güncel bir bilgim yok. Tabii bunlar konuyu direkt olarak etkilemeyen bilgiler. 90 hp'lik TDI'ın varlığı zaten mutlak bir gerçek.Smile
 
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti AhmetH » 24 Haz 2008, 23:59

vallahi  bizim  arkdaş  trafo yağı koyup  bile  çalıştırdı aracı  2001  octavia  tdi 110  hp..
hiçbir zamanda  euro diesel  almadı..

 

 

bu arda  depoda   yakıt  pompası  var   ama  yüksek  basınç  pompası  enjektörün  kendisi   oluyor  PD  de..

 

kavramları  karıştırmamak  lazım

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti derude » 25 Haz 2008, 00:45

...zaten kavramların karışmaması için depodaki yakıt pompasına>>yakıt otomatiği


yüksek basınç pompasına da >>>>pompa deniyor
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti yusufum206 » 19 Eyl 2010, 13:19

arkadaşlar kafam cok karıştı açıkçası sormak istediğim tdi motorlarda madem her enjektör hareketini kranktan alarak pompa gorevi goruyor peki bu motorlarda bildiğimiz yakıtı silindirlere gonderen mazot pompası bulunmamaktamıdır yani her silindir basına bi pompa mı?
yusufum206
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 19 Eyl 2010, 13:15
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti hakanerdogan » 19 Eyl 2010, 15:56

Pompadan yakıt öle zırt diye işkembe-i kübradan basılmaz. Ateşlemesi olmayan bir prensiptir dizel makinesi. Çok yüksek basınçlara getirilip püskürtülmelidir, şaka gibi basınçlardan bahsediyorum 2000 bar ve üzeri belki.

Common Rail motorlarda yüksek basınç ünitesi ayrıdır, dışarda başka bir ünite basıncı artırıp enjektörlere yolluyor silindir sayısına göre.

AhmetH sölemiş, kam PD motorda enjektöre vuruyor diye. Demek ki arkasında yaylı-pompalı bir mekanizma var, kam vurdukça püskürtüyor.

Yakıt pompası mevzuu karıştırılmış konudan çıkan analize göre. Depodakinden bahsediyorum. Orda bir pompa Allah'ın emri var tabi ki. Ama yüksek basıncı sağlamıyor, herhangi basit bi su pompası gibi düşünün, yakıtı aracın arkasından motora, PD enjektörlere sakin bir şekilde teslim ediyor, filtreden geçirecek basıncı sağlıyor muhtemelen.

Ama yanma için gerekli kudreti PD enjektör veriyor.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yusufum206 » 19 Eyl 2010, 16:06

konu şimdi açıklığa kavuştu anladığım kadarıyla common rail ve pd motorlarn her ikisinde de pompa var fakat common larda yakıtı basınçlı bi şekilde enjektörlere gonderen 2.bir basınç pompası varken pd motorlarda bıu gorevi enjektörler goruyor dolayısıyla common rail motorların enjektörleri ve tdi motorlarn enjektörleri farklı ????
yusufum206
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 19 Eyl 2010, 13:15
Nereden: İstanbul (Avr.)

İleti hakanerdogan » 19 Eyl 2010, 19:29

elbette fartklı, olay o zaten bütün fark ordan mütevellit.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ozgur81 » 06 Ekm 2016, 11:38

Bİzim 2004 Fabia 1 1,4 tdi 55Kw araç da PD motor mu peki
Nelere dikkat etmek gerek bu tip motoru kullanırken.
ozgur81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 03 Ekm 2016, 10:38
Ad Soyad: Özgür ÇAKIR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Fabia HB 1,4 TDI 75 HP

İleti hetepe » 06 Ekm 2016, 12:30

Evet bu motor da TDİ PD... Zaten PD değilse, TDİ de değildir, bir eski tip olan SDİ dir.SDI, genelde Vag grubunda ticari araçlarda ve alt sınıf arabalarda kullanıldı. (skoda fabia praktik, felicia dizel, vw caddy 1.9SDI, seat ticari gibi...)
dikkat edilmesi gereken şey, tüm dizellerde dikkat edilmesi gerekenlerle aynı...kaliteli yakıt kullanmak, ilk marş ile gazlamamak, motor ısınana kadar yüklenmemek, benzinli gibi yüksek devir (5000-6000) çok kullanmamak, uzun yolculuk sonrası pat diye stop etmemek ( 1-2 dakika rolantide beklemek) gibi.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti ozgur81 » 10 Ekm 2016, 12:19

hetepe yazdı:Evet bu motor da TDİ PD... Zaten PD değilse, TDİ de değildir, bir eski tip olan SDİ dir.SDI, genelde Vag grubunda ticari araçlarda ve alt sınıf arabalarda kullanıldı. (skoda fabia praktik, felicia dizel, vw caddy 1.9SDI, seat ticari gibi...)
dikkat edilmesi gereken şey, tüm dizellerde dikkat edilmesi gerekenlerle aynı...kaliteli yakıt kullanmak, ilk marş ile gazlamamak, motor ısınana kadar yüklenmemek, benzinli gibi yüksek devir (5000-6000) çok kullanmamak, uzun yolculuk sonrası pat diye stop etmemek ( 1-2 dakika rolantide beklemek) gibi.



Teşekkürler
ozgur81
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 03 Ekm 2016, 10:38
Ad Soyad: Özgür ÇAKIR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Fabia HB 1,4 TDI 75 HP

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir