zincir eksantirik...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

zincir eksantirik...

İleti skodacı » 14 Ekm 2006, 23:27

eksantrik kayışlarının 90,000 km yada 5 yıl içerisinde değişmesi gerektiğini biliyoruz.peki ekzantrik zinciri içinde mi bu durum böyle?
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 15 Ekm 2006, 01:06

Zincir daha uzun ömürlüdür zamanla bollaşır şakırtı sesi yapmaya başlar o zaman değiştirilir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 15 Ekm 2006, 18:11

peki emir bey,zincir de kayış gibi kopar mı?kopması kayış gibi büyük hasarlara neden olur mu?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 15 Ekm 2006, 23:33

Kopması sonucu meydana gelecek hasar kayıştan farksızdır. Zinciri kopartmayı becereni ben daha duymadım.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti sainz » 16 Ekm 2006, 21:02

[quote="?"]Kopması sonucu meydana gelecek hasar kayıştan farksızdır. Zinciri kopartmayı becereni ben daha duymadım.[/QUOTE]


 

+1

 

Ancak bozuk zincirle kullanmaya devam ederseniz distribütör, ...vs. gibi aksamlara zarar verir ve yakıt tüketiminiz yükselir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti skodacı » 17 Ekm 2006, 22:09

peki V kayışının kopması triger kayışının kopması gibi büyük bir hasara yol açar mı?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 17 Ekm 2006, 23:55

[quote="skodacı"]peki V kayışının kopması triger kayışının kopması gibi büyük bir hasara yol açar mı?[/QUOTE]
 

Fan, alternatör, klima kompreserö gibi ekipmanlar durur farketmezseniz akü boşalır, araba hararet yapabilir vs.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti Evanescence » 09 Kas 2006, 11:13

Ya benim ustam zincir için hiç değişmez dedi,ben hiçbişey anlamadım bu işten napacam ben ses yok gibi ama diğer fely leri dinleyemediğim içinde kıyaslayamıyorum. Napmalıyım ben?
Evanescence
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Kas 2005, 13:34

İleti Trex » 09 Kas 2006, 12:09

bi özel servise ugra sor ücret bile almazlar
Trex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Mar 2006, 12:42

İleti Trex » 09 Kas 2006, 12:10

ben de aynı konuda tereddutteydım benım fely 2001 model 62000 de servise gıttım hıc ses yok dedi bu zıncır işi bayağ farklı
Trex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Mar 2006, 12:42

İleti ünsal » 09 Kas 2006, 20:42

zincirde biraz daha esnek olabilirsiniz rahat olun ses olsa çabuk belli olur
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti skodacı » 09 Kas 2006, 22:07

üretici firmalar neden öyleyse eksantriği kayış değilde zincir türünden araçlarında kullanmıyorlar...malum zincir kopmaz...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 09 Kas 2006, 23:08

Zincir motorun dönmesine kayıştan daha fazla olumsuz etki ediyor sonuçta ortada bir metal sürtünmesi ve ağırlık farkı var.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 09 Kas 2006, 23:13

öyleyse şunu söyleyebilirizmiyiz?aracın sağlıklı çalışması için eksantiriğin kayış türünden olması daha sağlıklı...peki o zaman eksantiriği zincirli olanlarda üretici firmanın gayesi ne?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 09 Kas 2006, 23:36

Motorunda egzantrik zinciri kulanan firmaların bir kısmı o dönemde çok güvenilir bir kayış imal edilemediği için mecburen kullandılar. Bir kısmı içinse sağlamlık ve daha az bakım maliyeti önemli bir kriterdi. Daha birçok teknik yada ekonomik sebep olabilir ama benim bildiğim çok somut nedenler yok.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir