lpg li skodacılara....

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lpg li skodacılara....

İleti skodacı » 18 Şub 2008, 21:28

arkadaşlar,aramızda lpg li skodası olanlara sesleniyorum(enjeksiyonlu)...aracınızdaki mevcut lpg sisteminde Emülatör (Simülatör) adlı parça var mı?cevaplarınızı bekliyorum...

 

 
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti azakoglultd » 18 Şub 2008, 22:16

bu emulator ne işe yarar bide onu bilseydik ?
azakoglultd
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Şub 2007, 03:22

İleti skodacı » 18 Şub 2008, 22:34

görevini en sonda söylüyecem...peki lpg olmasından ötürü sık sık motor arıza lambasının yandığı oluyor mu?bu sorum tüm lpg li skoda sahiplerine...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 18 Şub 2008, 22:44

[quote="skodacı"]görevini en sonda söylüyecem...peki lpg olmasından ötürü sık sık motor arıza lambasının yandığı oluyor mu?bu sorum tüm lpg li skoda sahiplerine...[/QUOTE]


geçen kuzenim geldi bize oturduk baya muhabbet ettik ya hakan sen anlarsın arabada bi lamba yanıyo dedi ama ne olduğunu çıkaramamış. Bende seni uğurlarken iner bakarım dedim.

neyse bu kalkayım dedi bende indim çalıştır abi dedim.(2004 megane II HB 1.6 16V) çalıştırdı anaa ya yanmıyo şimdi dedi. neyse istop et, Starta bas o bi kaç saniye kontak yaparken göster dedim.

gösterdi motor arıza lambası yanıyo dedim bende. neyse baktım direksiyonun altında ışıklı mışıklı bi parça var, LPG mi taktırdın dedim. dedi he yav evet benzin çok pahalanınca...

abi baştan desene LPG yüzünden yanıyo o lamba endişe etcek bişey yok dedim. hatta sıralı sistem olduğu için demin sen çalıştırınca yanmadı, ısınıp LPG ye geçince yakar dedim...



hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 18 Şub 2008, 22:46

hakanerdogan kuzenine bir sor...lpg sistemi parçaları arasında Emülatör (Simülatör) adlı parça var mı?
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 18 Şub 2008, 22:49

Anlamaz ki...

motor lambasını bana evde tarif ederken amortisör başı gibi bişeydi tekerleri falan kontrol ettim ama bişi yoktu dedi. Smile

ama yine de  bi ara  sorar yazarım üstad.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 18 Şub 2008, 22:59

lpg li araçlarda lambda sensörünün arızası nedeni ile motor arıza lambasının yanması üzerine bir araştırma içerisindeyimde ondan...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti scream_hunter » 18 Şub 2008, 23:06

bende de sıralı war ama benimki felicia bnde yanmazkiLOL
scream_hunter
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 22:28

İleti AhmetH » 18 Şub 2008, 23:49

bu parçayı  takmanız  ayarsızlık  sorunudur..

 

öyle  güzel  ayarlanması  lazımki aracın  arıza  vermesin..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti magistra » 18 Şub 2008, 23:53

hasan abi emülatorün ne olduğunu bilmiyorum ama benimde octi 2004 otv var boyna lamba yanıyo servise yolum düştükçe sildiriyorum ama yine yanıyo ama benzin de kullandıktan bi süre sonra sönüyor ben arabyı sonbaharda lamıştım ozamanlar bu kadar sık yanmıyordu ama kışın sönemk bilmedi,benim arkadaşta 2007 leon var oda lpg taktırdı ama onunkinde motor arıza lambası yanmıyor
magistra
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 02:50

İleti AhmetH » 18 Şub 2008, 23:59

düzgün  ayar veremiyorlar  motorunuza  LPG de  ondan  yanıyor.
 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti magistra » 19 Şub 2008, 00:01

ayar demeyinde ne derseniz deyin maşşallah bi servis i var lpg nin landi renzo marka adamların ustalıklan yakından uzaktan bi alakası yok sadece montajı biliyorlar
magistra
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 02:50

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 00:06

büyük ihtimal  onuda  bilmiyorlardır..
 

montajı  düzgün  olmadığından  ayar  tutturamayıp  lamda  bandının  dışında  kalıp  arıza  yaktıran çok
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti avcı » 19 Şub 2008, 01:01

kardeş emilatör denilen parça uyutucu anlamına gelir yani enjeksiyonlu araçlarda araç beyniarıza vermesin diye kullanlır gazda iken araç sanki benzinde çalışıyormuş gibi algılar yani beyni uyutur
avcı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Şub 2008, 00:55

İleti kadir_ » 19 Şub 2008, 01:51

bende öle bir sorun yok
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti AhmetH » 19 Şub 2008, 02:16

şimdi bakın  olay  şöyle  gelişiyor.
 

benzinde injeksiyonlu  bir  araç  belli  devir  bandında tamamen  ECU  gözetiminde  çalışır.

 

gözetimden kasıt ise  şöyle..

 

MAF veya MAP  sensörü  ile yapılan hesaplar  sonucu   aracın  emdiği  havanın  kütlesi  bilinir.

 

bu  havaya  verilecek  yakıt  seçilir*  ve  araç  çalışır..

 

bu  açık  devre  gözetimdir.(open loop)

 

motor  ısındığı zaman  ise  devreye  Lamda sensörü girer (oksijen sondası)

 

ve böylece  mili saniyeler  içerisinde  optimum  hava yakıt ayarı  düzenlenir..

 

yani  aracın  emdiği  havanın  kütlesi  belli  buna seçilen  yakıt  belli

 

lamda sensörü ilede  ince  ayar  veriliyor..

 

bir  örnek  verelim ;

 

motor  parametreleri  belli ;

 

araca  %60 gaz veriliyor

ve  3000  devirde  çalışıyor  diyelim.

 

motora  emilen  hava  MAF  tarafından  beyine (ECU)  gönderiliyor.

 

ECU  içinde  fabrika tarafından  yazılmış  yakıt  haritasından   %60 gaz  ve 3000 devire  karşılık   hava yakıt ayarını  seçer  atıyorum  16.8/1  olsun..

 

 

ancak  kapalı  devre  kontrolde (closed loop)  bu  hava yakıt  karışımının  uygun olmadığı   oksijen sensörü  marifetiyle  saptanır ise  hemen  anlık  olarak  bu  ayar  duruma  göre  fakire  veya  nispeten daha zengine kaydırılır.Smile

 

bu  duruma  ingilizce "short term fuel trim" STFT  (kısa dönem yakıt dengesi denir)

 

bu  silinen  bir  bilgidir  araç  her  stop  edilişinde bu  bilgi  resetlenir.

 

Ancak ;

 

Uzunca bir  süre  bu  ayar  aracın asıl  yakıt haritasından  sürekli  farklılık gösterir  ise ;

 

kısa dönem  yakıt dengesi  ayarı  beyine  Uzun  dönem  yakıt  dengesi  olarak  kaydedilir.

 

bu  artık  öğrenilmiş bir  bilgidir. ve  akü  sökülmedikçe  ECU  da  saklanır..

 

 

LPG  dönüşümünde ise  yine  aracın  kendi  beyninin  yakıt haritası esastır..

yine  bilgiler  öğrenilir  ve  saklanır.

 

ancak  çeşitli sebeplerden ayarsızlık  durumlarında   bu yakıt  haritasındaki  hava yakıt oranı  lamda sensörü  marifetiylede  ayarlanamıyorsa   araç  sürekli  zengin  veya  fakirde kalıyorsa  bu  arıza  ışığı yanar.

 

ve araç  açık  devre  çalışır  fazla  yakar.

 

konuda  geçen  parça  ise  motoru  yanıltır..  uzun  dönemde  hava yakıt  ayarı  uygunsuzluğundan  arıza  oluşturabilir.

 

 

özetle  aracın  lpg 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kadir_ » 19 Şub 2008, 02:22

süper açıklama ve son nokta
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir