cila

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

cila

İleti aytekin041 » 05 Mar 2008, 18:52

arkadaşlar haftasonu araca  cila yapmayı düşünüorum ancak daha önce bir tecrubem olmadı .. bana bilgi verirseniz sevinirim
 
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti silverlinemania » 05 Mar 2008, 18:53

nasıl bi cila yapmayı düşüyosun ??  pasta cila mı
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti aytekin041 » 05 Mar 2008, 18:54

hızlı cilada olur  hangisi daha iyi sonuç verir ve nelere dikkat etmeliyim
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti silverlinemania » 05 Mar 2008, 19:03

valla hızlı cila nedir onu bilmiyorum ama pasta cila çok zahmetli bişey artı aracının boyasında herhangi bi kalkma çizik kaportada vuruk falan varsa yapma zarar veriyomuş ama ben sana anlatıyım pasta cilayı aracın bütün kaportsısan bigüzel yedir ama önce cilalı şampuanla yıkamanı tavsiye ederim o zaman daha iyi sonuç veriyo çünkü neyse cilayı sür o kremsi görünüm gidinceye kadar daireler çizerek boyaya yedir bu işlemi arabanın bütün kaportasına uygula sonra biraz nemli bi bezle iyice sil üstünde kalan fazla cilayı işlem tamam ama bu işlemi yaparken eğer aracının tamponları boyalı falan değilse oralara para bantı gibi bantlarda çek değerse çıkmıyo çünkü çok kötü bi görüntü oluyo o zaman
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti aytekin041 » 05 Mar 2008, 19:36

   ortalama ne kadar sürer  bide  cilayı uygulamak için  özel bez falan varmı  
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti silverlinemania » 05 Mar 2008, 19:38

yok ben normal bezle siliyorum ama güderi daha iyi siler tabi ama o pahalıdır söyliyim ortalama 1.5 saat alır ama makinası varsa 30 dakikalık iş
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti aytekin041 » 05 Mar 2008, 20:03

bakalım denicez cumartesi günü becerebilecezmi :) 
 paylaşım için teşekkürler..
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti silverlinemania » 05 Mar 2008, 20:05

çok kolay yaa becerilmicek bi yanı yok yani sadece iş bilekte ne kadar çok kremsi görünüş giderse o kadar iyi ben mesela yapıyorum 2 saat alıyo ama ölüyorum yorgunluktan bide camlara yağmur kaydırıcı sürüyorum yağmur yağıyo ama sanki benim arabanın üstüne 1 damla su düşmüyo bütün damlalar kayıp gidiyo tabi üstündeki kiride alıp götürüyo yağmur sonrası cillop gibi oluyo araba
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti OKTAVİACI » 05 Mar 2008, 21:49

BEZ OLARAK SANAYİDE KULLANILAN ÜSTÜBÜ KULLANIRSAN DAHA İYİ SONUÇ ALIRSIN  DİYE DÜŞÜNÜYORUM
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti ahmetva » 05 Mar 2008, 22:16

cilayı ince tabaka halinde sürmelisin, pamukla parlatıyorum ben, üstübü çizebilir.
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti umt_d » 06 Mar 2008, 01:56

Dün yaptım sonax'ın metalik boya cilasını çok güzel oldu carrefour'dan 16 YTL'ye aldım yıkattırdım bi güzel sonra uyguladım.
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti irfant » 06 Mar 2008, 11:52

Cilayı çekinmeden uygulayabilirsiniz. Kendiniz yapmaya çalıştığınızda cilada fazla problem yaşamazsınız ama iş pastaya gelince bazı problemler yaşanabilir. Mecbur kalmadıkça keyfi olarak pasta uygulamayın, boyanın inceleceğinin, parlak tabakanın (clear coat) yok olacağını unutmayın.

Cilalı yüzey daha az su, kir, toz, leke, pislik tutar. Dış etkenlerden kaporta daha az etkilenir. Sıvı cilalar ayda bir, katı cilalar 3-4 ayda bir uygulanabilir.


- Pasta : genel tabiriyle yada sanayi diliyle beyaz pasta ve kaportacıların kullandıkları kahverengi olan kalın pasta diye basitce gruplandırılabilir.

Beyaz pasta : Daha ince ve yüzeysel temizlik yapmak
için kullanılır. (ufak tefek lekeler, sinek lerden kalan izler gibi) Bu pasta grubu kalın pastaya göre daha ince bir yapı ihtiva eder ve boyanın üzerindeki lekeleri çıkardığı gibi verniğin en üst katında ince bir temizlik yaparak daha canlı görünüm sağlar. Daha sonra cila uygulamasıyla boyaya parlaklık verilir. Eğer kendiniz pasta yapmayı düşünüyorsanız bu beyaz pasta denilen daha doğrusu amatör uygulamalara uygun olan ince pastayı kullanmanızı tavsiye ederim. Boyaya zarar verme olasılığı daha azdır.

Kalın (yada kahve rengi) pasta : Genelde kaportacıların yanık verniği düzeltmek yada boyanan yeni parçayla eski parçalar arasındaki ton farkını kapatmak için kullanılan pasta grubudur. Bu pasta grubunu çok ince bir zımpara gibi düşüne bilirsiniz. Uygulama sırasında verniğin üst yada yanık yada solmuş kısımlarını alarak boyanın eski görünümünü kazanmasını sağlar. Fakat uygulama sırasında bir yere fazla bastırmak yada çok fazla uygulamak direk boyayı almanıza neden olabilir.

Uygulama :

Elle : Genelde daha önce bu tarz işlerle uğraşmayıp el pratikliğiniz yoksa ince pasta grubuyla elle yapılması boyaya zarar verme açısından daha faydalıdır. Ama bu durumda bile dikkatli ve düzgün bir uygulama yapılmaz ise oval yada yatay değişik motiflerde izler oluşur. Uygulama esnasında arabanın direkt güneş almayacak bir yerde kuru bir şekilde bulunması işlem için daha sağlıklıdır. Bu arada sıcak m
otor kaputu üzerinede uygulama yapmayın pastalar genelde fazla sıcakta çabuk kuruyup özellik kaybına uğrayabilen kimyasallardır. Bu durumda arabayı parlatmaktan ziyade çizmeye yarıyorlar. Pasta yapmadan önce mümkünse maskeleme bandıyla arabanın plastik olan kapı çıtası filab gibi plastik yerlerini kapatmanızı tavsiye ederim aksi takdirde plastik aksamlarda pasta kuruduktan sonra beyaz izler bırakır ve giderilmesi zordur. Pastaya başlarken parmağınızla bir parça pastayı alıp uygulanacak yere sürün sonra pamuklu bir bezle fazla bastırmadan pastayı iyice yedirene kadar yavaş yavaş silin arkasından temiz bir bezle bir daha silin. Temiz bezle silmeden önce bir süre bekleyin.

Makina ile : Makine ile yapılan uyuglamalar genelde biraz tecrübe gerektirir. Taşlama makinelerine pasta için sünger yada koyun yünü gibi kafa aparatları takılabilmektedir. Ama uyguluyacağınız aletin mutlaka devir ayarı olması gerekmektedir. Pasta ve cila işlemlerinde genelde 3000 devir/dakika bazen daha da yavaşı kullanılmaktadır. Bu işlemdede elle yapılanla aynı uygulama
sistemi geçerlidir. Her işlem için ayrı bir kafa kullanmak daha iyi bir performans verir (pasta için ve cila için ayrı makine). Makine ile yapılan uygulamaların sonunda en son elle bir daha cila geçilmesi parlaklık ve görünüm için daha olumlu sonuçlar verir. Sonuçta makineler el gibi esnek vede kolay hareket ettirilebilir değildir vede hızlı dönerler. Makine ile uygulama sırasında eğer hata sonucu fazla bastırıp yüksek devir kullanıp yada elinizden kayma gibi şeyler o
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti ufuk » 06 Mar 2008, 17:53

noktaaaaaaaaaaaaaaa
ufuk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Oca 2008, 12:14

İleti serdar89 » 06 Mar 2008, 18:04

coğu insan pasta cila ile bir olduğunu zannediyor bu bilgi için irfant tşkür.. pasta ayrı cila ayrıdır.. öyle pastacila olurmu?
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti serdar89 » 06 Mar 2008, 18:06

[quote="irfant"]Cilayı çekinmeden uygulayabilirsiniz. Kendiniz yapmaya çalıştığınızda cilada fazla problem yaşamazsınız ama iş pastaya gelince bazı problemler yaşanabilir. Mecbur kalmadıkça keyfi olarak pasta uygulamayın, boyanın inceleceğinin, parlak tabakanın (clear coat) yok olacağını unutmayın.

Cilalı yüzey daha az su, kir, toz, leke, pislik tutar. Dış etkenlerden kaporta daha az etkilenir. Sıvı cilalar ayda bir, katı cilalar 3-4 ayda bir uygulanabilir.


- Pasta : genel tabiriyle yada sanayi diliyle beyaz pasta ve kaportacıların kullandıkları kahverengi olan kalın pasta diye basitce gruplandırılabilir.

Beyaz pasta : Daha ince ve yüzeysel temizlik yapmak
için kullanılır. (ufak tefek lekeler, sinek lerden kalan izler gibi) Bu pasta grubu kalın pastaya göre daha ince bir yapı ihtiva eder ve boyanın üzerindeki lekeleri çıkardığı gibi verniğin en üst katında ince bir temizlik yaparak daha canlı görünüm sağlar. Daha sonra cila uygulamasıyla boyaya parlaklık verilir. Eğer kendiniz pasta yapmayı düşünüyorsanız bu beyaz pasta denilen daha doğrusu amatör uygulamalara uygun olan ince pastayı kullanmanızı tavsiye ederim. Boyaya zarar verme olasılığı daha azdır.

Kalın (yada kahve rengi) pasta : Genelde kaportacıların yanık verniği düzeltmek yada boyanan yeni parçayla eski parçalar arasındaki ton farkını kapatmak için kullanılan pasta grubudur. Bu pasta grubunu çok ince bir zımpara gibi düşüne bilirsiniz. Uygulama sırasında verniğin üst yada yanık yada solmuş kısımlarını alarak boyanın eski görünümünü kazanmasını sağlar. Fakat uygulama sırasında bir yere fazla bastırmak yada çok fazla uygulamak direk boyayı almanıza neden olabilir.

Uygulama :

Elle : Genelde daha önce bu tarz işlerle uğraşmayıp el pratikliğiniz yoksa ince pasta grubuyla elle yapılması boyaya zarar verme açısından daha faydalıdır. Ama bu durumda bile dikkatli ve düzgün bir uygulama yapılmaz ise oval yada yatay değişik motiflerde izler oluşur. Uygulama esnasında arabanın direkt güneş almayacak bir yerde kuru bir şekilde bulunması işlem için daha sağlıklıdır. Bu arada sıcak m
otor kaputu üzerinede uygulama yapmayın pastalar genelde fazla sıcakta çabuk kuruyup özellik kaybına uğrayabilen kimyasallardır. Bu durumda arabayı parlatmaktan ziyade çizmeye yarıyorlar. Pasta yapmadan önce mümkünse maskeleme bandıyla arabanın plastik olan kapı çıtası filab gibi plastik yerlerini kapatmanızı tavsiye ederim aksi takdirde plastik aksamlarda pasta kuruduktan sonra beyaz izler bırakır ve giderilmesi zordur. Pastaya başlarken parmağınızla bir parça pastayı alıp uygulanacak yere sürün sonra pamuklu bir bezle fazla bastırmadan pastayı iyice yedirene kadar yavaş yavaş silin arkasından temiz bir bezle bir daha silin. Temiz bezle silmeden önce bir süre bekleyin.

Makina ile : Makine ile yapılan uyuglamalar genelde biraz tecrübe gerektirir. Taşlama makinelerine pasta için sünger yada koyun yünü gibi kafa aparatları takılabilmektedir. Ama uyguluyacağınız aletin mutlaka devir ayarı olması gerekmektedir. Pasta ve cila işlemlerinde genelde 3000 devir/dakika bazen daha da yavaşı kullanılmaktadır. Bu işlemdede elle yapılanla aynı uygulama
sistemi geçerlidir. Her işlem için ayrı bir kafa kullanmak daha iyi bir performans verir (pasta için ve cila için ayrı makine). Makine ile yapılan uygulamaların sonunda en son elle bir daha cila geçilmesi parlaklık ve görünüm için daha olumlu sonuçlar verir. Sonuçta makineler el gibi esnek vede kolay hareket ettirilebilir değildir vede hızlı dönerler. Makine ile uygulama sırasında eğer hata sonucu fazla bastırıp yüksek devir kullanıp yada elinizden kayma
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti PİCK-UP » 06 Mar 2008, 21:00

paylaşımın için tşk. irfan
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti irfant » 07 Mar 2008, 15:15

Cilalı şampuanın öyle aman aman bir faydası olsa hoş olurdu, ama yok. YAda bir hızlı sıvı cila çok işe yarıyor (Sonax Speedwax vb.).
 

6 ayda bir ise katı cila (macunsu).
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti serdar89 » 07 Mar 2008, 15:24

[quote="irfant"]Cilalı şampuanın öyle aman aman bir faydası olsa hoş olurdu, ama yok. YAda bir hızlı sıvı cila çok işe yarıyor (Sonax Speedwax vb.).
 

6 ayda bir ise katı cila (macunsu).
[/QUOTE]
 

 

ben kullanıyorum cilalı şampuan ama o kadar güzel değil sonax kullanıyorum yani bir kir cıkarma özelli yok sadece su tutmuyor o kdar ben zaten coğu zman cila da yaparım..
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir