LPG'li otomobil gerçekten zararlı mı?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

LPG'li otomobil gerçekten zararlı mı?

İleti lazianke » 07 Mar 2008, 00:31

Benzin fiyatlarındaki periyodik artış sebebiyle sürücülerin gözdesi hâline gelen LPG’li otolar, bir yandan yaygınlaşırken diğer yandan tartışılmaya devam ediyor.


Özellikle kazalarda yaşanan patlama hadiselerinin oto-gazın imajına büyük zarar vermesine rağmen araç sahipleri oto-gaz kullanmaktan vazgeçmiyor.

İtalyan Romano ve Polonyalı KME LPG sistemlerinin Türkiye distribütörlüğünü yürüten Akel Kahveci Yönetim Kurulu üyesi Ayhan Aydın, LGP’nin ülkemizde yanlış propaganda kurbanı olduğunu düşünüyor.

LPG’nin otomotiv sektöründeki yerini anlamak için Avrupa ülkelerindeki uygulamalar önemli ipuçları veriyor. Hem Alman ekonomisinin yüzde 30’unu otomotiv sektörünün oluşturması hem de tüm dünyada üretilen yıllık 5 milyon binek aracın yüzde 12’sinin Avrupa ülkelerinde üretilmesi Avrupa’daki gelişmeleri dikkate almayı zorunlu kılıyor. Otomotivde bu kadar büyük paya sahip Avrupa ülkelerinde son yıllarda çevreci özelliği sebebiyle LPG teşvik ediliyor. Yapılan ölçümlerde benzin, mazot gibi hidrokarbon yakıtların, oto-gaza oranla çevreyi 20 kat daha fazla kirlettiği tespit edilmiş. Bu yüzden Avrupa’daki fabrikalar doğrudan oto gazlı araç üretiyor. Sonradan dönüşüm ihtiyacı ortadan kalkıyor.

BAKIMI YAPILAN LPG’DE SORUN ÇIKMAZ

İşin ilginç yanı, bizde sadece ucuz olduğu için tercih edilen oto-gaz, çevreci özelliğinden dolayı gelişmiş ülkelerde hızla yaygınlaşıyor. Teşvik amacıyla Almanya, 5 yıllığına LPG fiyatını sabitlerken, İtalya ise sektöre her yıl 50 milyon Avro teşvik sağlıyor. Türkiye’de gazlı diye kapalı otoparklara ve hızlı feribotlara alınmayan LPG’li araçlar, Fransa’da otoparkları ücretsiz kullanabiliyor. Otoyollar da, oto-gazlı araçlar için ücretsiz. Belçika sübvansiyon uygulayarak, oto-gazın benzine göre yüzde 70 daha ucuz olmasını sağlıyor. İngiltere’de ise Kraliçe Elizabeth sistemi özendirmek için makam otomobilinde LGP sistemini kullandırıyor.

Ayhan Aydın’a göre, Türkiye ile Avrupa arasındaki farklılığın birkaç sebebi var. İlki, Türkiye’de akaryakıttan yüksek vergi alınması. İkinci sebep ise doğru zannedilen yanlışlar. Her alanda olduğu gibi LPG’nin de bakımı yapılmadığı zaman tehlike oluşturabileceğine işaret eden Aydın, “Periyodik bakım yapılmalı. Araç sahipleri sorun çıkana kadar bakım yaptırmıyor. Bakımı yapılan ve dönüşümü lisanslı firmalarca yapılmış araçlarda hiçbir sorun yok.” diyor.

Hâlen benzinin yarı fiyatı olan LPG, çevre dostu özelliği sebebiyle bundan sonra otomotiv dünyasında daha fazla gündem oluşturacak.


(Aksiyon)

 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AhmetH » 07 Mar 2008, 00:42

bilen kullansın..


zamanla   öğrenilir  neyin  ne  olduğu..  5 - 6  yıl  önce   dizeller   piyasada  yayılmaya  başlayınca  nasıl  burun  kıvırmışlardı  traktör  motorlu  diye..

 

 

hatta   bmw  mercedes   vs   dizel   ini  alınca   insanlara   gıcık  kapardı  millet  o  arabanın  dizelini  almış..  hala  tasarruf  yapmaya  çalışıyor  diye..

 

lpg  de  o  hesap  olacak..   kanıksayacaklar. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti PİCK-UP » 07 Mar 2008, 02:00

paylaşımın için tşk.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir