1.vites...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.vites...

İleti hakanerdogan » 19 Ağu 2008, 17:55

arkadaşlar düz yolda, gecenin bi vakti köyde zifiri karanlıkta, 1 yerine arka arkaya 4-5 sefer 3 e aldım, ne yaptım ne ettiysem kaldıramadım. hatta 1 zannettiğim için çokda kalkmak için zorladım ama olmadı.

195 tork veren bi arabayı kaldıramadım. ama 2 dede bir o kadar rahat kalkıyor.
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 19 Ağu 2008, 18:28

[quote="hakanerdogan"]arkadaşlar düz yolda, gecenin bi vakti köyde zifiri karanlıkta, 1 yerine arka arkaya 4-5 sefer 3 e aldım, ne yaptım ne ettiysem kaldıramadım. hatta 1 zannettiğim için çokda kalkmak için zorladım ama olmadı.

195 tork veren bi arabayı kaldıramadım. ama 2 dede bir o kadar rahat kalkıyor.
[/QUOTE]
 

 

Uzun viteste tork yalan oluyor. Ona bakarsak benim turbo dizel almadan önce 5. vitesle yokuşta otomobil sollama hayallerim vardı. Sonra aldık aracı, ilk gördüğüm uzun rampaya 5. vites 1500 devirle girdim.LOL

 

1500'de adam gibi tork olmadığını anladım önce. Sonra 4'e alıp 4'te 3000 yapıp tekrar 5'e aldım. 2200 devir civarında sadece "sakince" hızımı arttırabildiğimi gördüm...Dead Ne hayal kırıklığıydı ama...Cry Hatta aynı rampada daha sonraki kullanımlarımda hızlanamadığım, sadece mevcut hızımı korumakla yetindiğim bile oldu.Dead

 

Neyse; gerçek dünya da iş motorda bitmiyormuş yani.Big%20smile Bunun vites oranları var, lastik boyuntları var.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti PİCK-UP » 19 Ağu 2008, 18:31

debriyaj balası tarumar olur. ama yokuş aşagı yollarda 2 ile kalkabilirsin. ama düz yolda tavsiye etmem zararlı.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti hakanerdogan » 19 Ağu 2008, 18:35

[quote="SEAHAWK"][quote="hakanerdogan"]arkadaşlar düz yolda, gecenin bi vakti köyde zifiri karanlıkta, 1 yerine arka arkaya 4-5 sefer 3 e aldım, ne yaptım ne ettiysem kaldıramadım. hatta 1 zannettiğim için çokda kalkmak için zorladım ama olmadı.

195 tork veren bi arabayı kaldıramadım. ama 2 dede bir o kadar rahat kalkıyor.
[/QUOTE]
 

 

Uzun viteste tork yalan oluyor. Ona bakarsak benim turbo dizel almadan önce 5. vitesle yokuşta otomobil sollama hayallerim vardı. Sonra aldık aracı, ilk gördüğüm uzun rampaya 5. vites 1500 devirle girdim.LOL

 

1500'de adam gibi tork olmadığını anladım önce. Sonra 4'e alıp 4'te 3000 yapıp tekrar 5'e aldım. 2200 devir civarında sadece "sakince" hızımı arttırabildiğimi gördüm...Dead Ne hayal kırıklığıydı ama...Cry Hatta aynı rampada daha sonraki kullanımlarımda hızlanamadığım, sadece mevcut hızımı korumakla yetindiğim bile oldu.Dead

 

Neyse; gerçek dünya da iş motorda bitmiyormuş yani.Big%20smile Bunun vites oranları var, lastik boyuntları var.Smile
[/QUOTE]

bence bizim araçlara şanzıman süper olmuşta, bu 5.vites biraz kesiyor. 5 i kısaltıp önüne bir 6.vites konabilirdi, hoşda olurdu. çevirirdi yani.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 19 Ağu 2008, 18:47

[quote="hakanerdogan"]bence bizim araçlara şanzıman süper olmuşta, bu 5.vites biraz kesiyor. 5 i kısaltıp önüne bir 6.vites konabilirdi, hoşda olurdu. çevirirdi yani.
[/QUOTE]
 

 

Vallahi aynısını düşündüm ben de. Yalnız bir farkla. İlk 3'e dokunmamakla birlikte, 4'ün de tıpkı 5 gibi azıcık daha kısaltılmasını (ikisi de bir miktar kısaltılsa iyi olurdu) ve sona bir tane 6. vites eklenmesini isterdim.

 

Tabii böyle uzaktan mühendis abilere artistlik yapmak kolay.Big%20smile Adamlar mutlaka yapılabileceklerin en iyisini yapıyordur. Mesela biz "6 vites isteriz" diye bıdı bıdı yapıyoruz; kim bilir ne kadar hacim ve ağırlık artışı gerektirecektir bu istek...
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 19 Ağu 2008, 18:49

tabi canım, adamlar drag arabası yapmıyor ya, uzun yolda tüketim düşük olacak, az emisyon salacak, ağırlıkta bayılmayacak vs.....
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 19 Ağu 2008, 18:52

Zaten sizin Fabia TDI'lar gene iyi. Lastik çapları yüzünden nispeten "kısa oranlı şanzımanı varmış gibi" hissettirir herhalde. Ha, 5. vitesin arkasında 6 yoksa, 5'in kısalmasını da istemezdim o ayrı.Smile
 

Bu arada; yeni Fabia 1.4 TDI 80 hp'de ilk 3 vitesin daha kısa, 4'ün tıpa tıp aynı, 5'in ise daha uzun olduğunu biliyor muydun ?
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti hakanerdogan » 19 Ağu 2008, 18:56

[quote="SEAHAWK"]Zaten sizin Fabia TDI'lar gene iyi. Lastik çapları yüzünden nispeten "kısa oranlı şanzımanı varmış gibi" hissettirir herhalde. Ha, 5. vitesin arkasında 6 yoksa, 5'in kısalmasını da istemezdim o ayrı.Smile
 

Bu arada; yeni Fabia 1.4 TDI 80 hp'de ilk 3 vitesin daha kısa, 4'ün tıpa tıp aynı, 5'in ise daha uzun olduğunu biliyor muydun ?
[/QUOTE]

 

bana 3 te asıldıktan sonra 4 pek kısa geliyor. 3 te hiç sorun yok benim izlenime göre. zaten 2 en sevdiğim vites baya geniş bantlı öbürlerine göre. 3 e sorun atmıyor o yüzden, 3 te asılıp 4 e alıyorum zaten hız 110 falan, 4 te de 120-130 dedim mi torkum bitti diyor anca bağırıyor. 5 e çabuk almak mantıklı geliyor, anasını satim oda touareg 7.vitesi gibi Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 19 Ağu 2008, 18:58

kırmızılı yer için söliyim, başta yanlış anladım ama evet, 6 yoksa kısaltmak zaten saçma olur, 150 de kalır araba Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sainz » 19 Ağu 2008, 19:07

[quote="SEAHAWK"]...İlk 3'e dokunmamakla birlikte, 4'ün de tıpkı 5 gibi azıcık daha kısaltılmasını (ikisi de bir miktar kısaltılsa iyi olurdu) ve sona bir tane 6. vites eklenmesini isterdim...[/QUOTE]

Oldu olacak bir de ikinci bir diferansiyel dişlisi de taksınlar vRS' de olduğu gibi. vRS' e para verilmemiş olur fazla fazla.WinkLOL
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ilk aşk » 19 Ağu 2008, 19:24

SİTEDE BAYA İLERLEME VAR 2006 YILINDA BU SORUYA 3-4 KİŞİ CEVAP YAZMIŞ
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti hakanerdogan » 19 Ağu 2008, 19:25

2006 da sen yoktun engin abi. ondan Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ilk aşk » 19 Ağu 2008, 19:27

[quote="hakanerdogan"]2006 da sen yoktun engin abi. ondan Smile [/QUOTE]
 

BEN YOKTUM AMA DUAYENLER VARDI LOLLOLLOLLOL
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti BlueVRS » 19 Ağu 2008, 19:48

Ustaa,soruya ve sorana bakarmısınız..Ben olsam bir ara girer silerdim bu mesajı.. Hasan usta 2006 da çırakmıymış ki henüz acaba??Ouch Yoksa işler durgundu da gizli telkin ile balata mı sıyırtmaktı amaç millete..Confused Maksat sektör hareketlensin..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti gurdal07 » 19 Ağu 2008, 19:51

5 de kalksaydı yapan adam 1 i yapmazdı 5 de  sürerdin  kaldırsan bile hızlanması çok  kötü olur heralde
Kullanıcı avatarı
gurdal07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 28 Ekm 2007, 21:05

İleti bekmezci_1905 » 19 Ağu 2008, 20:03

[quote="gurdal07"]5 de kalksaydı yapan adam 1 i yapmazdı 5 de  sürerdin  kaldırsan bile hızlanması çok  kötü olur heralde[/QUOTE]
 

 

ClapClapLOLLOLClapClap
bekmezci_1905
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Tem 2008, 00:03

İleti SEAHAWK » 19 Ağu 2008, 20:32

[quote="hakanerdogan"] [quote="SEAHAWK"]Zaten sizin Fabia TDI'lar gene iyi. Lastik çapları yüzünden nispeten "kısa oranlı şanzımanı varmış gibi" hissettirir herhalde. Ha, 5. vitesin arkasında 6 yoksa, 5'in kısalmasını da istemezdim o ayrı.Smile
 

Bu arada; yeni Fabia 1.4 TDI 80 hp'de ilk 3 vitesin daha kısa, 4'ün tıpa tıp aynı, 5'in ise daha uzun olduğunu biliyor muydun ?
[/QUOTE]
 
bana 3 te asıldıktan sonra 4 pek kısa geliyor. 3 te hiç sorun yok benim izlenime göre. zaten 2 en sevdiğim vites baya geniş bantlı öbürlerine göre. 3 e sorun atmıyor o yüzden, 3 te asılıp 4 e alıyorum zaten hız 110 falan, 4 te de 120-130 dedim mi torkum bitti diyor anca bağırıyor. 5 e çabuk almak mantıklı geliyor, anasını satim oda touareg 7.vitesi gibi Smile
[/QUOTE]




 

 

Ben sadece tırmanış için demiştim aslında. Ama hızlanma konusunda haklısın.Smile

 

 

 

[quote="sainz"][quote="SEAHAWK"]...İlk 3'e dokunmamakla birlikte, 4'ün de tıpkı 5 gibi azıcık daha kısaltılmasını (ikisi de bir miktar kısaltılsa iyi olurdu) ve sona bir tane 6. vites eklenmesini isterdim...[/QUOTE]

Oldu olacak bir de ikinci bir diferansiyel dişlisi de taksınlar vRS' de olduğu gibi. vRS' e para verilmemiş olur fazla fazla.WinkLOL[/QUOTE]

 

 

Hocam, amaç 1-2 fikir yürütmek işte.Big%20smile Yoksa mühendis beylere akıl öğretmek haddimize değil tabii. İnternette çok görüyoruz "şu arabaya şu motor koyulsa daha iyi olur vb." diye akıllılık yapan tipleri. Onlardan gibi görünmeyelim bari.LOL
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti alwaysloser » 19 Ağu 2008, 22:03

[quote="ilk aşk"][quote="hakanerdogan"]2006 da sen yoktun engin abi. ondan Smile [/QUOTE]
 

BEN YOKTUM AMA DUAYENLER VARDI LOLLOLLOLLOL
[/QUOTE]
 

ClapClapClap
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir