amörtisör...(yüce motor garantisi?)

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

amörtisör...(yüce motor garantisi?)

İleti skodacı » 10 Kas 2006, 22:58

Arkadaşlar aracım daha 7000 km de ve aracımın ön amörtisörlerin patlamış olduğu tespit edildi.yetkili servis patlayan amörtisörün garantiye girmeyeceğini söylediler.amörtisör zaten patlar.başka bi şey olmaz ki.çukura sert bir şekilde girmişi falan dediler...velhasıl skoda güzel araba ama satış sonrası kötü...arkadaşımın wv golf ununda amörtisörleri patlamıştı fakat garantiden değiştirmiş yetkili servis...yüce auto bu şekilde satış sonrası politikasını devam ettirirse bana göre skoda gibi değerli bir aracı kendi elleriyle mezara koyarlar...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 11 Kas 2006, 20:01

arkadaşlar bu konuda desteğinizi bekliyorum.skodanın satış sonrası hizmet politikasının hep birlikte değiştirelim...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 11 Kas 2006, 23:12

bu marka yüce auto gibi bir distribütür le yürümez...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 12 Kas 2006, 17:23

Amortisörünüzün patlaklığını bir özel servistede teyit ettirin çünkü servisteki ustalar zaman zaman saçma sapan şeylerde söyleyebiliyorlar. Garanti ile ilgili sıkıntınızın Yüce Auto değil gittiğiniz servisle alakalı bir durum olduğunu düşünüyorum. Daha net bilgiler alıp yetkililer ile görüşmek için 0212 335 04 66'dan Skoda Bilgi Hattı'nı aramayı deneyin.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 12 Kas 2006, 18:31

aracım garantili emir,bu yüzden ne işim var özel servislerde...bana bu arabanın 2 yıl ve sınırsız km garantisinde olduğunu söylediler...açıksası skodanın sınırsız km lafınada pek itibar etmiyorum.tamamiyle duygusal sloganvari bir söz bu söz...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 12 Kas 2006, 20:34

Türkiyenin özeti "Parayla rezil olmak" dır bu yüzden başınıza gelenlere şaşırmayıp skodaya kızmayışımı yadırgamazsınız heralde. Embarrassed

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti gbasara » 13 Kas 2006, 11:11

0216 383 80 80 dahili 301'den Aydın Bey'e konuyu iletebilirsin.
dinleyen birisidir. skoda, parça konusunda çok cimri. teorik anlamda garanti süresini esas alıyor. o yüzden senin garanti dolmadan ısrarla değiştirmeyi dene. Türkiye yol şartlarında 2 yıl garantiyi veren bu tür arızaları da öngörüyor demektir. öyle olmasa ülkemiz yollarında garanti 6 ay olurdu. amortisörleri patlatmak için sen ne yapmış olabilirsin ki? en fazla çukurlara girmişsindir. amortisörlerin de bu kadar toleransı olacak herhalde. bunun için üretiliyorlar. sanki bize camdan bir süs eşyası satmışlar gibi hiçbir arızayı kabul etmiyorlar. adı üstünde aracın mekaniğe karşı garantisi 2 yıl diye. hangi mekanik bu. pistonlar mı. arıza pistonlardan olsa bu sefer yine kullanımdan filan derler. bastırmak gerek.

 

benim ikinci bakım ve garanti süresi mayısta bitti. bir ay sonra ağır kokular gelmeye başladı havalandırmadan. servisin biri polendir deyip bir aylık poleni değiştirdi. olmadı. başka bir servis ön göğüs ve klima peteği sökülecek dedi (750YTL). müşteri hizmetlerine yazdım. en son Aydın Bey'le uzun uzun görüştük. çok sitem ettim. en son temizleyici bir spray ile yapılacağını söyledi. garanti bittiği için paralı yaptıracağız artık. ama en azından söküm yapılmayacak ve orjinalliği bozulmayacak. yine de 24000km bir araçta böyle bir sorun olduğu ve bunun maliyetini müşteriye ödettikleri için zoruma gidiyor. çünkü yaygın bir aksaklık değil. çok nadir rastlanıyor. kendileri de kabul ediyor bunu.

şimdi konuyu skoda-auto global'e ya da Mleda Boleslav'daki fabrikaya yazıyorum. az kaldı. direkt info adresleri yok. araştırıyorum. senin sorunu da çözmezlerse senin için de bir tane yazalım.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti Halikarnasos » 13 Kas 2006, 12:22

gbasara, arkadaşım havalandırmadaki koku sorununu çözdüğünde bana haber verir misin?

Halikarnasos
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 13:42

İleti irfant » 13 Kas 2006, 14:13

Yetkili servis derse ki "sert çukura girdiniz, ondan oldu" açıkçası yapacak pek bir şey yok. Yetkili servisin adı burada; ekspertiz yapmaya yetkili! Ne yazık kı durum bu. Ama siz durmu müdürlere bildirebilirsiniz. Bazı haller pazarlık usulü ile de hallediliyor. Ya da yarı yarıya gibi...
 

Sonuç "Kimi kime şikayet edeceksiniz"e geliyor.  Unhappy

 
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti gbasara » 13 Kas 2006, 16:27

sevgili halikarnasos,
en son bugün çek cumhuriyeti Mleda Boleslav'daki fabrikadan beş yöneticiye e-mail gönderdim. öğleden sonra da Yüce Oto'dan Cemal Bey aradı. bahsettiğim Aydın Bey, Özgür Bey ve en son da Cemal Bey konulara ilgililer. Cemal Bey, G.Antep servisine konuyu bildirmiş. gittiğimde hiçbir ücret almadan spray ile evaporatör temizlenecek. ancak ön göğüsün sökülüp evaporatörün değişmesi gerekirse Cemal Bey, Çek Cumhuriyetine konuyu bildirip iyi niyet kapsamında birşeyler ayarlayacağını söyledi. G.Antep'e gidemezsem diye de gidebileceğim herhangi başka bir servisin adını verdiğimde yine aynı işlemlerin yapılacağını söyledi.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti skodacı » 13 Kas 2006, 21:02

tamam çukura sert bir şekilde girmiş olabilirim,kabul ediyorum.bunu zaten yetkili servisimede bildirdim...zaten amörtisör başka bir nedenden dolayı da patlamaz ki..ama anlamadığım neden wv de patlayan amörtisör garanti kapsamında değiştiriliyorda skodada değiştirilmiyor.iki markada aynı çatı altında değil mi?amörtisörde orjinal almıyacam.yan sanayi alıcamnasıl olsa patlasa garantiye girmeyecek...neden daha fazla para ödüyeyim...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 13 Kas 2006, 21:24

gbasara bu evaparatör ne oluyor?görevi ne?hava kanalından gelen kokuya bu parçamı neden oluyor...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti gbasara » 14 Kas 2006, 10:44

evaporator (buharlaştırıcı, soğutucu), sıvı haldeki klima gazını buharlaştırarak gaz haline getiren ve bu arada soğutan petektir. soğuyan bu gaz (kapalı boru içindedir), boruları çevreleyen peteklerden geçen havayı soğutur. daha doğrusu hava bu boruların arasından geçerken soğur. aynı buzdolaplarının arkasındaki petekler gibi. sistemleri aynı.
 

ancak polen filtresi gibi bir süzgeci olmadığından zamanla hava içindeki bakteri ve mantarlar burada çoğalıyor ve hava içeri alınırken kötü kokular oluşuyor. spray ile temizleme çözümleri var ancak daha ileri evrelerde evaporatorün sökülmesi ve peteklerin detaylı olarak temizlenmesi gerek (para yani).

 

özellikle kış gibi nemli hava şartları sonrası yaz ortasına doğru belirginleşiyor. aslında bana göre araç çok gezmiyor ve durağansa bu çabuk ortaya çıkıyor. kullanılmadığı için bir nevi bakterilere ortam hazırlanıyor. oysa sürekli çalışan -hava akışının olduğu- petekler biraz olsun temizleniyor. en azından ben bu sonuca vardım.
gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti Halikarnasos » 14 Kas 2006, 11:22

gbasara, umarım hallolur sorunun. Skodacı'nın açtığı konu da daha önce dediğim gibi; çok önemli ve belki de topluca hareketle (Yüce Auto ile görüşme anlamında) çözüm yolu aranmalı.Sevgili Skodacı arkadaşımızın da dediği gibi; ((ama anlamadığım neden wv de patlayan amörtisör garanti kapsamında değiştiriliyorda skodada değiştirilmiyor.)) bu cümle çok vahim bir duruma işaret ediyor. Yani Skodacı'nın yaşamakta olduğu ve ileride bizim de yaşayabileceğimiz bu tür sorunların başında YÜCE ile bu işi netleştirmek lazım.
Halikarnasos
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 13:42

İleti gbasara » 15 Kas 2006, 11:14

Resmi Gazete Tarihi: 14.06.2003 Resmi Gazete Sayısı: 25138


< content="Microsoft Word 10 (ed)" name=Generator>
<>




GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK


EK:


GARANTİ BELGESİ İLE SATILMAK ZORUNDA OLAN  MALLAR VE BUNLARA AİT GARANTİ SÜRELERİ




9– KARAYOLU TAŞITLARI









9-11 Karayolu taşıtları için elektirikli,elektronik ve mekanik alet ve cihazları


YIL veya KM.


2 YIL veya KULLANILACAĞI ARAÇ GURUBU İÇİN BELİRLENEN KM








9-11.17 Amortisör


YIL veya KM.

gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti Halikarnasos » 15 Kas 2006, 13:27

Tebrikler Gbasara, ilgi ve alakana teşekkürler. Tüketici haklarını bilirse galiba sonuç daha kolay olacak.
Halikarnasos
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 13:42

İleti Halikarnasos » 15 Kas 2006, 13:30

Sevgili Skodacı; bu durumda servise garanti kapsamında yapılması için galiba diretmen gerekiyor. Zira kanunlar ortada. Nereden biliyor senin çukura sert girdiğini canım(hemen kullanıcıyı suçlarlar zaten). Sen çukura girerken servis yanında değildiya!
Halikarnasos
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 13:42

İleti skodacı » 15 Kas 2006, 21:29

gbasara  bu bilgin, yasal platforma benim haklılığıma ispat olamaz...ben haksız da olabilirim...merak ettiğim diğer markalarda damı patlayan amörtisör garantiye girmiyor...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir