OTO. ŞANZUMAN AVANTAJ VE DEZAVANATAJ

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

OTO. ŞANZUMAN AVANTAJ VE DEZAVANATAJ

İleti skodacı » 04 Nis 2008, 22:11

Otomatik Şanzıman Avantajları

Düz şanzımana göre
otomatik şanzımanın
avantajları vardır.
* Debriyaj hareketini
ortadan kaldırdığı için ve
viteslerin kendiliğinden
değişmesinden dolayı
sürücü hareketlerini azaltır.
* Sürüş koşullarına uygun
otomatik olarak ve
yumuşakça vites değiştirir,
böylece debriyaj çalışması
gibi bazı sürüş tekniğinden
kaynaklanan problemleri ve
bunların sürücüden
kaynaklanmasını önler.
* Motorun ve aktarma
organlarının aşırı
yüklenmesini önler. Çünkü
mekanik olarak değil
hidrolik olarak (tork
konverter üzerinden)
bağlantı sağlar.
* Arıza yapma oranı manuel
şanzımana göre daha
düşüktür.
* Şanzıman çalışma sesi
genel olarak daha azdır.
* Debriyaj sisteminin
mekanik ve hidrolik arızaları
mevcut değildir.
* Motor devrine uygun
düşmeyen hiçbir vitese
şans eseriyle bile geçmez.
* Elektronik olması
durumunda yanlışlıkla şans
eseriyle bile geri vitese
geçirilemez.
* Elektronik olması
durumunda self diyagnostik
özelliği vardır; kendi
arızasını kodlu şekilde
söyleyebilir.
* Elektronik olması
durumunda frene basılarak
araç durdurulduğu sürece
vites kolunu oynatmaya
gerek kalmadan vitesi boşa
alır.
* Rampada kaçırmaz.
* El freni bozuk ise ya da el
freninin donma tehlikesi
varsa araç park kilidiyle
sabitlenebilir.
* Yağı özel renkli olduğu
için diğer kaçaklardan kolay
ayırt edilir.
* Revizyonu elle
yapabilecek kadar kolaydır.
* Boşta çalıştırma
anahtarından dolayı araç
marş basarken viteste
unutulduğu için yanlışlıkla
yürütülemez.
* Araç çamura saplanacak
olursa ileri geri aracı
silkeleyerek çıkarmak daha
kolaydır.
* Otomatik şanzımanla
aracı kullanmayı öğrenmek
daha kolaydır.
* Genel olarak arızası daha
azdır ve debriyaj balatası
gibi aşındığı için
değiştirilmek zorunda olan
parçası yoktur.
* Özürlü sürücüler için
idealdir.
* Vites değişimlerini aracın
hız ve yük durumuna en
uygun şekilde motora zarar
vermeyecek şekilde yapar.
* Sürücü vites değiştirmekle
uğraşmadığı için trafiği
daha rahat takip
edebildiğinden trafik
emniyeti yüksektir.
* Elektronik olması
durumunda elektrikli bazı
arızalarını “S” lambasını
yakarak sürücüye ikaz eder.
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 04 Nis 2008, 22:12

Otomatik Şanzıman Dezavantajları

OTOMATİK
ŞANZIMANIN
DEZAVANTAJLARI
* Tork konvertörde tork
kayıpları olduğu için
maksimum hızları manuel
şanzımanlara göre
düşüktür.
* Motordan gelen giriş torku
şanzımana geçerken % 4-5
oranında enerji kaybına
uğrar. Buda yakıt sarfiyatını
artırır.
* Otomatik şanzıman,
manuel şanzımana göre
daha pahalı ve işçiliği daha
zordur.
* Fren balataları, kampana
ve disk aşıntısı fazladır.
* Motor kompresyon freni
yada yığılması zayıftır.
* Tahrikli
tekerleklerinden çekmek
gerektiği zaman boşa alınsa
bile şanzımana zarar verme
tehlikesi mevcut
olduğundan düşük süratle
ve kısa mesafede çekme
kısıtlaması vardır.
* Otomatik şanzımanlı
araçlar itilerek kesinlikle
çalıştırılamazlar.
* Kullanılan yağ son derece
temiz olmak zorundadır.
* Otomatik şanzıman yağı
daha pahalı ve özeldir.
* Otomatik şanzımanın
yaygın olmadığı ülkelerde
ve bölgelerde genelde satış
fiyatı yüksek ve ikinci el
fiyatı ise genelde düşüktür.
* Yokuşta geri kaçırmadığı
için öndeki araç geriye
kaçırırsa aracı geriye
kaçırarak kurtarmak
mümkün değildir.
* Vitese takıp marş basarak
trafik açısından uygun
olmayan ya da tehlikeli bir
yerde stop edip kalmış aracı
yürütmek imkânsızdır.
* Eğer elektronik değil ve
tam hidrolik ise karda
patinaja geçmemesi için
aracı 2., 3. ya da daha
büyük ve torksuz bir vitesle
kaldırmak imkânsızdır.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti crash » 04 Nis 2008, 22:23

bilgiler için teşekkürler ben honda ve vw dışında hiçbir modelin otomatik veya tiptronik vitesini satın almam.Birde bir sorum olcak bilindiği gibi tiptronik vitesli aracın hızlanması manuele göre daha yavaş.Peki bu hızlanma otomatik kullanımdamı geçerli sadece yoksa manuel kullanımda dahilmi.Yani ben manuel kullanımdadamı bu süreye ihitiyacım olcak??
crash
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 22:02

İleti serdar89 » 04 Nis 2008, 22:27

Benim Audi TPT ama Geri kayma yok demişsiniz Geri kayma var! birde Arac D kendi kendine  hareket edişi Karda Kalkışı daha kolay yapıyor tabi düz yolda 2ci olarak coğu insan geri geri giderken arkasına bakarken ayağını ayarlayamaz bu kendi kendine gittiği için Gaz vermeden bile park olur...!


 

 

Sadece TPT değil otomatikde ARac sollarken kötü arac sollarken yüksek devirde olması lazım orda vites atınca Kötü oluyor..! ama TPT yok cünkü ben uzun yolda Manuel Trafikte fazla dur kalkta D giderim Ama D frene basmam N de basarım Balata için..
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti skodacı » 04 Nis 2008, 22:44

[quote="crash"]bilgiler için teşekkürler ben honda ve vw dışında hiçbir modelin otomatik veya tiptronik vitesini satın almam.Birde bir sorum olcak bilindiği gibi tiptronik vitesli aracın hızlanması manuele göre daha yavaş.Peki bu hızlanma otomatik kullanımdamı geçerli sadece yoksa manuel kullanımda dahilmi.Yani ben manuel kullanımdadamı bu süreye ihitiyacım olcak??[/QUOTE]
 

her iki kullanımdada geçerli tiptronic vitesli araçta...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 04 Nis 2008, 22:45

[quote="serdar89"]

Benim Audi TPT ama Geri kayma yok demişsiniz Geri kayma var! birde Arac D kendi kendine  hareket edişi Karda Kalkışı daha kolay yapıyor tabi düz yolda 2ci olarak coğu insan geri geri giderken arkasına bakarken ayağını ayarlayamaz bu kendi kendine gittiği için Gaz vermeden bile park olur...!


 

 

Sadece TPT değil otomatikde ARac sollarken kötü arac sollarken yüksek devirde olması lazım orda vites atınca Kötü oluyor..! ama TPT yok cünkü ben uzun yolda Manuel Trafikte fazla dur kalkta D giderim Ama D frene basmam N de basarım Balata için..
[/QUOTE]
 

yokuşlarda geri kaymayı önleyen'Auto Hold' teknolojisi sizin araçta yok galiba...

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti serdar89 » 04 Nis 2008, 22:48

Audi A6 Auto Hold yok tabi Yokuşta denedim kaydı.. Triptonikte yok zaten... Ama otomatikde var..
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti magistra » 04 Nis 2008, 22:56

[quote="serdar89"]
 

Sadece TPT değil otomatikde ARac sollarken kötü arac sollarken yüksek devirde olması lazım orda vites atınca Kötü oluyor..! ama TPT yok cünkü ben uzun yolda Manuel Trafikte fazla dur kalkta D giderim Ama D frene basmam N de basarım Balata için..
[/QUOTE]
 

octavia ile solama yaparken uzun yolda aracı 3 konumuna alıyorum direk devir dört bine yaklaşıyor sollamayı gayet rahat yapıyorum sollama bitikten sonra D ye devam :)
magistra
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 02:50

İleti serdar89 » 04 Nis 2008, 23:08

[quote="magistra"][quote="serdar89"]
 

Sadece TPT değil otomatikde ARac sollarken kötü arac sollarken yüksek devirde olması lazım orda vites atınca Kötü oluyor..! ama TPT yok cünkü ben uzun yolda Manuel Trafikte fazla dur kalkta D giderim Ama D frene basmam N de basarım Balata için..
[/QUOTE]
 

octavia ile solama yaparken uzun yolda aracı 3 konumuna alıyorum direk devir dört bine yaklaşıyor sollamayı gayet rahat yapıyorum sollama bitikten sonra D ye devam :)
[/QUOTE]
 

Ben o işi + - ile yapıyorum yukarı ittirmen yeterli :))
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti magistra » 04 Nis 2008, 23:24

Clap

magistra
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 02:50

İleti ardabey » 04 Nis 2008, 23:30

Herkese merhaba,


Benim aracım octavia coll.plus,otomotik vites.Daha önce hiç otomatik araba kullanmadım bu ilk.Gerek uzun yolda araç sollarken gerek trafikte beklerken veya aracı stop ederken vitesi hangi konumda bırakmam veya kullanmam gerekir?Bu soruları bir kaç kişiyle daha paylaştım ancak herkes değişik şeyler söyledi ve benim kafam iyice karıştı...

örneğin ışıkta beklerken 'P'demi'N'demi beklemeliyim yoksa hep 'D'demi bırakmalıyım 1,2,3 hangi durumlarda kullanılmalı yada kullanılmamalı 'Kıck-down' sık yapmanın zararı varmı..sorular bu şekilde uzayıp gidiyor,yardımcı olursanız sevinirim.

saygılar...

 
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti skodacı » 04 Nis 2008, 23:45

D konumunda sadece düz yolda kullanacaksınız...

1-2-3 viteslerini yokus inerken veya cıkarken motor freni olarak (komprasyon) kullanabilirsiniz, devrinde değiştirmek suretiyle aksi takdirde motor bayılır çekişten düşer.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ardabey » 04 Nis 2008, 23:51

Teşekkürler..peki ışıkta beklerken aracı P yada N konumlarının hangisinde beklemeliyiz?D konumunda beklemek zararlı olurmu.
Saygılar,
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti serdar89 » 04 Nis 2008, 23:52

[quote="ardabey"]

Herkese merhaba,


Benim aracım octavia coll.plus,otomotik vites.Daha önce hiç otomatik araba kullanmadım bu ilk.Gerek uzun yolda araç sollarken gerek trafikte beklerken veya aracı stop ederken vitesi hangi konumda bırakmam veya kullanmam gerekir?Bu soruları bir kaç kişiyle daha paylaştım ancak herkes değişik şeyler söyledi ve benim kafam iyice karıştı...

örneğin ışıkta beklerken 'P'demi'N'demi beklemeliyim yoksa hep 'D'demi bırakmalıyım 1,2,3 hangi durumlarda kullanılmalı yada kullanılmamalı 'Kıck-down' sık yapmanın zararı varmı..sorular bu şekilde uzayıp gidiyor,yardımcı olursanız sevinirim.

saygılar...

 
[/QUOTE]
 

ben ışıklara yaklaşırken N alıyorum Boşta en azından
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti gurdal07 » 04 Nis 2008, 23:53

skodacı abi bilgiler için teşk
valla ne zaman görsem farklı bi kadir inanır resmi oluyo avatarda haaaBig%20smile
Kullanıcı avatarı
gurdal07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 28 Ekm 2007, 21:05

İleti ardabey » 04 Nis 2008, 23:59

Herkese çok teşekkür ederim.Bu bilgilr çok faydalı benim için.Zira hafta içi uzun yol yapacağım aracımla.
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti skodacı » 05 Nis 2008, 00:06

Işıkta beklerken N...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti serdar89 » 05 Nis 2008, 00:11

Bakarım uzaktan kırmız ise N alır boşta yavaş yavaş kayar araba
 

Aracı ısıtırken P bırakmayın N alın ..! aractan indiğiniz zamanda N alın .. P Motor calışmıyorken alın..
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir