OTO. ŞANZUMAN AVANTAJ VE DEZAVANATAJ

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

OTO. ŞANZUMAN AVANTAJ VE DEZAVANATAJ

İleti ardabey » 05 Nis 2008, 00:16

[quote="serdar89"]Bakarım uzaktan kırmız ise N alır boşta yavaş yavaş kayar araba
 

Aracı ısıtırken P bırakmayın N alın ..! aractan indiğiniz zamanda N alın .. P Motor calışmıyorken alın..

[/QUOTE]

 

Çok teşekkür ederim.Ben hep P de bırakıyordum.Embarrassed

 

ClapClap
 
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti serdar89 » 05 Nis 2008, 00:16

istersen dene ben denedim aracı P calıştır Bir süre motoru dinle Sonra N al Bak aracta nasıl bir rahatlama olucak..
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti ardabey » 05 Nis 2008, 00:18

[quote="skodacı"]Işıkta beklerken N...[/QUOTE]
teşekkürler,ClapClap

 
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti ardabey » 05 Nis 2008, 00:21

[quote="serdar89"]istersen dene ben denedim aracı P calıştır Bir süre motoru dinle Sonra N al Bak aracta nasıl bir rahatlama olucak..[/QUOTE]
Evet o benimde dikkatimi çekmişti..servise sorduğumda sürekli P de kalması gerektiğini söyledilerAngry.. neyse zararın neresinden dönsek kardır.

Tekrar teşekkür ediyorum,Saygılar...
ardabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Nis 2008, 01:23

İleti 61ogretmen61 » 05 Nis 2008, 02:41

Yokuşta geri kaçırmadığı için öndeki araç geriye kaçırırsa aracı geriye kaçırarak kurtarmak
mümkün değildir.


otomatik ş. boş konum olduğu için aracı boşa aldığınızda geri rahatça kaçar. otomatik ş. olan  honda accord kullandım. turbo sistemi vardı. araba sollarken gazı köklüyordum ayağımı gazdan çekip yeniden kökleyince araba şaha kalkıyordu. otom.ş. süper birşey tabi ki sürdüğünüz arabaya göre değişir.



61ogretmen61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Kas 2007, 01:09

İleti sainz » 05 Nis 2008, 12:07

Bir yol düşünün kıvrıla büküle gidiyor (ki sahil yolları genelde böyle oluyor), siz de D konumunda gidiyorsunuz. Yolunuzun üzerinde sıkça yavaşlayıp hızlanmanızı gerektiren virajlar varsa, vitesin konumunu (tabii ki duruma göre) 3' te sabitlerseniz, şanzımanın sık sık bir üst bir alt kademeye geçerek ısınmasının önüne geçmiş olursunuz. Şanzımanın fazla ısınması, yağının incelmesine ve yağlamanın tam olarak gerçekleşmemesine ve bu da ömrünün kısalmasına neden olur.

İstanbul' da İETT şöförleri Mercedes Citaro otobüsleri, eğer hızlanıp da hemen akabinde yavaşlayacakları bir güzergâhta kullanıyorlarsa, D konumunu değil 3 konumunu seçerek kullanıyorlar.

Bir de araç park edildiğinde seçilecek olan P konumu şanzımanı kilitler ve el freni çekilmemişse bile aracın ileri veya geri gitmesini engeller.

Işıklarda kısa süre durulacaksa, vitesi N konumuna almak bana pek mantıklı gelmiyor. Bu şekilde yapıldığında ve çok kısa bir sürede tekrar harekete geçilmek istendiğinde, vites konumu D' ye alınıp gaza basıldığında, henüz gerekli yağ basıncına ulaşmamış olan tork konvertörü gücü ilk anda iletemiyor ve aracın gidebilmesi için, bir refleks olarak, gaza biraz daha yükleniliyor ve bunun akabinde de şanzıman vuruntuya benzer bir ses çıkararak çalışıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mxengine » 05 Nis 2008, 12:15

En kralı düz vites akün bittimi 2. vitese al kaptır aracı :))))

mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti mxengine » 05 Nis 2008, 15:07

[quote="sainz"]
Bir yol düşünün kıvrıla büküle gidiyor (ki sahil yolları genelde böyle oluyor), siz de D konumunda gidiyorsunuz. Yolunuzun üzerinde sıkça yavaşlayıp hızlanmanızı gerektiren virajlar varsa, vitesin konumunu (tabii ki duruma göre) 3' te sabitlerseniz, şanzımanın sık sık bir üst bir alt kademeye geçerek ısınmasının önüne geçmiş olursunuz. Şanzımanın fazla ısınması, yağının incelmesine ve yağlamanın tam olarak gerçekleşmemesine ve bu da ömrünün kısalmasına neden olur.

İstanbul' da İETT şöförleri Mercedes Citaro otobüsleri, eğer hızlanıp da hemen akabinde yavaşlayacakları bir güzergâhta kullanıyorlarsa, D konumunu değil 3 konumunu seçerek kullanıyorlar.

Bir de araç park edildiğinde seçilecek olan P konumu şanzımanı kilitler ve el freni çekilmemişse bile aracın ileri veya geri gitmesini engeller.

Işıklarda kısa süre durulacaksa, vitesi N konumuna almak bana pek mantıklı gelmiyor. Bu şekilde yapıldığında ve çok kısa bir sürede tekrar harekete geçilmek istendiğinde, vites konumu D' ye alınıp gaza basıldığında, henüz gerekli yağ basıncına ulaşmamış olan tork konvertörü gücü ilk anda iletemiyor ve aracın gidebilmesi için, bir refleks olarak, gaza biraz daha yükleniliyor ve bunun akabinde de şanzıman vuruntuya benzer bir ses çıkararak çalışıyor.
[/QUOTE]
 

Yeni citarolarda ve daflarda sadece PRND seçenekleri var N dede voit yazıyor onun anlamıne acaba ??
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti serdar89 » 05 Nis 2008, 15:43

[quote="sainz"]
Bir yol düşünün kıvrıla büküle gidiyor (ki sahil yolları genelde böyle oluyor), siz de D konumunda gidiyorsunuz. Yolunuzun üzerinde sıkça yavaşlayıp hızlanmanızı gerektiren virajlar varsa, vitesin konumunu (tabii ki duruma göre) 3' te sabitlerseniz, şanzımanın sık sık bir üst bir alt kademeye geçerek ısınmasının önüne geçmiş olursunuz. Şanzımanın fazla ısınması, yağının incelmesine ve yağlamanın tam olarak gerçekleşmemesine ve bu da ömrünün kısalmasına neden olur.

İstanbul' da İETT şöförleri Mercedes Citaro otobüsleri, eğer hızlanıp da hemen akabinde yavaşlayacakları bir güzergâhta kullanıyorlarsa, D konumunu değil 3 konumunu seçerek kullanıyorlar.

Bir de araç park edildiğinde seçilecek olan P konumu şanzımanı kilitler ve el freni çekilmemişse bile aracın ileri veya geri gitmesini engeller.

Işıklarda kısa süre durulacaksa, vitesi N konumuna almak bana pek mantıklı gelmiyor. Bu şekilde yapıldığında ve çok kısa bir sürede tekrar harekete geçilmek istendiğinde, vites konumu D' ye alınıp gaza basıldığında, henüz gerekli yağ basıncına ulaşmamış olan tork konvertörü gücü ilk anda iletemiyor ve aracın gidebilmesi için, bir refleks olarak, gaza biraz daha yükleniliyor ve bunun akabinde de şanzıman vuruntuya benzer bir ses çıkararak çalışıyor.
[/QUOTE]
 

 

Ama D Durma yaparsan balatalar Ağlar.. Frene Fazla basman lazım burda Diskleri ısıtır ve ömrünü azaltır.. A6 el freni yok bir button yardımı ile yapıyorsun ben ona güvenmem P calıştırır sonra N alırm sizde yapın aracta bir rahatlama olucak tır.. Zaten D giderken ışıkları gödümmü N alır yavaş yavaş giderim ama D frene baskında Diskte Bazen Ötme meydana geliyor.. Tabi bu Cook Trafikde değil Ama SAhil yolunda böyle yapıyorum ama Eşim yapmıyor oo Sırf D bırakıyor :))
serdar89
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 12:55

İleti sainz » 05 Nis 2008, 17:17

[quote="mxengine"]...Yeni citarolarda ve daflarda sadece PRND seçenekleri var N dede voit yazıyor onun anlamıne acaba ??[/QUOTE]

 

Citaro' da da 3-2-1 konumları var.

 


 

 Not : Fotoğrafı wowturkey.com sitesinden aldım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 05 Nis 2008, 18:28

Voith  Retarder  var  o araçlarda
 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir