baskı balata değişimi

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

baskı balata değişimi

İleti reprisal_hunter » 20 Nis 2008, 18:50

benim soruya hala cvp yok forum ne iş dışlandık mı Disapprove
 
Kullanıcı avatarı
reprisal_hunter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 04 Tem 2007, 20:35

İleti lazianke » 20 Nis 2008, 21:55

[quote="reprisal_hunter"]benim soruya yine cvp yok Cry[/QUOTE]
hangisine? sanki bir mesasınız da soru gibi? ya da yanlış mı gördüm_
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti miyidogan » 16 Ağu 2008, 01:12

[quote="natqo"]SACHS marka setler euro nun yükselmesinden dolayı bu aralar 120 ytl fiyatı var diğer bir marka da Hammer Schmied 85 ytl fiyatı var ve garantili

[/QUOTE]
 

Bu fiyatlarla nereden bulabilirim baskı balata setini, 2004 fabia 1.4 16V 101 HP, BBZ kodlu motor var...  Ayrıca triger seti ve diğer bakım parçaları için uygun fiyatlı olarak nerden temin edilebilir?

 

teşekkürler
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti janveljan » 30 Ağu 2008, 22:48

Arkadaşlar benim araba otomatik vites ben nasıl anlıyacam baskı balatanın bittiğini, ve değişimi kaça mal olur.
janveljan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Tem 2008, 15:27

İleti hakanerdogan » 30 Ağu 2008, 22:52

benim bildiğim otomatikte baskı balata yok debriyaj olmadığı için, keçeler var. onlarda çok uzun zamanda değişiyor galiba, bide şanzıman yağı değişiyor olmalı. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kaya » 12 Eyl 2008, 00:57

Arkadaşlar 2 sorum var:
1) Baskı balatanın bitik olması ya da bitmeye yaklaşması vites değiştirmeyi zorlaştırır mı? Vitesin kolay ya da zor geçmesi ile baskı balatanın ilgisi var mı?

2) Fabia baskı balatası 300-400 ytl diye duymuştum ben servisten ama burada yazılanlara baktım da 100-120 ytl denmiş...Hangisi doğru? Tşk.

 
kaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Tem 2008, 23:53

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2008, 00:59

vites geçişiyle bence alakası yokturda pek, kavramadan hissedersiniz, yukarda kavrar, kaçırır.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti sılver_exelance » 12 Eyl 2008, 01:00

[quote="kaya"]
2) Fabia baskı balatası 300-400 ytl diye duymuştum ben servisten ama burada yazılanlara baktım da 100-120 ytl denmiş...Hangisi doğru? Tşk.

 
[/QUOTE] 300 -400 ytl olan servistir büyük ihtimalle ...100-120 olan da sadece baskı balatanın fiyatıdır...Dışarda 50 lira da işçilik verirsen 150-200 arası bir fiyata yaptırabilirsin
sılver_exelance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 23:55

İleti kaya » 12 Eyl 2008, 01:14

[quote="hakanerdogan"]vites geçişiyle bence alakası yokturda pek, kavramadan hissedersiniz, yukarda kavrar, kaçırır. [/QUOTE]
 

 

Vites neden zor değişir peki fikrin var mı?
kaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Tem 2008, 23:53

İleti kaya » 12 Eyl 2008, 01:14

[quote="sılver_exelance"][quote="kaya"]
2) Fabia baskı balatası 300-400 ytl diye duymuştum ben servisten ama burada yazılanlara baktım da 100-120 ytl denmiş...Hangisi doğru? Tşk.

 
[/QUOTE] 300 -400 ytl olan servistir büyük ihtimalle ...100-120 olan da sadece baskı balatanın fiyatıdır...Dışarda 50 lira da işçilik verirsen 150-200 arası bir fiyata yaptırabilirsin[/QUOTE]
 

İyiymiş o zaman fiyat..Teşekkürler..
kaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Tem 2008, 23:53

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2008, 01:22

[quote="kaya"][quote="hakanerdogan"]vites geçişiyle bence alakası yokturda pek, kavramadan hissedersiniz, yukarda kavrar, kaçırır. [/QUOTE]
 

 

Vites neden zor değişir peki fikrin var mı?
[/QUOTE]

valla bilmiyorum ki hiç öle bi sorun yaşamadım ama debriyaj balatası hareketten ayırır-kavratır şanzımanı. yani geçiş işinde bir problem varsa vites kutusunun içinde ararım ben sorunu. senkromeci, dişlisi, şanzuman yağı, keçesi meçesi bilmiyorum yani.

iyi bilen aktif üye var. bi sor derim. AhmetH bilir kesin.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SEAHAWK » 12 Eyl 2008, 01:25

[quote="kaya"][quote="hakanerdogan"]vites geçişiyle bence alakası yokturda pek, kavramadan hissedersiniz, yukarda kavrar, kaçırır. [/QUOTE]
 

 

Vites neden zor değişir peki fikrin var mı?
[/QUOTE]
 

Benim aklıma şanzıman yağı geliyor. Onno Usta da benzer bir sorun yaşayan bir Golf kullanıcısına "vites kutusunun yağının servis tarafından değiştirilmesi" gibi bir öneride bulunmuştu.
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti kaya » 12 Eyl 2008, 01:52

Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar...Servise bi soracağım..
 

Son bir sorum daha var:) Yukarıda hep debriyajın ''kaçırmasından'' bahsediliyor..Kaçırmaktan kasıt tam olarak nedir? Tşk.
kaya
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 16 Tem 2008, 23:53

İleti lazianke » 12 Eyl 2008, 01:56

kaçıran debriyajı ilk kez şöyle hissetmiştim.  5 viteste 100 civarı giderken bir anda ayağım gazda iken sanki debriyaja basmış gibi  gaz yedi ve devir saati dibe vurup araba hemen tekrar düzeldi. bunu daha sonra aralıklarla tekrarladı. o halde bir hafta daha kullanmıştım. bir hafta sonra servise götürürken araba gaz yemez gitmez bir vaziyette idi. yakıt ortalaması da bayağı artmıştı çünkü motor gücü tekerlere aktarılmıyor boşa gidiyordu.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 12 Eyl 2008, 01:56

abi antika bi yol vardır. 4 e mi alırsın 5 e mi alırsın al... duran arabayı hafif gazla devir olsun yani mesela 3000 falan. debriyajı ufak ufak bırakmaya başla, ilk kavrayış esnasında araba kasıla kasıla gitmeye çalışıyorsa =o ilk değiş esnasında dur tabi daha kaldırma= debriyaj eskimiştir.

ama dokunur dokunmaz istop ederse daha gider.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti baha » 12 Eyl 2008, 02:02

arabanızı durduğunuz yerde en yüksek vitese takın sonra birden ayağınızı devriyajdan çekin araç hemen stop etmesi lazım yani ileriye doğru bir gitme eğilimi yapması lazım.eğer hemen stop etmitor en azından 1-2 sn devriyajınız kaçırıyor demektir birde 2 veya 3. viteste giderken aracınıza son gaz yüklenin araç hemen tepki veriyorsa devriyaj sağlam .motor devri önden gidiyorsa araç sonradan ivmeleniyorsa devriyaj bitiktir
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti bybirim42 » 30 Kas 2008, 15:46

slm arkadaşlar denilenlerin hepsini yaptım aracı 5. vitese takıp gaza yüklendim debrajdan çeker çekmez araba öne yığılarak tak diye stop etti.sonra hareket halindeyken 3 viteste gaza tam yüklendim devir satine baktım olagan dışı bir hareket yoktu arabanın hızlanmasıyla devir saati orantılıydı.bunlar ne anlama geliyor bilmiyorum ama benim aracın 1. ve 2. vitesteki ugultusu devam ediyor.bunun sebebi debriyaj değilse nedir fikri olan arkadaştan rica ediyorum.bulunduğum yerde servise götürme şansım yok ancak 1 hafta sonra götürebilirm o yüzden arabaya binmeye bile korkuyorum daha büyük sorun açacak diye.
bybirim42
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 27 Oca 2008, 20:42

İleti feliciaZK » 30 Kas 2008, 16:36

STOP ETMESİ OLAYI DEBRİYAJINIZIN TAMAMEN BİTİK OLMADIĞI YOLDADA BIRAKMAYACAĞI MANASINDADA ALGILNABİLİR


AMA 1,2 VİTESLERDE VİTES ATMA (YANİ DEDRİYAJ DAN ÇEKİP GAZA BASMA)ANINDA OĞULTU VARSA DEBRİYAJIN DEĞİŞTİRİLME ZAMANINI GELDİĞİ MANASINA GELİRYANİ NE İYİ NE KÖTÜ ORTA DENİLEBİLİR
BELKİ ŞİMDİLİK YOLDA BIRAKMAYABİLİR AMA YAKITI ETKİLEYECEĞİ KESİN 

feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir